Przycinanie się zacisków hamulcowych (tył) po wymianie tarcz+klocki
Mazda 626 IV
Autor: ~RaduŚ
Kategoria: układ hamulcowy
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 55
Nie wystąpiła: 10
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
PROMOTOR
11 lat temu
1
Rzeczywiście problem istnieje.Problem związany z hamulcem ręcznym.Zgadzam się z "Bazylem".Trzeba wykonać polerkę powierzchni uszczelniającej,a wspomniany smar miedziowy pomoże aby wszystko sprawniej funkcjonowało i nie zapiekało się.Następnie przeprowadzić dokładną regulację hamulca ręcznego.Dobrze wykonana naprawa da wymierne rezultaty.
Miałem taki sam problem prawy tył i przód był kompletnie zapieczony i nie wracał przy puszczaniu hamulca...Moja rada..Jeśli ktoś ma troszkę czasu i lubi coś sam zrobić to troszkę czasu,cierpliwości,wd40 i bez wymiany zacisku można obejść się bez kosztownej wymian zacisków(tył około 400 zł sztuka)
od i mądrych dobrze posłuchać.ludziska wielkie dzięki bo też chciałem się bawić jakieś zestawy naprawcze.i sam przy tym dłubać ale jak czytam po forach to nie ma sensu.nowe klocki,nowe dociski,nowe linki.przy żadnym aucie takiej akcji jeszcze nie miałem.porażka
witam ponownie jak juz pisalem mam 2 takie mazdy 95 i 94r w pierwszej podjalem sie naprawy zaciskow zestawy naprawcze nowe tłoczki itd na chwile bylo ok ale pozniej znowu to samo itd az minowe tarcze zjadło i znowu koszt. Zas w 2 mazdzie odrazu kupilem nowe zaciski 640zl kompl niby drogo ale raz i mam spokuj a w remonty pierwszej mazdy okazalo sie ze juz wlozyłem wiecej kasy a zaciski dalej do dup...takze oszczedny placi 2razy
to dlatego że wszyscy ratunku szukają w zestawach naprawczych i nowych tarczach/zaciskach. O tłoczki przy tym też trzeba zadbać czyli polerka powierzchni uszczelniającej. Po złożeniu obsmarować smarem miedziowym a na koniec DOKŁADNA regulacja ręcznego. Jeżeli mechanizm ręcznego jest odrobinę na chodzie to taki zacisk jak najbardziej jest do uratowania. Mechanikom się nie chce tego robić bo grzebania dużo a efekt (spowodowany niewiedzą) często mizerny.
Pozdrówka
Naprawa wcale nie jest taka droga,mi mechanik powiedział że dwa zaciski są do wymiany...... stwierdziłem że sam spróbuje temu zaradzic ,kupiłem zestaw naprawczy w IC i naprawa wyniosła mnie 60zł....Reszta na forum mazda 626
Ja wróciełm od mechanika po wymianie klocków praktycznie bez ręcznego i w dodatku nie odbijał on do końca. Załamka. Wjechałem na podwórko, depnąłem w hamulce równocześnie zaciągając ręczny - sam sie ustawił :) Dziś mam 6 000 przejechane po tym fakcie i jest wporzo. Jednak mam problem z lewym przodem - nie odbija od razu po hamowaniu. Kmać.
troche uciążliwe, niestety takim incydentem przypaliłem klocki w tylnym lewym kole. Rozbieranie na części pierwsze, czyszczenie i zestawy naprawcze nic nie pomagały... po pewnym czasie gdy klocki się troche podtarły wszystko wróciło do normy. hamulec ręczny przynajmniej w moim przypadku automatycznie się ustawił :)moja rada w takim przypadku to: TRZEBA PRZY TAKIEJ WYMIANIE ZETRZEĆ TROCHĘ KLOCKI PRZY POMOCY PAPIERU ŚCIERNEGO NA LUSTRZE LUB SZYBIE, powinno pomóc
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu