przy minusowych temperaturach zimny silnik zapala lecz po chwili gasnie jak by mu zabrakło paliwa dymi białymi spalinami filtr paliwa wymieniłem paliwo dobre
Komentarze
~Os
10 lat temu
Rozwiązanie problemu
7
Siema
problem gaśnięcia w niskich temperaturach leży w pompie wtryskowej (zakładając ze układ od baku jest szczelny).
Pompa ta ma wbudowaną pompe wstępną paliwa (łopatkowa), która zużywając sie nie podaje odpowiedniego ciśnienia wstępnego.
Zastosowałem kiedyś w mojej kiance pompę elektryczną. Pomogło,
niestety po kilku miesiącach skończyło sie rozbiegiem silnika (wszedł na maksymalne obroty i nie chciał zgasnąć). z silnika wylałem 15 L ojeju silnikowego zmieszanego z ropa.
Proponuje wiec oddać pompę do regeneracji oraz sprawdzić wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Do : potwierdzam, problem jest w fabrycznym filtrze paliwa (KIA paliła od strzała, ale po chwili gasła, nie reagowała na gaz i ssanie), ominąłem fabryczny filtr paliwa i założyłem taki mały filterek paliwa za 6 zł i problem się rozwiązał, KIA zapaliła przy -15 st., polecam to rozwiązanie zanim zacznie się rozbierać pompę wtryskową :)
problem z gaśnięciem, dymem rozwiązałem poprzez uszczelnienie węża z baku do pompy tutaj musi być wszystko szczelne jak nie dostanie paliwa to właśnie będą takie objawy. Załóżcie dobry cybant wyczyście filterek w pompie pod śrubą jest sprężynka a pod nim maluteńki filterek jak naparstek. Po tym trzeba dobrze odpowietrzyć autko można poluzować wtryski i kęcić autem aż będzie wylatywać ropa, lub przy filtrze paliwa z tyłu za siedzeniem jest pompka odkręcamy odpowietrznik i pompujemy aż będzie leciała ropa bez powietrza zakręcamy odpowietrznik.Pompka ma stać się twarda jak kamień.
To co piszecie o pompie wtryskowej to jest totalna bzdura,to jest wymysl mechanik,małą robotke zrobi a powie że to pompa nawaliła.Sam jestem mechanikiem i metodą prób ibłędow ddszedlem.Po 1-wsze;do pompy nie dostaną się żadne syfy gdyż jest filterek w pompie wielkosci naparstka na palec.Po 2-gie;stosowac tylko korenski filtr paliwa.Po 3-cie;wyczyscic zb;paliwa i filterek zwrotny na nim.Po 4-te;wymienic gumowe przewody paliwowe(orginalne przewody paliwowe).Po 5-te założyć filterek paliwa przelotowy pomiedzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.Mialem taki problem jak tu opisujecie ale sie go pozbyłem.Teraz nawet przy -15 stopniach mrozu pali bez problemu.A dodatkowo możecie załozyc hebelek w aucie i nie bedzie wam ciągnał pradu przy dluzszym postoju.Jak chcecie więcej informacji podaje nr tel;608-488-315,mieszkam k/Kielc-pozdrawiam
kochani miałem do dzisiaj ten sam problem zapala gaśnie ręcznie pompuje zapala dymi gaśnie masakra zaworek zwrotny założony i nic brakowało ciągle paliwa i wpadłem na pomysł aby pomóc pompie wtryskowej bo puki zimna nie ogarnia założyłem na chwilę przed filtrem paliwa elektryczną pompę zewnętrzną i szok pali jak złoto trochę za mocna to pompa bo 4 bary więc znalazłem we Wrocławiu pompę pomocniczą 0,2-0,5 bara zamówiłem założyłem i po problemie i teraz jestem przekonany że pompa wtryskowa albo się rozszczelnia i puki zimna nie daje rady więc trzeba jej pomóc .Próbujcie może i Wam się uda.
Marianie. Opisałeś dokładnie przypadek mojej kijanki. Raczej na pewno pompa wtryskowa. Moje auto przed naprawą zachowywało się identycznie jak Twoje, po regeneracji pompy odpala nawet bez podgrzewania paliwa świecami żarowymi nie mówiąc już o włączaniu ssania.
Witam moja kia pregio 2,7 zapali po podgrzaniu świec ale po chwili gaśnie, i dopuki się nie zagrzeje cały czas dymi na biało, co moze być tego przyczyną ?? Mam duży garaż a tak dymi że bez otwarcia drzwi by się udusił i to tak do 15 min dymi aż się zagrzeje, wtedy chodzi równo i przestaje dymić co to może byc ??
Potwierdziło się to o czym pisałem wcześniej. Pompa wymagała naprawy ponieważ zbyt długo niewymieniany filtr paliwa spowodował, że było w nim mnóstwo zanieczyszczeń, które zasysała pompa wtryskowa. A że to bardzo delikatne urządzonko te wszystkie zanieczyszczenia spowodowały pozatykanie się jakiś szczelinek czy czegoś tam innego no i trzeba było naprawiać. Dla zainteresowanych z okolic Radomia, Puław służę adresem świetnego fachowca, który przy tym za bardzo rozsądne pieniądze naprawia takie rzeczy.
Czy nikomu nie przyszło do głowy, że w większości przypadków winna jest POMPA WTRYSKOWA. Mam właśnie taki problem i bardzo kumaty znajomy mechanik po telefonicznym opisaniu mu objawów wystawił jednoznaczną diagnozę. Pompa do regeneracji. Można zamontować zaworek zwrotny na wężu paliwowym, ale to półśrodek i nie zawsze musi zadziałać. Za kilka dni oddaję auto do naprawy (pompę do regeneracji). Jak odbiorę napiszę co i jak>
witam wszystkich urzytkownikow kia.Mam ten sam problem ochlodzilo sie i juz ma problem z odpaleniem.Odpali zaczyna dymic na niebiesko po chwili zgasnie i tak pare razy i dopiero mozna nia jechac.Zrobilem wszystkie zabiegi o ktorych piszecie i nic nie pomaga,natomiast w lato odpalala z pol obrotu ,chyba to jest samochod na lato.
Witam ,pomóżcie koledzy moja kijanka przy dłuższym obciążeniu silnika
(w trasie 3-4 godziny)zaczyna gotować wodę i wywala przez zbiornik wyrównawczy.W mieście w korkach zero przegrzania.
witam wszystkich..
No coz od nie dawna jestem ,,szczesliwym " włascicielem tego cuda,i mam ten sam problem.Jest +10 a ona pali mi na 3-4 razy.Za radą ,,liomana"wymieniłem filtr paliwa z pompką reczną od K2700,ale nic to nie zmieniło.Do tego mam mały akumulator 72ah,przy okazji jaki w niej jest fabryczny(pojemnosc).Pytanie do Racho,od czego załozyłes ten zawor zwrotny,i jesli mogłbys cos wiecej w temacie,byłbym wdzieczny za kazda ,sprawdzona,rade.Prosze pisac na adres (murek35@gmail.com).
Z gory dziekuje..bo juz boję sie zimy :-)
witam
mój problem polega na tym że auto cieżko pali.jak zapali to nie gaśnie,i pracuje równo i ładnie.jak jest ciepłe to pali dobrze.ma ktoś jakieś pomysły?świece wymieniłem na nowe.
Witam.
Miałem do czynienia z dwoma samochodami kia 2700 i w obydwu ten sam problem. Jak temp. na plusie to samochód pali dobrze jak na minusie lipa. Jest to ewidentnie moim zdaniem wina filtra paliwa. Ropa gęstnieje i nie morze się przedostać przez sitko. Jak się pompuje ręcznie to paliwo się przebija pod ciśnieniem przez sitko. Udręka w zimę straszna. Tylko pozostaje ominąć ten filtr lub zastosować przepływowy podgrzewacz przed filtrem ale to tylko moje zdanie.
