- Autor: Bazi
- Kategoria: silnik
- usterka fabryczna
Przy przebiegu 12tys.km w momentach kiedy uklad MHEV odzyskiwał energię, zaczął strasznie piszczeć pasek osprzętu. Po zgłoszeniu do ASO kazali wezwać lawete. Serwis zdiagnozował, że do wymiany jest wal korbowy ponieważ uszkodzony napinacz zablokował pasek osprzetu, co spowodowało oberwanie klina na kole rozrządu i uszkodzenie walu. Naprawa trwała ponad 2 miesiące i podobno części zostały wymienione na nowe i już poprawione i zmodyfikowane, bo KIA zna ten problem i ma na niego rozwiązanie. Po odebraniu samochodu przez 3tys.km wszystko było OK. Przy przebiegu 15tys.km powtórka awari, z tym że tym razem najprawdopodobniej doszło do kolizji tłokow z zaworami. Czekam na oficjalną diagnozę z ASO, w którym obecnie stoi kilka samochodow z podobnymi problemami. Nadmienię, że przez ostatnie kilkanaście lat użytkowałem różne modele Kianek, robiąc nimi setki tysiecy kilometrów i nigdy nie było żadnych problemów, a tu taka wtopa.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 71
Nie wystąpiła: 11
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu