Witam. Stukot w silnikach 1.8 GDI jest problemem powszechnym. Dla zatwardziałych miłośników mam informację. Tak! - Stukot przypominający dźwiękiem, dźwięk ropniaka jest spowodowany przez popychacze ale prawdziwym powodem jest pompa oleju. Jeśli silnik zaczyna dopiero stukać proponuje natychmiast wymienić pompę oleju.Powód? - Silniki GDI potrzebują ok. 7atm. na pompie oleju by przesmarować cały silnik wraz z popychaczami. Dlatego przy zwiększonych obrotach stukot nie jest większy ale właśnie odwrotnie. Ponieważ wtedy pompa zwiększa swoje ciśnienie (tj. od ok. 1500, 2000 obr/min. +/-) i praca zaworów powraca do normy. Są wtedy smarowane jest tak jak powinny i kompresja zużycia popychaczy też powinna być dużo mniejsza jak i zużycie paliwa. Więc lepiej gdy zaczyna silnik chodzić jak ropniak na niskich obrotach proponuje wymienić pompę oleju bo wymiana popychaczy to min. 48zł/szt.+robocizna, olej i uszczelki no i pompa którą i tak należy wymienić. Pozdrawiam
u mnie w silniku też stuka ale od czasu do czasu przestyaje a za chwile spowrotem ....jeżeli dodam gazu to idzie równo. Olej mam na max niedawno zmieniany . spaliny jak już mają jakiś kolor to biały . stuka w górnej części silnika tak jakby gdzieś w głowicy czy jakoś tak. diagnoza będzie ta sama -popychacze hydrauliczne????? pozdrawiam
mimo to olej jest spalany przez silnik napewno wykarze to analizator spalin,lecz stukanie jest spowodowane nadmiernym zużyciem części silnika jeśli stuka w górnej części silnika mogą to być popychacze hydrauliczne- powód zbyt niski pożom oleju który doprowadza do uszkodzenia i popychaczy jak i wałka rozrządu,a jeśli część dolna silnika mogą to być panewki korbowodowe i główne w konsekwencji może dojść do obrucenia się którejś z nich a wtedy silnik ulegnie poważnemu uszkodzeniu ,proszę jechać do dobrego mechanika żeby nie było za póżno pozdrawiam
Komentarze