Szukaj

Skorodowane tarcze hamulcowe tylnych kół.
Kia Venga

  • Autor: ~antyfun Venga
  • Kategoria: układ hamulcowy
Jakość odlewu użyta do tarczy hamulcowych kół tylnych nie spełnia żadnych norm. Już Vengi stojące w salonie mają zardzewiałe tarcze. U mnie po 8 tys. km tarcze były tak skorodowane, że przy każdym hamowaniu tłum ludzi na światłach gapił się na moją Kia. Szorowanie dochodzące przy hamowania to jakbyś metalem tarł o beton, a skuteczność hamowania poniżej normy. Takich tarcz wżery na 1mm nie miałem nawet w Daewoo po 100 tyś. km. W serwisie przy przeglądzie wyczyścili tarcze papierem ścierny, ale tarcze i tak są pordzewiałe i nie mają metalicznego połysku jak z przodu. Zwróć uwagę, jak wyglądają tylne tarcze hamulcowe w twojej Venga. Przerazisz się, jak to zobaczysz. Ta wada dotyczy wszystkich Venga, jakie tylko widziałem.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 45
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

KIA VENGA 1,4 benzyna 2016 potwierdzam tarcze i klocki tył masakra .Pierwsza wymiana po 40 tys.3i pół roku oczywiście w serwisie już po gwarancji koszt 800PLN .Wytrzymały 3 lata przebieg 90tys .wymiana .2024 przebieg 108tys piszczą jak wściekłe chyba znów wymiana .Nie wiem co włożyli w serwisie wytrzymały 50tys.Teraz są Twr .A poza tym nie mam uwag.
Odpowiedz
Kia Venga 2016, tarcze tylne wymienione na gwarancji na pierwszym przeglądzie - 13000 km. teraz będzie trzeci przegląd -na razie wolę nie oglądać tarcz ale jeździ i hamuje dobrze. Wcześniej miałem hondę Jazz i tarcze tylne też rdzewiały a hamulce piszczały. Na teraz mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa - zawiesił się, tankuję do pełna i liczę przejechane kilometry - 7,5 l/100 km, silnik 1,6. Podobni jest gwarancja tylko na 40 000 km?
Odpowiedz
A moja Venga ma dwa lata i 35000 km . Hamulce jak żyleta nic nie skrzypi.
To moja druga Kia i następna też będzie KIA
Odpowiedz
to masz szczęści. Umie po 35tyś przebiegu tylne tarcze całkowicie pokryte rdzą, Serwisowany w serwisie Kia 4 lata.
Odpowiedz
Jeżdżę 6 lat i wszystko w porządku.
Odpowiedz
Mam Venga od nowości 2013 r.Aktualnie przy przebiegu 46000 km wymieniłem tylne klocki, właściwie okładziny odpadły zwęglone. Tarcze jeszcze nadają się do dalszej jazdy.
Odpowiedz
Przy przeglądzie gwarancyjnym przebieg 15000 tys stwierdzono zardzewiałe tarcze hamulcowe tył nie podlega gwarancji, wymiana na własny koszt
Odpowiedz
Ten sam problem! Po raz pierwszy przy przebiegu ok 50tys. km - pisk z tyłu. Okazało się, że to zablokowane hamulce tylnej osi - wymiana tarcze + klocki. Serwis skasował prawie 900zł - po odwołaniu w centrali w Warszawie łaskawie zwrócili koszt tarcz (+ wymiana), klocków już nie (nie wiem dlaczego). Teraz znowu to samo (przebieg ok. 70 tys. km ) - ręce opadaja! Hamulce Venga to żenada - to mój ostatni samochód tej marki!
Odpowiedz
przebieg 15.800 km podjechałem do serwisu, bo przy hamowaniu samochód dostaje wibracji. Serwis zdiagnozował i potwierdził, że powodem jest korozja tylnych tarczy hamulcowych i ich deformacja. Jednak odmówili naprawy gwarancyjnej, mimo że to wada materiałowa. Sprawę skierowałem do Kia Polska, a jak nie zrobią to podam do sądu. Jak dali 7 lat gwarancji, to niech się z niej wywiążą.
Odpowiedz
a czytałeś na co ta gwarancja?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Kia Venga
Średni koszt przejechania 100 km
25,33 zł
6,2
l/100km
7,3
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Venga