Byłam na jeździe próbnej w salonie i miałam ten sam problem. Na początku myślałam, że rzeczywiście ja źle zmieniam biegi ale potem byłam w innych salonach i tam problem się nie pojawił. Wina samochodu ewidentna. Ostatecznie kupiłam auto innej marki.
Posiadam stonica 1,4 z. 2019.Ma przejechane tylko 3500km i jakoś. nic nie szarpie w taki sposób żeby to przeszkadzało.Żona też nie narzeka na szarpania podczas jazdy na niskich obrotach.
U mnie dokładnie ten sam problem,przy delikatnym dodaniu gazu na pierwszym biegu zaczyna nim szarpać. Kilka miesięcy temu pojawił się problem z "trzeszczeniem plastików" na nierównościach. W serwisie powiedzieli,że w każdym aucie przy jeździe na nierównościach można usłyszeć jakieś dźwięki. Sprawa o tyle dziwna,że przez prawie rok czasu żadnych dźwięków nie było..
MOJA KIA TRZESZCZY I PISZCZY PRZY RUSZANIU,PRZY HAMOWANIU PISK.W SALONIE STWIERDZILI ŻE TO NIC SIĘ NIE DZIEJE.PRZY WYJEŻDZIE Z GARAŻU STRASZNE TRZESZCZENIE JAK STARA KANAPA. NIE MAM POJĘCIA JAKA JEST PRZYCZYNA AŻ STRACH JEŻDZIĆ TAKIM AUTEM.
Kia Stonic tylko fajnie wygląda, reszta jest niedopracowana. Samochód ten to zemsta Koreańczyków, tylko co my im zrobiliśmy. Mam ten samochód od września, obecnie zrobiłem nim 9 tysięcy km. Skacze przy przerzucaniu biegów i trzęsie na byle nierównościach. Kupiłem to w salonie Kia na Krasnobrodzkiej, dzięki:(
To nie jest wada , to cecha a nawet zaleta , w końcu wiem że jadę - tak powiedziano w serwisie . wszystkie 1.4 tak mają , tylko nie wszyscy o tym jeszcze wiedzą .
Stonic mojej żony cierpiał na ogromne kangury, zrobili aktualizację ecu i to mocno pomogło ale nie wykluczyło do końca problemu. Po aktualizacji ecu auto ma czasami muła do tego stopnia że można zginąć na skrzyżowaniu pod kołami tira
Mam "kangura od początku. Po 3 wizyty w serwisie pisałem do KII.
Odpowiedzi od KIA na "problem kangura".
Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że nasze lokalne działania diagnostyczne nie potwierdzają, że zjawisko ma charakter usterki, czy też nieprawidłowości. Nasi Specjaliści Techniczni dokonali szereg zapisów danych sterowania silnikiem. Analiza upewniła nas, że oprogramowanie nie posiada błędów, a wszystkie elementy wykonawcze podążają za wytyczonymi wartościami zadanymi przez sterownik silnika. Rzecz jest jednak w tym, że zjawisko występuje, gdy silnik ma relatywnie niskie obroty, a położenie pedału przyspieszenia jest w zakresie od 1 do 3%. Takie położenie pedału przyspieszenia nie jest rozpoznane jako jednoznaczne oczekiwanie ze strony kierowcy. Wciśnięcie pedału przyspieszenia w bardziej zdecydowany sposób pozwala uniknąć szarpania. Szarpanie, o ile pozostawi się pedał przyspieszenia na tym poziomie, potrafi wzbudzić drgania rezonansowe na tłumiku drgań skrętnych tarczy sprzęgła, więc działając intencyjnie można to zjawisko utrzymać nawet przez kilka sekund. Niemniej przy pierwszym szarpnięciu, jeśli pedał przyspieszenia zostanie wciśnięty do 8-10% zjawisko wygasa momentalnie.
Dzięki zebranym informacjom oraz wykonanym przez nas badaniom zagadnienia powstał raport jakościowy, który został przekazany do Producenta.
Obecnie oczekujemy na stanowisko Producenta w przedmiotowej sprawie.
Z wyrazami szacunku,
Witam
Ja kupiłam auto miesiąc temu. Na drugi dzień po zakupie stwierdziłam ze coś jest nie tak bo auto przy 1 i 2 szarpało, myślałam ze może sprzęgło jest niewyrobione jak w nowiutkim aucie, ale kiedy na parkingu toczyłam się na 1 to ewidentnie auto przeskakiwało .
Następnego dnia zgłosiłam się do serwisu ale pan stwierdził , ze nieprawidłowo odpuszczam sprzęgło i trzeba to robić hmmm jak to określił na „dwa sposoby”.
Zgłosili problem do centrali Kia polska , i kazali czekać na odzew.
Po tygodniu zadzwoniłam do serwisu , powiedziano mi ze w Polsce stwierdzono kilka takich przypadków i trzeba czekać na odzew od producenta.
Czekam już dwa tygodnie i szlag mnie trafia jak jeżdżę nowym autem , którym się nie da jeździć komfortowo, nie wliczając już tego ze na szosie jest ostro zamulony i jak czytań wyżej komentarze ze może być jeszcze bardziej zamulony to dziekuje bardzo za takiego croosovera.
Jestem zbulwersowana problemem i lekceważeniem problemu przez serwis Kii.
Proszę o pomoc
KIA rozwiązała ten problem = Już nie ma tego modelu w sprzedaży !!
Proszę patrzyć na góry odpowiedź który otrzymałem od kii (mały litery !!) i sama wyciągaj wnioski. Dodaje tylko że odpowiedź otrzymałem rok temu, mam już 24000 km, problem nadal jest, kia lub salon już nie kontaktował się z mną.
Nie mam silnika 1.4 ale 1.0 tgdi i też pooszarpuje przy wolnym ruszaniu, byłem w serwisie i sami wgrali nowy program, trochę lepiej było, wczytywałem się w uwagi kolegów na forum olejowym i doszedłem do wniosku że to wina paliwa 95 zwykłego. Zatankowałem na próbę paliwo 95 + w czwartek na Shell bo jest w cenie normalnego i od tamtej pory szarpanie ustało. Auto płynnie przyspiesza i nie skacze przy ruszaniu. Obecnie już czwarty bak na tym paliwie i auto lepiej się zbiera, praca silnika równa. Polecam lać lepsze paliwo, a samo auto to takie sobie. Mój z pierwszego rzutu na Polskę 2017 kupiony w listopadzie. Wymieniłem ekran wyświetlacza, po padł po roku, pękła na moim fotelu eko skóra, kierownica szura przy skręcaniu, wygnieciony boczek na drzwiach od kierowcy. Nie jest żle, ale KIA już nie kupię Hyundai lepiej zrobiony miałem IX35 i tylko wymienili na gwarancji gąbkę fotela, ale to wszystkie KIA HYUNDAI wtedy miały.
Mam ten sam problem. Stonic o zaledwie 1500 km przebiegu. Na 1 i 2 biegu przy dodawaniu gazu szarpie. Na 4,5 i 6 biegu szarpanie nie występuje. Na pewno zgłoszę ten problem przy najbliższym przeglądzie w ASO. Znajomy mechanik powiedział mi, że to może być problem z przepustnicą.
To chyba tak uroda tego modelu. Moja również lubi poszarpać przy delikatnym ruszaniu. Powiedziałbym, że nie lubi takiego. Woli dłuższe półsprzęgło i trochę gazu...
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu