Witam
Jeżeli masz DPF (pewnie jest- po otwarciu drzwi kierowcy napisane jest na czarnej naklejce ) i jeździsz krótkie odcinki tak może być. Poziom oleju podnosi nie spalone paliwo które ma dopalać się w DPF. Te Ceedy nie mają kontrolki sygnalizującej kiedy się dopala. A jeżeli w trakcie tego procesu wyłączasz silnik to niespalone paliwo spływa w cylindrze i poprzez pierścienie dostaje się do miski. Rozrzedza olej i podnosi jego poziom. W skrajnych wypadkach zatarcie silnika. Zalecenia (jeżeli to faktycznie DPF) nie wyłączać silnika jak się wypala. Tylko trzeba zainstalować sobie jakąś kontrolkę tego procesu. W wielu markach wystarczy podłączyć diodę do instalacji lusterka wstecznego kierowcy. Np. w Peugeot jak się wypala to włącza się automatycznie grzanie lusterek i widać to po świecącej się diodzie w lusterku. Proste i bardo tani patent do zrobienia samodzielnie (filmy na youtube). Z ceed jest trudniej , ale widziałem jak gość zrobił sobie coś w tym stylu właśnie do ceeda. Również się da ale trzeba elekronika (również youtube). Warto to zrobić - bo raz zapchany DPF , a dwa problemy z silnikiem (smarowanie) i nie przedłużać interwałów olejowych.
To są moje przypuszczenia - NIE PEWNOŚĆ.
Komentarze
Jeżeli masz DPF (pewnie jest- po otwarciu drzwi kierowcy napisane jest na czarnej naklejce ) i jeździsz krótkie odcinki tak może być. Poziom oleju podnosi nie spalone paliwo które ma dopalać się w DPF. Te Ceedy nie mają kontrolki sygnalizującej kiedy się dopala. A jeżeli w trakcie tego procesu wyłączasz silnik to niespalone paliwo spływa w cylindrze i poprzez pierścienie dostaje się do miski. Rozrzedza olej i podnosi jego poziom. W skrajnych wypadkach zatarcie silnika. Zalecenia (jeżeli to faktycznie DPF) nie wyłączać silnika jak się wypala. Tylko trzeba zainstalować sobie jakąś kontrolkę tego procesu. W wielu markach wystarczy podłączyć diodę do instalacji lusterka wstecznego kierowcy. Np. w Peugeot jak się wypala to włącza się automatycznie grzanie lusterek i widać to po świecącej się diodzie w lusterku. Proste i bardo tani patent do zrobienia samodzielnie (filmy na youtube). Z ceed jest trudniej , ale widziałem jak gość zrobił sobie coś w tym stylu właśnie do ceeda. Również się da ale trzeba elekronika (również youtube). Warto to zrobić - bo raz zapchany DPF , a dwa problemy z silnikiem (smarowanie) i nie przedłużać interwałów olejowych.
To są moje przypuszczenia - NIE PEWNOŚĆ.