Szukaj

Dławienie.
Mazda 626 V Kombi 2.0 TD 101KM 74kW 1998-2001

  • Autor: ~ryszard23
  • Kategoria: silnik
Auto dławi się przy zimnym silniku zwłaszcza przy 2 tys. obrotów, a jak nabierze temperatury jest ok. Powiedziano mi, że to może być pompa paliwowa albo komputer? Wcześniej mi poradzono żeby EGR sprawdzić i to zrobiłem, był zaślepiony, wymieniłem na drugi co prawda używany, ale sprawny i dalej to samo. Proszę o dobrą radę, jak ktoś już się spotkał z tym problemem.

Komentarze

Dodam jeszcze tylko ze turbo w tym aucie to kupa śmiech średnica dolotu ktorym daje powietrze to jakies 4 centymety moze wiecej, a najsmieszniejsze jest to że turbo w tym silniku chodzi caly czas.
Ale ważne jest to ze chodzi teraz jak laleczka zaslonilem jeszcze EGR i jest pięknie
Odpowiedz
No wiec kochani, męczylem sie z tym problemem miesiac brak mocy.
Pojechalem na sprawdzenie silnika i okazalo sie ze turbo zamiast dawać 1bara dawal 0,3 . Zregenerowalem turbo i facet mi powiedzial ze bylo mocno przegrzane wymienili łopatki ipierscienie prowadzące i dalej to samo okazalo sie ze katalizator zapychal caly ulad wudechowy i zniszczył turbo .
dziekuje dowidzenia
Odpowiedz
ryszard67
ja słyszałem że to problem pompy, mam ten sam problem i doradzono mi żebym podpiął pod komputer i przeprogramował pompę to minie problem ktoś może zna taki warsztat lub ma taki program żeby użyczyć nawet za opłatą to bym był wdzięczny pozdrawiam
Odpowiedz
Ja też tak mam.
Czyżby silniki DiTD nie nadawały się do jazdy w na polskim oleju napędowym? Czyżby to spiek Mazdy ?
Odpowiedz
mam taką mazdę i sam ją naprawiam miałem coś podobnego problem był w sterowaniu EGRa Jeśli nie miga ci lampka świec żarowych sprawdź gumowe wężyki i elektrozawory sterujące zamykaniem i sam EGR gdy się nie domyka będą takie objawy ps.
Odpowiedz
Więc panowie:)jestem posiadaczem Mazdy 626 99r. z silnikiem DITD-101KM
Miałem ten sam problem co opisujecie wymieniałem niemalże wszystko i nie pomogło wlałem jakiś uzdatniacz do ropy i dalej nic zdecydowałem się na zatankowanie najlepszej ropy na Shell-u po zrobieniu 60km. silnik zmienił swoją kulturę pracy nadal szarpał ale nie tak często
przy kolejnym tankowaniu powrócił uśmiech bo szarpania były bardzo rzadkie teraz tankuje zwykłego diesla ale na shell-u i w zasadzie zapomniałem że moja MADZIA szarpała.
Teraz omijam wszystkie stacje paliw bo jak widać na moim przykładzie ropa w Polsce jest kiepskiej jakości a silniki DITD na byle czym nie chcą pracować
Odpowiedz
mało tego że miałem jeden problem doszedł drugi przy deszczowej pogodzie traci moc jak by się dławił nie ma siły gdy się wyłączy silnik na dwie minuty problem na jakiś czas znika co to może być ktoś ma ten sam problem,dzięki za informacje
Odpowiedz
Mam ten sam objaw od 2-2,2tyś obr. przy zimnym silniku.
Odpowiedz
tak można sprawdzać wszystko a teraz jak jest ciepło ten problem zniknoł i pewnie pokaże się jesienią jak będzie chłodno, w serwisie żeby sprawdzić to trzeba zostawić auto a to wiąże się z wielkimy kosztami :)
Odpowiedz
Mazda 626 V Kombi