Szukaj

Uszkodzony silnik
Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW 2020-2021

  • Autor: Bazi
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Przy przebiegu 12tys.km w momentach kiedy uklad MHEV odzyskiwał energię, zaczął strasznie piszczeć pasek osprzętu. Po zgłoszeniu do ASO kazali wezwać lawete. Serwis zdiagnozował, że do wymiany jest wal korbowy ponieważ uszkodzony napinacz zablokował pasek osprzetu, co spowodowało oberwanie klina na kole rozrządu i uszkodzenie walu. Naprawa trwała ponad 2 miesiące i podobno części zostały wymienione na nowe i już poprawione i zmodyfikowane, bo KIA zna ten problem i ma na niego rozwiązanie. Po odebraniu samochodu przez 3tys.km wszystko było OK. Przy przebiegu 15tys.km powtórka awari, z tym że tym razem najprawdopodobniej doszło do kolizji tłokow z zaworami. Czekam na oficjalną diagnozę z ASO, w którym obecnie stoi kilka samochodow z podobnymi problemami. Nadmienię, że przez ostatnie kilkanaście lat użytkowałem różne modele Kianek, robiąc nimi setki tysiecy kilometrów i nigdy nie było żadnych problemów, a tu taka wtopa.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 71
Nie wystąpiła: 11

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Orientuje się ktoś czy ten problem został już rozwiązany?
Odpowiedz
Mam usterkę podczas jazdy świeca wszystkie kontrolki i prędkościomierz nie działa i wszystkie czujniki nie działają na tablicy wszystkie informacje się wyświetlają kija sporticz 2016 rok 4 benzyna 1.6 z turbo
Odpowiedz
Do wymiany elektryczna pompa podciśnienia.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Miałem ten sam problem, pierwszy raz przy 12.5tys, szum i pisk z pod maski przy hamowaniu silnikiem, potem szarpnięcie i silnik zgasł. Laweta i pół roku w ASO, remont silnika. Oczywiście KIA nie daje auta zastępczego na czas naprawy. Niestety przy 30tys usterka ponownie, mimo że zapewniali że teraz już jest mocniejszy napinacz. Tym razem jednak byłem mądrzejszy i od razu laweta. Skończyło się na 3tyg w ASO, bo tym razem nie zmieniło silnika. Teraz auto ma 60tys i na razie spokój.
W firmie mamy drugie takie auto i ma już 3ci silnik - dramat !
Dla mnie KIA jest spalona jako marka, nie za błąd konstrukcyjny, bo to może się zdarzyć, ale za podejście do klienta, brak auta zastępczego (niektórzy zarabiają samochodem), udawanie że nie ma problemu i ogólne podejście do klienta.
Auto trafia do ASO i przez 3tyg nikt do niego nie zaglądnie, potem otwierają i zamawiają części "na raty", a ty zostajesz bez auta i możesz sobie kupić bilet półroczny
Odpowiedz
Witam,
no i trzeci raz auto ląduje na lawecie. Trzeci raz serwis. Trzeci raz korbowód.
Poprzednim razem napinacz został wymieniony na nowy zmodyfikowany.
Jak widać na moim przykładzie za wiele to nie pomogło. Nawet 10 tys km nie udało się przejechać. Po drodze jeszcze pompa paliwa padła
Także zakup życia mi się trafił.
Nie wiem czy to obiektywne spostrzeżenie, ale mam wrażenie, że wysyp awarii napinacza zaczyna się wraz z wiosną…
Odpowiedz
FB - grupa KIA Sportage mild- hybrid proszę dołączyć do grupy.
Może wyjdzie pozew zbiorowy.
Odpowiedz
Nie tylko sportage ma ten problem. Każdy inny gdzie pchano ten jednorazowy silnik
Odpowiedz
Sprzedać badziewie i po problemie
Odpowiedz
Problemem jest usterka układu napinania paska . Zbyt duze obciążenia alternatora (MHEV) i zrywa lub luzuje śrubę centralna wału korbowego a później wiadomo przeskakuje rozrząd(zrywa klin koła wału korbowego) i robi spustoszenie w silniku. W Hyundai też zdarzają się te awarie. Nie wiem kiedy producent rozwiąże problem , zastosowali inny napinacz ale chyba nie do końca rozwiązało to problem. Powodzenia i wytrwałości
Odpowiedz
I radzę zmieniać pasek mokry napędu pompy olejowej nie wymiany tylko samego rozrządu
Odpowiedz
Kia Sportage IV SUV Facelifting