Szukaj

Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018

  • Autor: Hubert
  • Kategoria: wnętrze
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?

Komentarze

Istnieją na rynku pędzle z bardzo miękkim włosiem (podobne jak te do golenia), które są dedykowane właśnie do takich operacji: usuwania zanieczyszczeń z przycisków zegarów i mniejszych szczelin. Sam posiadam dwa rodzaje o różnej wysokości włosa.
Odpowiedz
Palmer
Ta szybka zegarów jest niezwykle podatna na zarysowania. Dodatkowo jej pochylenie ułatwia osiadanie kurzu, drobnego pyłu i paproszków. Najlepiej w ogóle jej nie dotykać, a jeśli brud nie daje nam spokoju, to pod żadnym pozorem nie czyścimy na sucho. Na początek najlepiej użyć sprężonego powietrza do wydmuchania luźnych zanieczyszczeń. Potem użyć nowej, zwilżonej preparatem do czyszczenia wyświetlaczy, bardzo miękkiej mikrofibry o średniej gramaturze, względnie ściereczki do okularów. Można też spryskać szybkę środkiem przeznaczonym do czyszczenia plastikowych elementów wnętrza, pod warunkiem, że nie pozostawia on po sobie smug. Następnie delikatnymi, krótkimi ruchami ściągamy brud z czyszczonej powierzchni. Ta metoda zminimalizuje, a wręcz zapobiegnie powstaniu zarysowań powierzchni tego plastiku podczas czyszczenia.

Co do tzw. "piano blacków" to niestety nie tylko problem tego producenta. Jedynym sposobem na ochronę przed zarysowaniami jest oklejenie ich bezbarwną folią poliuretanową PPF.

Problem nieskładających się lusterk ujawnił się już w modelach poprzedniej generacji: BM i BN. Niestety producent o tym wie i nie za bardzo potrafi temu zaradzić. Jedyne, co można zrobić to zgłaszać w ASO i wymieniać do skutku.
Problem najczęściej ujawnia się po umyciu auta. Podczas mycia należy unikać kierowania strumienia wody z myjki ciśnieniowej bezpośrednio do wnęk (na szkło) lusterek, albo przed myciem je złożyć. To właśnie przez szczelinę pomiędzy szkłem lusterka, a jego obudową woda dostaje się do mechanizmu i uszkadza go. Najlepiej wyrobić sobie nawyk składania lusterek przed myciem auta. Wszak najbardziej brudzi się ich zewnętrzna obudowa. Lusterka i tak po umyciu będą zmoczone, więc wystarczy wytrzeć je do sucha, ew. przemyć płynem do szyb. Ja tak robię i problem ani razu nie wystąpił.

Jeśli chodzi o obrywającą się uszczelkę to dotyczy ona nadwozia hatchback i przesuwającej się górnej listwy drzwi przedniach, która nachodzi na uszczelkę drzwi tylnych. Producent wydał już w tej sprawie instrukcję naprawy i problem usunął.
Odpowiedz
Sprężone powietrze w głowe się stuknij potem wszystko mamy za szybką
Odpowiedz
Palmer
Ani jednego ciała obcego nie ma za szybką. Nie ma szans, by coś tam się dostało, skoro to jeden, szczelnie zamknięty moduł.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Hatchback