witam, w moim przypadku chodzi o skrzypienie z przodu przy prawym kole. głównie jak przejeżdżam przez "leżącego policjanta" i jak auto nie jest rozgrzane. Ale wystarczy ze 1h się pojeździ i póżniej nic juz nie słychać. Mieliscie coś podobnego?
W moim przypadku problem zaczął być po wymianie amortyzatorów na nowe. Z początku myśl że KYB uszodzone, ale z czasem wymiana kolejnych elementów, gum itd. Pomogła dopiero wymiana drążków reakcyjnych z obu stron jednocześnie po czym udanie się na ustawienie zbieżności. Koszt części najdroższych CTR po 110zł tańsze Kamoki Denckerman NTY do 50 zł za sztukę. Różnica naprawdę ogromna, zero niepokojących odgłosów z tyłu.
U mnie stuka, bardziej z prawej strony i jestem bezsilny. W dwóch miejscach sprawdzali zawieszenie i twierdzą, że nie ma żadnych luzów ani uszkodzeń. Z bagażnika wyjąłem dosłownie wszystko, łącznie z kołem zapasowym, podłogą bagażnika oraz półką i nadal nic... Nawet zdemontowałem siłowniki, bo ktoś tu pisał, że mogą też być problemem, ale u mnie to też nie to. Ręce opadają. To stukanie jest strasznie irytujące i odbiera przyjemność z jazdy. Jedyne rozwiązanie problemu to włączenie głośno muzyki.
U mnie też stuka z tyłu ceed z 2009, bylem na 2 stacjach twierdzą że ok, wyjalem amorka bo obstawialem gumę w mocowaniu, wygląda że ok, amory mają po 80% wymieniłem stabilizatory z tyłu i bez zmian, dzwoniłem do serwisu kia w Kielcach i Pan stwierdził że to wahacz poprzeczny, już go zamówiłem, czekam na paczkę i zobaczymy, tu na forum ktoś pisał żeby złapać koło i poszarpac, z lewej jest ok z prawej natomiast stuka ale niejest to taki dźwięk który słyszę w aucie w środku...tylko spokój może nas uratowac
Mam to samo w swojej 1,4 benzynie z 2009 roku. Jak ruszam kołem to słychać stukanie. Obstawiam łożysko w piaście, ale pewności nie mam. Dajcie znać, jak ustalicie co było przyczyna stukania
Miałem podobny problem i panowie z warsztatu Autoukład zajęli się regeneracją poszczególnych elementów z zawieszenia i dopiero wtedy problem się rozwiązał. W autoryzowanych serwisach często patrzą w 'podręczniki' podczas gdy u sprawdzonego mechanika często od razu wiedzą o co chodzi i nie tracą czasu.
Witam.
Sprawdź czy będzie stukać przy położonych tylnych oparciach , i czymś je przyduś . W moim CEED III kombi stukały dolne zawiasy oparć tylnych siedzeń , dokładnie prawa strona , szczególnie przy małych prędkościach i nierównościach typu kostka.
Mam kia ceda ma 3 miesiace i cos mi stuka z tylu prawa strona zwłaszcza na dziejach nawet przy malej prędkości niedługo przegląd gwarancyjny muszę to zgloscic maz przygluchy twierdzi ze to mój wymysl
Witam.
Sprawdź czy będzie stukać przy położonych tylnych oparciach , i czymś je przyduś . W moim CEED III kombi stukały dolne zawiasy oparć tylnych siedzeń , dokładnie prawa strona , szczególnie przy małych prędkościach i nierównościach typu kostka.
W mojej CEE'D SW też słyszałem stuki z tylnego zawieszenia, głównie przy przejeżdżaniu przez dziury w drodze z małą prędkością. Wspomniałem przy przeglądzie i od przeglądu nic się nie słychać. W serwisie powiedzieli, że nic nie zauważyli, ale sądzę, iż samo się nie naprawiło.
marko w moim ceedku stukalo w tylnim zawieszeniu serwis byl bezsilny przez 80tys a stukala klapa bagaznika. Po regulacji ktura sam zrobilem jazda jest OK
Do : Ja wymieniłem zawieszenie i dalej stuka. Co sie póżniej okazało klapa bagaznika i ten siłownik z prawej strony byl zepsuty i to on wydawał taki dzwiek
Stuki dobiegające z tyłu SW mogą być spowodowane również przez pokrycie podłogi bagażnika, gdzie decha z dywanikiem stuka na nierównościach o tę plastikową wytłoczkę na podłodze bagażnika. Ja poprzyklejałem kupę filcowych podkładek na tę plastikową wytłoczkę i o dziwo stuki z "tylnego zawieszenia" zniknęły :)
W moim SW pojawił sie podobny problem o jakim pisze makuhaki. Robiłem własnie przeglad techniczny ale wszytko ok poza zbieznością przód i kontami ustawienia kól tylnych ( amory ok) i stuka. W serwisie powiedzieli ze może to być problem zawieszenia a ewentualny koszt naprawy do 1000. Popracuję jeszcze nad tym i opiszę co wynikneło z diagnostyki.
Do : Witam, nie podajecie przebiegu samochodu kiedy pojawiły się stuki, ja kupiłem z przebiegiem 160 tys KIa ceed. Wali w nim jak dziecko grzechotką - w czasie jazdy po nierównościach. Myslę ze tylne zawieszenie ( bo tam moim zdaniem stuka) jest całe do wymiany. Nawiasem mówiąc ma skomplikowana budowę np. w stosunku do Vectry B stad i drogi koszt naprawy.
Ja też odbierałem (uchem) stuki w tylnym zawieszeniu, a po weryfikacji okazało się, że był nadmierny luz w lewym, przednim łączniku drążka stabilizatora. Wymienili na gwarancji i spokój.
Po wymianie jak opisuje makuhaki widać, że to w cale nie musi być problem zawieszenia. Niestety najtrudniej jest zlokalizować w samochodzie źródło/przyczynę różnych dzwięków/stukania.
Mam pro ceeda w którym po miesiącu pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu do dnia dzisiejszego a mam już auto 6-miesięcy i wymianie amorów razem z górnymi mocowaniami,łączników stabilizatora i nie wiem czego jeszcze stuka dalej a w serwisie,byłem już w dwóch,widać że kończą się im wiadomości i nie wiem co dalej.
Do : Główną przyczyną awari tylnego zawieszenia kia ceed jest mały wachacz , z jednej strony zakończony tuleją gumowo - metalwą a z drugiej swożniem i to on najczęściej generuje dziwne stuki, sprawdzić to można łapiąc koło na godz 9 i 3 - sprubować poruszyć kołem na boki.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu