Szukaj

Szarpanie/żabkowanie auta - uszkodzony regulator pompy (koszt 4 tyś zł).
Mercedes W124

  • Autor: ~Adam
  • Kategoria: silnik
Niestety wersje 200D mają bardzo często przypadłość nazywaną potocznie "żabkowaniem" lub "bonanza". Chodzi o to że auto szarpie/skacze przy zbyt szybkim dodawaniu lub ujmowaniu gazu. Z reguły jest to winą regulatora odśrodkowego pompy wtryskowej. Niestety koszt tego regulatora to około 4 tyś zł i nie występuje w zamienniku. Nie znalazłem jeszcze warsztatu który by miał jakiś patent na naprawę tej usterki :( Podobno w 250D i 300D to nie występuje. Usterka ta powstaje z wyniku zbyt małego silnika do wagi auta, a przy większych motorach to nie występuje.
Oczywiście żabkowanie nie jest tylko przyczyną tego regulatora, lecz w modelach 200D z reguły to ta przyczyna.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Jak zlikwidować żabkowanie?!Pan Piotr Janosz z Jankowic koło Pszczyny wie,koszt ok.800zł,zrobisz wszystko,luzy ,sprzęgło itd.itp.a żabkował będzie.Zbyt duża masa auta do jego mocy?!:-) Moje W115 miało 55KM ,auto nie lżejsze od W210 a o żadnym żabkowaniu nie było mowy,to nie to,ja wiem co trzeba zrobić by nie żabkował,niestety tylko Piotr Janosz jest to w stanie zlikwidować.
Odpowiedz
Do : Ja w swoim w124 2.0diesel zlikwidowałem wymieniając poduszki tylnej belki ( dużo pracy ale objaw 100% zlikwidowany... Wcześniej wymieniłem poduszki silnika , skrzyni , łączniki wału i nic, dopieru po wymianie poduch tylnej belki zniknęło żabkowanie)
Odpowiedz
Też mam ten problem, zostało wynienionych kilka elementów i problem nadal występuje:
- nowe kompletne sprzęgło wymieniane dwa razy,
- łącznik na gumowo metalowy na wale,
- wymieniona cała pompa wtryskowa

Żabkowanie nadal występuje i ręce mi już opadają.
Odpowiedz
Przyczyn szarpania na pierwszym, oraz drugim biegu jest kilka, ale b. często wada jest zdecydowanie pogłębiona przez zużyty tłumik/amortyzator/łącznik gumowo metalowy na łączeniu wału w połowie długości auta. Koszt oryginalnej części +/- 100zł. Zamiennik 50zł.
Odpowiedz
nie żaden regulator do wymiany,,,proszę wymienić amortyzatorek przy pompie wtryskowej i po kłopocie,,,koszt 70-80 zł
Odpowiedz
Do ~znawca 124:
Też tak myślałem, co więcej okazało sie że w moim W124 takowy został wogóle zdemontowany przez poprzedniego właściciela, jednak zamontowanie nowego nie dało poprawy w moim przypadku
Odpowiedz
Mam nadzieję, że was nie zmartwię, ale szarpanie w dieslu w W124 jest spowodowane tym co w każdym dieslu z komorami, czyli zbyt małym ciśnieniem sprężania - krótko mówiąc silnik ma przejechane 10mln km i nadaje się do remontu. Jeśli chodzi o tą cenę za regulator pompy to chyba jest jakiś żart - jakim cudem kilka ciężarków które pod wpływem siły odśrodkowej przesuwają listwę zębatą może ulec zużyciu? Przebieg Pańskiego auta musi być masakryczny.
Odpowiedz
w moim 250 d kombi żabkował do czasu kiedy wymieniłem wszystkie filtry po poprzednim właścicielu. Przypadłość jak ręką odjął.
Odpowiedz
Mam W 124 200D i szarpie mi tylko na zimnym przy ruszaniu.Obojętnie czy naciskam na gaz czy nie.Co to może być za przyczyna? hornet17@wp.pl
Odpowiedz
Mercedes W124