Szukaj

Kupiony w ASO - 3 lata i 11 miesięcy .Po 63 000 km miałem dziwny wypadek.
Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016

  • Autor: ryntjung
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 63 tys. km
( 11 miesięcy po gwarancji - i serwisowany w ASO ) Za automatyczna skrzynią jest redukcja rozdzielająca napęd w ramach osi przedniej.
Fachowiec z poza ASO powiedział, ze swoim klientom olej zadany fabrycznie w redukcję osi wymienia co 40 tyś. km. Podobno w osi tylnej to samo. Amerykanie robią to co 30 000 mil. Poza moim samochodem widziałem jeszcze 2 inne po takiej awarii - z ekstremalnym dla redukcji skutkiem i zawsze ten olej wygląda tak samo - jest przepracowany. Do zadania oleju fabrycznie jest otwór techniczny i nic więcej. Istnieje uzasadnione podejrzenie wady " wrodzonej modelu. Co na to Mazda - " incydentalne przypadki " - znam fachowca, który przyznaje się do kilkunastu takich napraw ... . Wprowadzone do Polski CX-9 - te oficjalnie importowane z Japonii mają przebiegi od 60 - 90 tyś km. A więc jak jest - dowiemy się już za chwilę... .
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 8
Nie wystąpiła: 4

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witam,

Problem ze skrzynką rozdzielczą PTU jest wadą modelu. Zapewne problem powstał już podczas projektowania auta gdzie jakiś projektant uznał taką ilość oleju za wystarczającą aby się nie przepracował na całą żywotność auta (oczywiście bardziej dbają o okres gwarancyjny, ale tutaj jest większa wtopa Mazdy). Dlatego też tak jak ktoś tutaj już pisał nie ma korka spustowego a jedynie korek do zalania, Mazda nie przewiduje wymiany w tej skrzynce. To jak szybko problem się pojawi zależy pewnie od stylu jazdy i warunków (jak często sprzęgło na tylny napęd się załącza i obciąża przekładnię) Stosunek do problemu w polskich ASO: Żenada!
Niemniej jednak wymiana jest możliwa bez problemu. Stary olej odessać odsysarką/strzykawą (dostępna w każdym normalnym warsztacie). Zalać jak najlepszym olejem przekładniowym 75W-140 (ja brałem liqui molly), tam bardzo mało wchodzi około 0.7l. Jak ktoś chce samemu lub zobaczyć proces to youtube, np tu:
https://www.youtube.com/watch?v=wLuP6VnNRy0
https://www.youtube.com/watch?v=tkmV1MG5mfA

Ja wiedziałem o tej wadzie modelu jak i o tarczach hamulcowych które się krzywią zanim kupiłem CX-9 i dalej zdecydowałęm się na to auto bo inne auta mają inne problemy np.XC90 wystarczy poczytać. Jest natomiast jeszcze większy problem z silnikiem mazda/ford 3.7,mianowicie pompa wody która jest smarowana płynem chłodzącym i zasilana łańcuchem rozrządu, jak ona padnie to kaplica, silnik do wymiany, podobno cały silnik nie jest taki drogi. Wymiana pompy zanim padnie też jest możliwa i ja takową planuję przy około 180tys km.

Zyczę wszystkim bezawaryjnej eksploatacji CX-9 która jest świetnym samochodem.

Pozdrawiam
Odpowiedz
Witaj. I jak? Wymieniles pompe? Wszystko sie zgadza o czym piszesz. U mnie dobijam 300tys. i mam oryginalna pompe wody.
Odpowiedz
Tak samo
Odpowiedz
WITAM MAMA PROBLEM Z MAZDĄ CX 9 ZAŚWIECIŁ SIĘ KLUCZ ŻÓŁTY AUTO ZGASŁO PODCZAS JAZDY A NA DRUGI DZIEŃ ODPALIŁO POCHODZIŁO 20 MINUT I ZNÓW ZGASŁO MOŻE KTOŚ WIE JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZENA ZA INFORMACJĘ NA TEN TEMAT BARDZO DZIĘKUJĄ MOŻNA JĄ PRZESŁAĆ NA MOJEGO E-mail: czeslaw.49@interia.pl
Odpowiedz
Wydawalo by sie xe koja cx 9 przy 280tys powinna miec problem z wieloklinem transferu i ma. U mnie wielowpust o skrzyni biegow rowniez juz frezy starte chociaz napedy dzialal na tyl. Zostaje zregenerowac koszt max 3tys i robocizna. Nalezy zrobic w skrzynce rozdzielczej korek spustowy i wymieniac olej nawet co 30tys km.
Odpowiedz
Trzeba wymieniać olej w układzie roznicowym co 40tys bo inaczej z oleju się robi smar i potem jest problem.
Odpowiedz
Do : Panie Tadeuszu właśnie płynie z USA do mnie CX- z 2015 roku z przebiegiem ok 90tyś km. Nie miałem wiedzy o w/w wadzie . Proszę podpowiedzieć co Pan radzi ? Czy wymiana oleju w mechanizmie różnicowym/redukcji/ jest aż takim dużym problemem / Gdzie to zrobić najbardziej fachowo żeby utrzymać szczelność ? Proszę o pilną podpowiedz . Pozdrawiam
Odpowiedz
Do : Dzięki Panowie za te informacje. Chciałem kupić to auto, ale ta wada jest dla mnie zdecydowanie zbyt poważna. PS. Warto się dzielić takimi informacjami ale także jak to ASO ma klilentów totalnie gdzieś.. Gdyby tego rodzaju wpisy wpłynęły na sprzedaż to może wtedy serwis inaczej traktowałby klientów.
Odpowiedz
Wada zbyt powazna? W najgorszym przypadku musisz wydac 4tys. Mnie tez to zabolalo finansowo ale jest masa innych aut z gorszymi problemami.
Odpowiedz
Mazda CX-9 SUV Facelifting