Szukaj

Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 1998-2002

  • Autor: ~Grzegorz
  • Kategoria: instalacja elektryczna
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu
Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka.
Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy airmatika powodujac jej niewyłączanie się i w końcu spalenie. Po wymianie bezpiecznika i pompy ...po kilku dniach znów problem z nie wyłączaniem się pompy.. odłączyłem ją dziś przy takim incydencie nauczony doświadczeniem i... liczę, że się nie uszkodziła.
Samochód z 1999 r,auto dbane i nie tłuczone.
Proszę o podpowiedź, co mam zrobić.
mój nr tel 600934981

Komentarze

autor pewnie dawno usunął usterkę - ale ja się podzielę rozwiązaniem podobnej przypadłości u mnie, w S500 - najpierw nieco kapryśnie działał centralny zamek, w końcu przestał , rozładowywał się też akumulator - wymontowałem moduł pompy - zdziwiłem się bo była bardzo gorąca - okazało się , że popękany grafitowy wirnik pneumatyczny zablokował możliwość ruchu silnika i komputer uruchamiał cyklicznie pompę centralnego chcąc osiągnąć stan zamknięcia drzwi/domknięcia klapy - powodowało to bardzo wysoki pobór prądu i nagrzewanie się silnika pompy - który nie pracował, ale bardzo się nagrzewał. Kupiłem nowy wirnik grafitowy ( ok 250 zł) , ostrożnie wymieniłem - trochę zabawy przy tym jest, ale skala trudności najwyżej 4/10 - problem jak ręką odjął. Co do oświetlenia i kompresora airmatic - ja przy okazji wymieniłem kilka przekaźników kluczowych elementów samochodu - nie jest to drogie ok 20-30 zł każdy a jest pewność że w 20 letnim aucie się nie zatnie w pozycji "włączone" albo "wyłączone", u mnie niektóre z wtyczek połączeniowych miały też zielony nalot który trzeba było wyczyścić i kilka uszczelek do wymiany na nowe np. przy zbiorniku spryskiwacza, do mocowania pompy - obecnie brak innych problemów, auto jeździ bajecznie tylko właśnie trzeba identyfikować problemy i je naprawiać, zamiast drutowania jak robi większość tych, co potem auta złomują.
Odpowiedz
sprawdz modul sam pod tylnym siedzeniem czy nie zalany, a tak na przyszlosc, zeby sprawdzic co pobiera za duzo pradu , zamykamy wszystkie drzwi itp, zeby lampki sie nie palily i podlaczamy w szereg z akumulatorem amperomierz i po jakichs paru minutach, az wszystko sie przediagnozuje i wylaczy patrzymy na pobor pradu, powinie byc okolo 50mA, jak za duzy, po koilei odlaczamy bezpieczniki we wszystkich skrzynkach az znajdziemy obwod, ktory pobiera za duzy prad, no i szukamy co jest przyczyna
Odpowiedz
mam identyczne problemy .1 dzień akumulator rozładowany.

za dużo naszpikowali elektroniki ..cały problem ...

nowe auta są do bani ..elektronika je zjada..
Odpowiedz
Też badam sprawe wydaje mi sie ze urzadzenia gps uszkodzone ale po wyłączeniu bezpiecznikow gasnie tez deska rozdzielcza
Odpowiedz
Mercedes Klasa S W220 Sedan