Witam.
Mam problem. Moja Kia Pregio 2,7 D podczas jazdy ma objawy jakby nie wszytkie cylindry pracowały. Zaczeła dużo spalac ok 14l/100km. Podczas jazdy kopci na niebiesko przy wiekszej przegazówce czarny dym. Raz traci moc raz nie. Wymieniony był niedawno filtr paliwa, filtr powietrza. Co sadzicie o tym co moze byc przyczyną tych usterek. Pozdrawiam
WSZYSTKIE WASZE ODPOWIEDZI SA DOBRE I NIE.MAM TEŻ KIA I TEN SAM PROBLEM. PRÓBOWAŁEM WSZYSTKIEGO,O CZYM PISALIŚCIE .I ZAWSZE POMAGAŁO ,NAJLEPJEJ NA 10 MIN. PRZED ODPALENIEM OPALARKA NA FILTR I WSZYSTKO GRA.
UWAGA !!!!!!!!!!
NIE PODGRZEWAJCIE ZBYT MOCNO MISKI OLEJOWEJ[JAK DUŻY MRÓZ I OLEJ GĘSTY] WŁAŚNIE ZDEJMUJĘ GŁOWICĘ ,KTORA ZROBIŁA CIHE \\\\\\\'PUK\\\\\\\'
A CO DO PODGRZEWANIA PALIWA TO DO POMPY WTRYSKOWEJ DOCHODZĄ DWA KABLE ,JEDEN OD ZAWORU, A DRUGI ?
WYGLĄDA JAK JAKIŚ CZUJNIK,MOŻE OD PODGRZEWANIA POMPY, MOJ NIE DZIAŁA CZY KABEL JEST CZY NIE NIE MA ZMIAN . JAK BYŁA NOWA TEGO PROBLEMU NIE BYŁO.
ja mam ten sam problem jak zimny silnik w temp -2 to kopci na biało i gasnie(nie ma mocy przerywa) jedynym rozwiazaniem to było pompowanie pompka reczna i tak przez 20 min i wtedy dopiero mogłem jechac.szlak mnie juz trafia i to juz drugi rok. zsumujac wszystkie wasze odpowiedzi na ten problem zrobiłem tak: wywaliłem stara pompke reczna wraz z filtrem paliwa i w to miejsce dałem zwykły filtr paliwa do disla a na wezu miedzy bakiem a filtrem zamontowałem dodatkowo zaworek zwrotny aby ropa sie nie cofała i problem znikł. jak by nie ten samochód. polecam skutkuje jedyny koszt to filtr paliwa do disla 40zł i zaworek zwrotny 15 zł i po problemie. na podgrzewacze paliwa to szkoda kasy. macie jakies pyt to piszcie
oj młody widzę ze nie czytasz uważnie jak to co wymieniłem ręczna pompkę paliwa o tym pisze już tomnico to ona powoduje ze przy minusowych temperaturach pompa nie dostaje dostatecznej ilości paliwa i silnik gasnie masz emaila lioman@tlen.pl jak by co to pisz
na przepływowy podgrzewacz paliwa szkoda pieniędzy wymień ręczną pompke paliwa wraz z filterm u mnie pomogło do wczoraj palił dziś przy minus 30 niestety nie ale miał prawo
Jedyną metodą na ruszenie jest zbiornik paliwa w kabinie i bezpośrednio do pompy.Pięknie pali nawet w-20 tylko muszę podłączyć powrót bo na krótko starcza.Ale nie tędy droga myśle że może przepływowy podgrzewacz paliwa coś da.Mam jeszcze pomysł dać do zbiornika żarówkę 21w.Lioman napisz czy wte mrozy nie miałeś problemów.
