Szukaj

Szarpanie przy ruszaniu
Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020

  • Autor: muzyk
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 2 tys. km
Problem występuje od momentu wyjechania z salonu na początku 2020 r.
Najczęściej pojawia się podczas ruszania na zimnym silniku i występuje przez kilka kolejnych kilometrów. Rzadko, ale zdarza się, że problem nie występuje i auto normalnie rusza.
Szarpanie polega na niemożliwości ruszenia, bądź ruszenia w podskokach, tzw. kangurki. Nie są to zwykłe szarpnięcia, lecz angażuje się w to cały układ napędowy z silnikiem włącznie. Pod maską wszystko się rusza, a poduszki pod silnikiem pracują na maksimum swoich możliwości.
W serwisie problem znają, ale nie potrafią pomóc. Czekają na informację z centrali Kia w Korei. Nie ma też pewności, że problem zostanie rozwiązany.
Na forach i fb są podobne doniesienia od kierowców.
Szkoda, bo samochód, przynajmniej teraz, wydaje się ciekawą propozycją cenową na tle konkurencji i możliwości... A tu takie heca..

Komentarze

Jedna uwaga jeszcze, coś zauważyłam w kwestii szarpania. Zwróćcie uwagę na prawidłowe ciśnienie w oponach. To znaczy rzędu 2,4-2,5 atmosfery. Jeśli ciśnienie jest za niskie, to wtedy jakby szarpanie było większe. W sumie to logiczne, opory toczenia wtedy są większe. Pa.
Odpowiedz
Mam Rio 2017 r, 120.000 przebiegu na nauce jazdy, czasami szarpie, umiejętna jazda rozwiązuje ten problem w moim przypadku. Zasilanie benz + LPG. Oby tak dalej.
Odpowiedz
Szarpania teraz nie ma, ale co ciekawe, po tych wszystkich zabiegach wzrosło teraz nieco zużycie paliwa, tak z pół litra więcej na 100 teraz pali.
Odpowiedz
Wczoraj wymienili mi w ASO tarczę sprzęgła, dociski, i koło zamachowe, i póki co jak ręką odjął. Zero szarpania. Co więcej, zrobili to na gwarancji pomimo tego, że auto ma ponad dwa lata - dostali na to zgodę z centrali KII. A jak wiadomo, na sprzęgło jest rok gwarancji. Mam nadzieję, że to już więcej nie powróci.
Odpowiedz
Rio z 2019 , 1.25l przejechane 32.000, w 2021 wgrany nowy program i szarpania na razie nie ma, sprawdzone sprzęgło, wszystko w normie. Osobiście myślę, że jakość paliwa ma duże znaczenie, biorąc pod uwagę wymogi /Europejski standard emisji spalin Euro 6/, za mała tolerancja sterownika silnika.
Odpowiedz
Do sądu idzćie . Miałem problem z Hyundajem i żałuję, że na gwaranci nie podałem ich do sądu. Usterka nie zanikła i cały czas jest a dotyczy grzania kół przednich. Rozmawiałem z biegłym od spraw motoryzacji i przyznał mi rację, że to wada ale ja myślałem, ze zaniknie. G... zanikła, tylko koszt spalania większe, łożyska 2 razy do wymiany, tarcze i klocki szybciej zjechane, wymieniane hamulce, pompa, przewody i g.. z tego. Tylko same koszta. A te nieudaczniki w Hyundaju tylko prawią, że wszystko jest ok. Byłem w 4 serwisach.
Odpowiedz
W moim Rio problem z szarpaniem przy ruszaniu pojawia się nieprzewidywalnie, bez względu na porę dnia (temperaturę) czy pory roku i w miarę przybywania kilometrów (przebiegu) trochę zanikł, może to przyzwyczajenie, a może to docieranie sprzęgła. Serwis nie stwierdził usterki sprzęgła. Zrobiłem już 30 tyś km.
Jeździłem różnymi markami samochodów różnej klasy i zwykle tych problemów nie było. W tych współczesnych pojazdach ( muszę nadmienić, że jestem kierowcą po 60- tce) producenci chcąc ograniczyć emisję spalin zmuszają sterowniki do maksymalnie równej i oszczędnej pracy silnika, przy jednoczesnym pilnowaniu odpowiedniej jakości paliwa. W praktyce jest to niemożliwe. Z mojej obserwacji wynika, że Kia Rio wersja L (1.25 84 KM) bo taką jeżdżę ewidentnie lubi dobre paliwo, to droższe (np. Shell V-Power) trochę drożej, ale problem jakby zniknął. Technika ruszania (wysprzęglania) ma tu dość duże znaczenie. Autko generalnie dobre w tej klasie, oszczędne. Reasumując w tym modelu nie sprzęgło, tylko układ sterowania. Producent o tym problemie wie, serwisy udzielają oszczędnych, lapidarnych informacji i miejmy nadzieję, że usterka zostanie wkrótce wyeliminowana.
Odpowiedz
Mam dokładnie taki sam problem z Rio kupioną w lutym 2020 roku. Początkowo wszystko było ok, ale po pewnym czasie pojawiło się szarpanie, szczególnie w zimne i mokre dni. Cały czas myślałem, że wina leży po mojej stronie (nieumiejętne puszczanie sprzęgła), ale teraz dowiedziałem się, że to wada fabryczna. W lutym zgłoszę to na pierwszym przeglądzie. Dla tych, u których jest to problem nierozwiązywalny mam radę. Szarpania nie ma jeśli uda nam się perfekcyjnie ruszyć, płynnie puścić sprzęgło przy odpowiedniej ilości gazu ( przede wszystkim żadnego półsprzęgła ). Ja się w miarę tego nauczyłem. W moim przypadku problem znika po dojechaniu do pierwszego skrzyżowania.
Odpowiedz
Panowie jak tam sytuacja? Jadę we wtorek do serwisu wymienić olej, oraz zgłosiłem szarpanie przy ruszaniu. Odnośnie softa to ustabilizował on pracę silnika przy ruszaniu, ale szarpanie pozostało :( i tylko na zimnym silniku tak do przejechania 20 km.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
7,1
l/100km
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio IV Hatchback 5d