Szukaj

Kolumna kierownicza.
Mazda 6 I

  • Autor: ~potr310184
  • Kategoria: inne
Mazda 6 2004r 20121 km ma słabe mało wytrzymałe kolumny kierownicze, szybko robią się luzy. Początkowo jest przy podjeżdżaniu, a później przy hamowaniu i przy przyspieszaniu. Koszt naprawy ok. 2500 zł.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 30
Nie wystąpiła: 23

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witam,po odkręceniu trzech śrub jak zdjąć obudowę kierownicy aby jej nie uszkodzić.Czy w w prawie niewidoczną szparę między górą a dołem obudowy coś cienkiego wcisnąć i podważyć czy też gdzieś nacisnąć.
Odpowiedz
Smaruję wielowypust 1-2 razy w ciągu roku i problem znika. Zwykły tawot na palucha, rozsmarować go na "ząbkach", parę razy kierownicą maksymalnie góra-dół pojeździć i po problemie... najakieś pół roku ;) . Spece w kilku warsztatach doradzali wymienić całą kolumnę. Poczytałem na forum mazdy i rozwiązanie problemu znalazłem. Swoją drogą trochę dziwne, że w aucie kosztującym w salonie ok. 100 000 zł taka niedoróbka się zdażyła.
Odpowiedz
Do ~Grzesiek: Mam ten sam problem przy Maździe 6 2004r i zastanawiam się co zrobić. Ponieważ opłynęło 7 m-cu od tego co zrobiłeś powiedz mi czy to zdaje egzamin czy trzeba tylko smarować czy coś wymieniać.
Odpowiedz
To żadna usterka, bo nic nie ulega zniszczeniu ani nie przestaje działać. Tylko smar się wyrabia. Należy nasmarować wielowypust kierownicy np. smarem molibdenowym i nic nie stuka, nie puka a luzy też znikają.
Odpowiedz
To żadna usterka, bo nic nie ulega zniszczeniu ani nie przestaje działać. Tylko smar się wyrabia. Należy nasmarować wielowypust kierownicy np. smarem molibdenowym i nic nie stuka, nie puka a luzy też znikają.
Odpowiedz
To żadna usterka, bo nic nie ulega zniszczeniu ani nie przestaje działać. Tylko smar się wyrabia. Należy nasmarować wielowypust kierownicy np. smarem molibdenowym i nic nie stuka, nie puka a luzy też znikają.
Odpowiedz
pomoże mi ktoś potrzbuje drążęk kolumny kierowniczej który idzie z maglownicy do kierownicy . nie znam się w ogóle i nie wiem jak to nawet wygląda... ktoś cos takiego lub wie kto może mieć i w jakiej cenie tego mogę szukac?
Odpowiedz
ja ze stukotaniem pojechałem do serwisu mazdy 250 zl zapłaciłem i nic nie stuka i nie puka. Dodam ze w innych warsztatach wszyscy mechanicy mowili ze to maglownica do regeneracji
Odpowiedz
Cześć, też miałem problem wielowypustem kierownicy.
Należy zdjąć obudowę kierownicy (3 śruby), podnieśc do Góry kierownicę (regulacja kierownicy), od spodu nasmarować smarem (ponoć specjalnym). Typowy problem w mazdach z tego okresu, możesz również zmiecić trochę pozycję kierownicy, więcj na www.mazdasped.pl - Mazda 6 z 2004
Odpowiedz
Mazda 6 I