Szukaj

Silnik
Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016

  • Autor: Piotrek2013
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 104 tys. km
Mam auto od 2013roku mazda 3 z silnikiem Skyactive G silnik 2.0 120KM. Ze skrzynią automatyczną nadmienie że dotychczas wymieniłem olej w silniku co 10 tysięcy km Shell ultra 5w30.Auto w chwili obecnej straciło moc,obecnie silnik przy rozważniej jeździe rozgrzany, przy jeździe nawet do70km/h dygocze pracuje niestabilnie. Olej do skrzyni automatycznej wymieniłem przy przebiegu 60tys. Km obawiam się że jest to wina elektryki choć prawdopodobnie mam uszkodzony kolektor wydechowy.

Komentarze

Bardzo niepoważne zachowanie autora, brak zakończenia historii usterki na forum które temu służy jest dziecinne, mam problem więc się wyzale i więcej tu nie zagladne
Odpowiedz
Nie jestem nie dojrzałym wyżalaczem... Nie olej był problemem. Auto jeździ płynnie skromne bo skromne 140 tys. km ma i olej w ten sam sposób był wymieniany, a poza tym na przemian jeżdżę infiniti raz mazda a dzieciakiem nie jestem drodzy panowie 2.0 mln km przejechałem w ciągu 10 lat
Odpowiedz
To co było rozwiązaniem problemu?
Odpowiedz
Dzieckiem nie jesteś a przechwalasz się jak dziecko. Co kogo obchodzi ile km zrobiłeś??
Odpowiedz
Olej nic tu nie ma do rzeczy. Mazda dopuszcza 5w30. Olej 0w20 jest jedynie po to by spełnić wyśrubowane eko-normy. Do tego samego silnika np w Meksyku zaleca wyłącznie 5w30 a w USA 0w20. Co więcej, producent olejów dla mazdy też zaleca 5w30.
Pierwsza cyfra odpowiada za (kolokwialnie) płynność oleju w niskich temp. a druga wartość odpowiada za jakość filmu olejowego. Czyli im wyższa druga wartość, tym lepsza ochrona silnika, a przez to zużycie paliwa. Wybieram, to pierwsze i leję 0w30. Oczywiście inne parametry też powinno się uwzględnić czyli TBN (nie niższa niż w zalecanym) oraz Sulfated ash (nie wyższa niż w zalecanym, szczególnie w przypadku gdy auto ma GPF/DPF). Zaś HTHS będzie zawsze wyższy (lepiej, bo świadczy o trwałości filmu olejowego między pracującymi elementami) w ...w30 niż ...w20.
Odpowiedz
Dziękuję za informację.
Odpowiedz
zmieńolej na 0w20 i po kłopocie
Odpowiedz
Przepływomierz padł i silniczek krokowy przy okazji przeczysc typowe w mazdzie
Odpowiedz
Sprawdzałeś w instrukcji czy możesz tam łac olej 5w30 ?! Ja do mojej mam spacyfikowany 0w20...(model z 2016r)
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Hatchback