Szukaj

Stuki w silniku.
Mitsubishi Carisma Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW 1996-2000

  • Autor: ~arek
  • Kategoria: silnik
Przy uruchomieniu głośna praca silnika jak by coś stukało, również to samo gdy silnik jest rozgrzany, gdy zwolni się pedał gazu stuki na moment przestają być słyszalne. Słychać je jakby w górnej części silnika

Komentarze

~adrian jak zimny to norma bo olej jest gęsty i jest małe ciśnienie oleju
Odpowiedz
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
czy to wyglada na popychacze?
czy pompa oleju miałaby coś z tym wspólnego, warto pomierzyć cisnienia i w razie czegoś wymienic?
Odpowiedz
Ja zeszłym tygodniu wymieniłem wszystkie szklanki i chodzi jak zegarek,duża zmiana w kulturze pracy silnika . Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam. Stukot w silnikach 1.8 GDI jest problemem powszechnym. Dla zatwardziałych miłośników mam informację. Tak! - Stukot przypominający dźwiękiem, dźwięk ropniaka jest spowodowany przez popychacze ale prawdziwym powodem jest pompa oleju. Jeśli silnik zaczyna dopiero stukać proponuje natychmiast wymienić pompę oleju.Powód? - Silniki GDI potrzebują ok. 7atm. na pompie oleju by przesmarować cały silnik wraz z popychaczami. Dlatego przy zwiększonych obrotach stukot nie jest większy ale właśnie odwrotnie. Ponieważ wtedy pompa zwiększa swoje ciśnienie (tj. od ok. 1500, 2000 obr/min. +/-) i praca zaworów powraca do normy. Są wtedy smarowane jest tak jak powinny i kompresja zużycia popychaczy też powinna być dużo mniejsza jak i zużycie paliwa. Więc lepiej gdy zaczyna silnik chodzić jak ropniak na niskich obrotach proponuje wymienić pompę oleju bo wymiana popychaczy to min. 48zł/szt.+robocizna, olej i uszczelki no i pompa którą i tak należy wymienić. Pozdrawiam
Odpowiedz
ja też mam 1,9td z 97r. Po uruchomieniu na zimno,silnik pracuje ok. ale tylko do 1500 obr. powyżej 1500 obr. silnik klekocze,spada moc. Po przejechaniu 20 lub 30 km obroty wchodzą na 2500 do 3000 ale to nie zawsze,przeważnie nie mogę przekroczyć 1500 obr.Oczywiście byłem u mechaników.Wymienili końcówki wtryskiwaczy bo lały, sprawdzali rozrząd,ciśnienie w silniku(prawie jak nowym)i co,i dalej to samo.Powiedzieli że trzeba wyciągać pompę.Tylko co pompa może mieć do tego?
Odpowiedz
siemanko , a mi klekocze bierze olej ale tylko w lato(10w40 mobil) zima mam spokuj z olejem , moc silnika raz slaby,raz normalnie wyrywa jezdzilem po wartsztatach i nikt nie powiedzial konkretnie co z miśką może ktos ma podobny problem ? dzieki z góry za podpowiedz
Odpowiedz
ja zaś mam 1,9td z 97 roku i zauważyłem ze klekocze dziwnie gdy jest zimny i po ok10 sekundach przestaje. co to może być koledzy?
Odpowiedz
Witam,ja również posiadam Mitsu GDI z 99 roku i jestem mechanikiem,na 90% są to popychacze,lub któryś z nich. Też mam te stuki i jest to normalne w tych silnikach ze słychac popychacze :) powodem tego może byc zbyt późna wymiana oleju byłego właściciela a te siniki są na to uczulone. Jeśli silnik nie bierze oleju w dużych ilosciach np (pół litra na 600-1000 km)to nie ma się czym przejmowac tylko jezdzic,jak dacie do wymiany popychacz na warsztacie i wsadzą wam zamiennik to będzie słychac te stuki jeszcze bardziej. proponuje sprawdzic jeszcze pompę oleju gdyż na wolnych obrotach może ona podawac zbyt małą ilośc oleju na popychacze. i pamiętajmy ze Carisma 1,8 GDI ma hydraulikę,wszystko tam samo sie ustawia a tym bardziej że to Japończyk proponuje nic za dużo nie grzebac samemu ani na przeciętnym warsztacie. Co do oleju silnikowego proponuje MObila super s 10w 40 półsyntetyk,klekotanie pozostanie ale silnik troszke sie wypłucze,a po tysiącu km. pełnego syntetyka i wtedy powinny szklanki się uspokoic i będzie nam dłużej służył pozdrawiam Piotr.
Odpowiedz
znow ja wyczytalem na ktory forum że to może byc pompka od oleju , czasto okazuja sie wadkiwe i niepodaje odpowiedniej ilości oleju do popychaczy i przezto ten stukot jest a raz go niema
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Carisma Hatchback