Ja mam bardzo podobny problem(KIA 2700.Już przy-1 zaczynają się problemy.Pali od pierwszego a póżniej zaczyna kopcić białym dymem.Robiłem już wszystko, czyściłem zbiornik,podłączałem bezpośredno ze zbiornika,dałem mały przed filter.Zamiast filtra z pompką dałem drugi taki od forda.I co i nic.Lewego powietrza nie dostaje(nowe weże)
i po sprawie dziś było -5 i autko nie zgasło wygląda na to że tomcio ma racje to tylko ręczna pompka paliwa była przyczyną tego problemu a nie jakaś tam pompa przeponowa o której pisał kacper , a tak w nawiasie to pregio ma ponoć pompę łapatkową a membrama jaka jest w pompie paliwa jest od czego innego ale to dla ciekawskich pozdrawiam szerokiej drogi
przymrozek był autko zapaliło i tak jak by było po problemie ale jeszcze będę obserwował za proste to by było a TY tomcio co sugerujesz by jeździć mijając filtr paliwa . Wszystkim co mają podobny problem mogę napisać czego na pewno nie robić
Do ~lioman: Witaj lioman pomóż proszę mam kia 2700 po odpaleniu dymi mi na biało do momentu póki się nie nagrzeje ,ponadto nie działa ssanie i na wolnych obrotach gaśnie nie zależnie czy ciepły czy zimny.Wymieniłem świece żarowe oraz wtryski.I to samo.Pali od pierwszego ale dymi na biało i nie trzyma obrotów i gaśnie.
Witam
Moja KIA PREGIO też strasznie gaśnie, nie mówię tu już o minusowych temperaturach, ale od -5 do +10 ciężko ją zapalić, zawszę grzeje świece z 2-3 razy to zapali pochodzi z 1-2 min zaczyna przerywać i gaśnie, żeby ją zapalić ponownie znów trzeba grzać świece i żeby nie zgasła to trzymam ją cały czas lekko na obrotach, Podczas jazdy też dość mułowata. Co doradzicie sprawdzić mi w pierwszej kolejności ??
tomcio szkoda że tak późno ale brawo niestety masz rację to tylko ta pompka kupiłem juz nową od K2700 wydaje sie taka sama a o połowę tańsza jak od pregio jutro montuję i czekam na przymrozek to dam znać
same bzdury i tyle-koledzy poprostu omincie filtr paliwa z pompka i po problemie-auto śmiga aż miło i nic niekopci z rana-jak juz to chwilke na niebiesko bo zimny disel już tak ma-kawałek stalowej rórki z jakiegos przewodu i połączyc z nim wlot i wylot filtra paliwa-cały czas daje dupy ta pompka na filtrze
OPCJA 1. Czy pregio ma katalizator??? Bo jesli tak to polecam wypchanie wkladu i powinno byc bajera. Po ok 7-10 latach z katalizatora weglowego robi sie asfalt który ogranicza wyrzucanie spalin i fura gasnie. Z opisów wynika ze najpierw wali wam z rury czarny dym ( pod cisnieniem wyrzucone resztki ropy z woda i weglem z katalizatora) a potem szary (prawidlowo spalony ON)i kaplica (rozgrzewa sie katalizator a wraz z nim resztki nie spalonej ropy we wkladzie weglowym blokujac kanaliki)
OPCJA 2. Lejace wtryski
OPCJA 3. Nie szczelny uklad paliwowy (zaciaga powietrze)
OPCJA 4. Regulcja kąta wyprzedzenia zaplonu
OPCJA 5. Świece
w tym silniku nic wiecej nie jest w stanie stworzyc problemu
a zima leje sie do paliwa uzdatniacz lub flaszeczke denaturatu badz E95 stary sprawdzony sposob
koledzy ja to nawet zbiornik paliwa wyciągłem ,żeby upewnić sie że jest czysty i nie pozatykane są rurki paliwa,a tu nic-co dziwne ,na ten czas co kia nie miała zbiornika ,zamontowałem bańkę z kranikiem na paliwo,wtedy problem całkowicie znikł auto nic niekopciło na biało i co ciekawe mogłem nim odrazu odjechać i miało moc jak nigdy,zastanawiam sie czy tu nie jest tylko problem z zapowietrzaniem sie układu paliwa,może trzeba zamontować jakiś zawotrek na przewodzie paliwowym,aby paliwo siwe nie cofalo do zbiornika,bo przy zastępczym zbiorniku zamontowanym na wysokości siedzeń problem znikł-pozdrawiam
Po zainstalowaniu podgrzewacza paliwa problem zniknal. Przyczyna nie byla parafina w filtrze tylko pompa przeponowa, ktora w temp. ujemnych podaje niewystarczajaca ilosc paliwa. Cieple paliwo rozgrzewa stwardniale membrany pompy i zaczyna ona dzialac dobrze. Czy nikt nie zaobserwowal ze gdy auto zaczynalo gasnac i pompa tracila swoja wydajnosc oznajmiala to pojawieniem sie dzwieku takiego jak przy za duzym luzie zaworowym? Popychacz pompy nie nadarzajac za krzywka odrywal sie od niej i calosc zaczynala brzeczec. Wiec rada 56 zl zestaw naprawczy pompy i 80 zl podgrzewacz z jakies aukcj.
