Szukaj

układ kierowniczy
Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009

  • Autor: Gabriela
  • Kategoria: układ kierowniczy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 80 tys. km
Problem z układem kierowniczym, przy ruszaniu z miejsca kieruje się ciężko, samochód szarpie, przy jeździe z prędkością około do 50 km/h samochód ściąga kierownicę jakby na lewo, przy szybszej jeździe samochód sprawuje się poprawnie.

Komentarze

Witam. Problem z kierownicą może tkwić w źle działającym systemie EPS, Trzeba "przetrzepać" auto dobrym sprzętem diagnostycznym. Może też być źle, lub w ogóle nie skalibrowana kierownica, czyli zerowe, neutralne położenie, zaprogramowane dla silnika wspomagania. To że ściąga, może być od opon, wybitego zawieszenia, sworzni, końcówek kierowniczych itp. Natomiast problem z jazdą na niskich obrotach, i powiedzmy pomiędzy 1000 a 2000 tysiące obrotów, silnik szarpie, a po odjęciu bądź po dodaniu gazu przestaje szarpać, lub na postoju przy próbie utrzymania obrotów pomiędzy 1000 a 2000 obrotów występuje tak zwane falowanie obrotów. Szarpanie silnika to niestety bardzo powszechne zjawisko, a jego przyczyn może być naprawdę bardzo wiele, jak na przykład; świece, cewki, kable, sondy, czujniki, pompa paliwa, wtryski, filtry, przepustnica, kolektor dolotowy, zawory, rozrząd, sterownik itd... Dlatego trzeba znaleźć dobrego mechanika, który rzeczowo i w miarę nie drogo postawi diagnozę i sprawę załatwi, bo jeśli będziemy szukać samemu, i metodą chybił trafił wymieniać co popadnie, to nie mówię że nie może się udać, ale ta metoda, może równie dobrze wygenerować wyższe koszty niż mechanik.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,4
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I Hatchback