- Autor: ~Mateusz
- Kategoria: silnik
Gdy silnik jest nie nagrzany, lub jest chłodno na dworze jest problem z odpaleniem za 1x gdy jest cieplo nie ma najmniejszego problemu. Zimna temperatura powoduje problem z odpaleniem auta Auto było u mechanika zostały wymienione 2 świecie, filtr; powietrza, paliwa. Mechanik mówił że jeszcze sprawdzał tam jakiś przekaźnik oraz przeczyścił styki i tyle naprawa tego 250zł przez jakiś czas odpalało lecz było ciepło. Nadeszły przymrozki i znow ten problem dziś odpaliłem ja chyba za 50x razem, normalnie kreci tylko nie chce odpalić. Próbowałem dodzwonić się do tego mechanika i ani nie odbiera telefonu.
Komentarze
pozdrawiam
Mechanikowi zajęło to wieki całe...........
Podobno na jednym z forów temat był poruszany i jest to rzadki,ale problem występujący w Mazdzie Premacy 2.0 TD.Wiązka elektryczna jest w tym miejscu zagięta tworzy się tzw.kolanko i po kilku latach eksploatacji ktoś może mieć podobny problem,więc lepiej przeczytajcie zanim wydacie tak jak ja, prawie tysiaka na mechanika.
Pozdrawiam
gdy nie pali na zimni główny problem - czujnik temperatury powietrza -(po prawej - wpiety pionowo w filtr powietrza)
jak sprawdzic czy nawalił spv - odkrec wtrysk - jedna osoba kreci stacyjką - zaobserwuj czy cisnie paliwo - jesli jest brak to na 99% zawór spv ( diagnoza komputerem nie wykryje takiej usterki)
cisnie paliwo a i tak cierzk pali - odłacz czujnik temperatury ( na srodku , na bloku pod kolektorem - jesli zapali normalnie (miga wtedy kontrolka swiecy) to masz pompe do roboty - jesli nadal cierzko bedzie palic to stawiał bym na czujnik pamieci pompy ( na pmpie na srodku z przodu przykrecony na 2 sruby)
pozdrawiam
Auto odebrałem od mechanika pompa po regeneracji czuć róznice w tym jak auto jedzie jest na pewno lepiej ale; ale to jeszcze nie to dalej jest problem z odpaleniem przed wczoraj za 50x dopiero odpalił już łączny koszt naprawy podliczywszy wszystko 4 tys zł a główna usterka dalej nie usunięta; mechanik który robił tą pompę wykrył też, że poprzedni mechanik założył źle rozrząd i pasek już był trochę poszarpany...i na to następne 1000zl...zaciąłem pożyczkę ledwo już wyrabiam a tutaj dalej trzeba inwestowac... 27. auto idzie do elektryka, elektryk powiedział że już miał podobne problemy i to przyczyna wiązki kabli za wymiane tych kabli nastepne 400zl tylko oby to było to. Jak tu potem zaufac jakiemus mechanikowi.ehh
Tom
Moja mazda jest tez z niemiec kupiłem ja od starego dziadka z przebiegiem 90 tys aktualnie ma 130 tys... Bylo na przeglądzie i mechanicy sami sie dziwili, że tak zadbane auto. Mam ją już 5 lat i nigdy nie było żadnego problemu bardzo sobie chwaliłem to auto. Paliło zawsze na dotyk ąz w tą zime niespodzianka ..... rzecz martwa wszystko moze sie zdarzyć
Aktualnie wydałem 500zł za wymiane wszystkich filtrów i 4 świec oraz próbe zlokalizowania usterki i wszystko na marne...
Zdecydowałem sie na ASO a tam z zamkniętymi oczami od razu wymontowano przekażnik i zostały przeczyszczone styki. Auto śmigało ponad rok.
Problem pojawił sie ponownie i już sam powtóżyłem operację. Auto znów odpala. Wiem że musze w przyszłości wymienić ten przekażnik pompy który znajduje sie w skrzynce obok akumulatora, ostatni od kierownicy. Należy wybudować, rozebrać, wyczyścić styk cienkim papierem ściernym, poryskać elektr.sprayem i gotowe.