Witam, mam ten sam problem z Pregio 2,7D 97r. auto zapala od pierwszego razu \"-24 stopnie dzisiaj rano\" na wolnych chwilę chodzi dobrze trochę białego dymu potem dym robi się coraz gęstszy i lekko niebieski i gaśnie gazowanie nic nie pomaga \"paliwo na pewno dobre z statoila gold diesel ulepszone podobno\". Po 4-5 odpaleniu już jest ok na wolnych troszeczkę białego dymu ale jak chcę jechać to po ok 1 km znowu gaśnie i gęsty dym po chwili od razu odpala po większym obciążeniu silnika gaśnie szybciej po mniejszym pracuje dłużej. Pregio nie ma elektrycznego podgrzewacza paliwa ani w separatorze ani nigdzie indziej może to jest powodem wydzielania się parafiny lub gęstnienia ropy i blokowaniem filtra mikrocząsteczkowego dlatego pompa przeponawa nie daje rady podawać paliwa do pompy wrtyskowej i wspomaganie pompką ręczną pomaga. Spróbuję zamontować jakąś grzałkę i zobaczę co się stanie.
A czy próbował ktoś ominąć zbiornik paliwa tzn podłączyć zasilanie z kanistra. może coś sie dzieje ze smokiem ma za cienkie sitko. Bo ja już resztę wypróbowałem. Tak jak mówisz jak pompuje ręczną pompką to chodzi. Dopiero tak po 5 min można przestać pompować i jest ok.
podobny problem mnie spotkał dopiero powyżej -5.Pompowanie pompką ręczną podczas odpalania całkowicie problem niweluje i silnik wchodzi na obroty i nie gaśnie(tylko na czas pompowania)czy ktoś rozgryzł już ten problem skutecznie?
ja jeszcze wymieniłem filtr paliwa pompy i dalej nic zaczynam tracić juz cierpliwość w poniedziałek chyba pojade do jakiegoś mechanika w serwisy nie bardzo wierze ale jak bys sie uporał to byłbym wdzięczny
mam dokładnie ten sam problem. Byłem w serwisie wymienili świece żarowe końcówki wtryskiwaczy ręczną pompkę paliwa ,filtr paliwa a auto przy mrozie nawet -1 po chwili gaśnie, jeżeli temperatura jest dodatnia problem znika
problem gaśnięcia w niskich temperaturach leży w pompie wtryskowej (zakładając ze układ od baku jest szczelny).
Pompa ta ma wbudowaną pompe wstępną paliwa (łopatkowa), która zużywając sie nie podaje odpowiedniego ciśnienia wstępnego.
Zastosowałem kiedyś w mojej kiance pompę elektryczną. Pomogło,
niestety po kilku miesiącach skończyło sie rozbiegiem silnika (wszedł na maksymalne obroty i nie chciał zgasnąć). z silnika wylałem 15 L ojeju silnikowego zmieszanego z ropa.
Proponuje wiec oddać pompę do regeneracji oraz sprawdzić wtryskiwacze.
Pozdrawiam