Szukaj

GPF
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024

  • Autor: Mirek
  • Kategoria: układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 19
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Użytkuję KIA Sportage V 1.6 benzyna, po przejechaniu około 11000 k zapaliła mi się kontrolka dpf, zgasła po przejechaniu około 100 km na trasie szybkiego ruchu z predkością średnią 130 km/h. też mnie to martwi, że zapaliła siętak szybko..
Odpowiedz
Powtórzyło się to samo?.czy masz natazie spokój?
Odpowiedz
Też mi się zapaliła,pojeździłem po autostradzie od zjazdu do zjazdu 160 km i zgasła kontrolka
Odpowiedz
KIA SPORTAGE V 1,6 T-GDI MHEV L 2WD DCT z grudnia 2023 po przejechaniu 1026 km ŚWIEŻAK zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z serwisem podjęłam sama próbę wypalania zero efektu, tak jak poinstruowali przejechać około 130km na 4000 tyś obrotów po czym niestety nie udało się. Nie gasząc silnika wisząc na tel. z serwisem kazali podjechać do serwisu. Wymuszenie wypalenia trwało 1,5 godź. nie kosztowało mnie w salonie nic poza moim paliwem. Jest podobno z tym problem wada fabryczna , myślę że dobrze o tym wiedzą, jak widać nie jestem sama. ale wszystko piękne w salonie. Wcześniej miałam nowego nissana qashqai 1.3 158km wersja Tekna i stanął po przejechaniu 4334 km. Odkupili go ode mnie ale straciłam kupę kasy i nerw .Piękny ale nie zawsze złoto co się świeci.
Odpowiedz
Niestety miałem to samo w optimie, zalecenia z instrukcji nic nie dają...dopiero 200 na autostradzie przez około 20 km pomogło ...na razie minął rok i cisza
Odpowiedz
Zalecam reklamację samochodu gdyż obowiązuje dwuletnia rękojmia na podstawie której można żądać zwrotu pieniędzy z tytułu nieprzydatności samochodu do jazdy miejskiej. Po co narażać zdrowie i życie by wykonać jakąś chorą procedurę która Bóg wie jak działa i w większości przypadków się nie udaje. A zalecenia serwisów żeby katować auto na 3 biegu przy 4k obrotów aż zgaśnie to jest jakiś kosmos, swoje samochody też tak katują? Niech nim sobie jeździ prezes KIA po autostradach po 100km.
Odpowiedz
Trzeba uruchomić pozew zbiorowy to może serwis, prezes Kia i procudent wezmą się do roboty i poważnie zajmą się problemem, a nie każą sobie płacić za usterkę lub kaza katować samochód na drodze
Odpowiedz
Kia Sportage V SUV