Szukaj

Skaczące obroty.
Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 16V GDI 125KM 92kW 1997-2003

  • Autor: ~tasior
  • Kategoria: silnik
Falujące obroty w GDI to standard, najczęstsza przyczyna jest przepustnica lub pompa paliwa, silniczek krokowy również warto wziąć pod uwagę.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 80
Nie wystąpiła: 19

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

ja wyregulowałem pedał gazu i obroty przestały skakać
w sumie przez przypadek wpadłem na to gdy cofnąłem pedał do góry obroty przestały falować
Odpowiedz
W mojej przestały skakać. A amplituda była dość duża 300 - 1500 rpm i potrafił nieraz zgasnąć. Teraz czasami skaczą pomiędzy 700-1100 a czasami jest git, trochę to drażni. A zimnym potrafi miś obroty ok 2000 rpm Dla mnie nienormalne. Na ciepły z kolei na odwrót czasami obroty spadną do ok 750 rpm aż silnikiem trzęsie. Co może być przyczyną?
Odpowiedz
Do : Odlacz aku. Zdemontuj przepustnice szczotka do zebow twarda wd 40 i heja czyscisz. Nastepnie dolot jak masz wprawe to i kolektor ssacy,silniczek krokowy. Przeplywomierz wyczyscbenzyna ekstrakcyjna i mieciutkim pedzelkiem uwazaj jest delikatny! Pozniej wszystko przedmuchaj powietrzem poskladaj zwroc uwage na przewody podcisnienia aby byly szczelne to wazne! Jezeli nie pamietasz kiedy wymieniales swiece zrob to natychmiast i od razu przewody wys napiecia pamietaj platynowo-irydowe bo to gdi i po czym podlacz aku i ciesz sie z jazdy
Odpowiedz
Moja przestała falować, przypadkiem, po wymianie alternatora - jak dostawała cały czas to samo napięcie, a nie 10,4-12,6V. Inne, robione wcześniej rzeczy nie pomogły...
Odpowiedz
Witam. Mam Cari od 3,5roku 1,8GLX 116KM. Obroty falowały praktycznie od początku. nie przeszkadzało mi to, więc nic z tym nie robiłem. Latem tego roku nasiliło się to a czasem nawet zaczynał zapalać się komputer. Zaczełem wymiany od świec bo było to dość oczywiste. Wydawało mi się że pomogło ale to było złudne. Na forach naczytałem sie o zabrudzonej przepustnicy, uszkodzonych silniczkach krokowych, cewkach a nawet komputerach. Nikt nic ciekawszego nie sugerował. Niedługo po wymianie świec miałem przykre zajście, jakim była niechęć współpracy ze strony samochodu. mianowicie po dojechaniu do sklepu i "normalnym" wyłączeniu silnika już nie chciał zapalić. Zapalał i gasł. Czy to z pełnego gazu, czy z pół gazu czy też bez gazu. Po ok 3 sekundach gasł. ściągnełem go pod dom i siadłem do szukania przyczyn. Na drugi dzień odpalił bez problemu ale nie ryzykowałem już kloejnym holowaniem kupiłem tak jak radzono na forum cerki. I znowu jak ze świecami wydawało się że pomogło a tu znowu skucha - kolejne holowanie. Majster jakiego chciałem sie poradzić po "oględzinach" stwierdził że cewki musiały być trefne (bo kupiłem używane). Auto zabrałem do domu-nieraz udało sie odpalić i wtedy już jechało. Przeglądając forum znalazłem podobna historyjke tylko w roli głównej był Colt albo Lancer, niepamiętam. Nieszczęśnik tam pisał o częściach jakie wymienił na darmo i dopiero CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU pomógł. Jestem temu PANU bardzo wdzięczny że podzielił sie z innymi swoimi przeżyciami. Mi pomógł w 100%. Czujnik kupiłem też używke, wymiana trwała ok 3minuty i było po wszystkim. A pisałem to w tym miejscu, ponieważ po wymianie czujnika obroty tez przestały falować. Mam nadzieje że pomogłem lub pomoge komuś kto ma podobny problem. POZDRAWIAM
Odpowiedz
a u mnie moja cari.. gaśnie na falach,zimny silnik a na cieplym za wysokie obroty moze ktos podpowie
Odpowiedz
falujące obrotyto w 70% silnik krokowy,warto sprawdzić na kompie,przyczyną sa też świece lub cewki zapłonowe.
Odpowiedz
zwieksza obroty podczas kręcenia kierownicą bo załącza się wspomaganie:) więc silnik musi troszkę wspomóc..
Odpowiedz
Na falujące obroty w Carismie 1834cm3 BENZYNA należy zwrócić uwagę na akumulator musi być od 55 do 63 Ah zgodnie z instrukcją,następnie wyczyścić przepustnicę,wymienić świece na oryginalne IZFR6B zgodnie z instrukcją,ponadto raz w roku wlewam do benzyny w baku płyn do czyszczenia wtrysków 16 zł.
Odpowiedz
Mitsubishi Carisma Sedan