Szukaj

Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010

  • Autor: xxmaszaxx
  • Kategoria: silnik
Witam
Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane
Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi
powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek.
Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy
no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy
Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia)
Macie jakiś pomysł
Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/
To główny problem
1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku?
2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą?
3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy?
4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta )
5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany
6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy).
- filter powietrza sprawdzony
- ecu zresetowany ;/
- nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku
Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.

Komentarze

Co było powodem?
Odpowiedz
Obstawiam zawalony DPF, który nie może się wypalić, miałem sytuację analogiczną, ale świeciła się kontrolka na desce.
Odpowiedz
no w benzynie na pewno
Odpowiedz
Informacja o usterce jest napisane że rozwiązane. Czym była spowodowana ?
Odpowiedz
Wyjaśniło się coś w sprawie mocy tego auta ? Chyba mam podobnie i nie wiem od czego zacząć ?
Odpowiedz
Jeśli jest brak mocy i jeśli dodatkowo być może silnik faluje ,to sprawdziłbym zawór EGR(zawór recyrkulacji spalin)
Odpowiedz
Mazda 6 II Sedan