Szukaj

Indywidualne usterki

Podsumowanie 10129 usterek Filtruj
Problemy z mocą, nadmierne kopcenie.
  • Rover 75 Sedan 2.0 CDT 115KM 85kW 1999-2005
  • układ wydechowy
Zwiększające się dymienie spalin jak również zużycie paliwa ponad 30% większe przy jednoczesnym spadku mocy o około 25%. Szukając rozwiązania problemu warto sprawdzić stan wydechu, który w nowych samochodach jest powiązany z zasysaniem świeżego powietrza . EGR valve (zawór recyrkulacji gazów wylotowych)- system opracowany przez Amerykanów i...
Oczekuje na rozwiązanie
Dmuchawa nie pracuje na niskich predkościach.
  • Renault Megane I
  • inne
Uszkodzony bezpiecznik termiczny. Rozwiązanie jest proste. Po pierwsze należy otworzyć maskę i odkręcić plastik, który blokuje dostęp do akumulatora. Po drugie należy włożyć rękę za akumulator w kierunku środka pojazdu. Znajdują się tam dwie złączki (jedna dwa kable, gruby czarny i gruby czerwony i druga - z kilkoma cienkimi kabelkami), należy...
Oczekuje na rozwiązanie
Szalejace wskazania temperatury silnika.
  • Daewoo Nexia
  • układ chłodzenia
Wskazania temperatury silnika po kilkunastu minutach jazdy skaczą na czerwone pole, po dłuższej jeździe czasami wracają do normy, czasami wskazówka pozostaje na swoim miejscu (czyli na czerwonym polu). W wykryciu uszkodzenia pomógł pomiar napięcia na czujniku temperatury, a później na wskaźniku. W obu przypadkach nie było żadnych wahnięć...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak iskry na świecach zapłonowych.
  • Honda Accord IV Sedan
  • instalacja elektryczna
Przyczyną tej niewielkiej, lecz uciążliwej awarii, był moduł znajdujący się w aparacie zapłonowym. Na schemacie instalacji elektrycznej do auta jest on opisany jako zapłonnik. Metoda postępowania przy naprawie polegała na zmierzeniu napięcia sterującego dochodzącego do aparatu zapłonowego i jeśli to napięcie jest prawidłowe to pomiar napięcia...
Oczekuje na rozwiązanie
Nagłe skoki temperatury, wyraźne odgłosy bulgotania płynu chłodzącego.
  • FSO Polonez Caro
  • układ chłodzenia
Wskaźnik temperatury potrafił nagle podskoczyć na 130 stopni a za chwilę spadał do normalnej temperatury. Przyczyna usterki to zgniły korek i grzybek (zawór) który miał uszczelnić układ chłodzenia, ale tego nie robił. Samochodowe układy chłodzenia działają prawidłowo tylko pod pewnym ciśnieniem dlatego stosuje się zwory NAD i POD-ciśnieniowe. W...
Oczekuje na rozwiązanie
Na desce rozdzielczej świeci się pomarańczowa lampka silnika , silnik gaśnie na wolnych obrotach.
  • Opel Astra F Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • inne
Przy wolnych obrotach silnik gaśnie - komputer po wykryciu błędu przechodzi do trybu awaryjnego i wyłącza silnik (podczas jazdy na większych obrotach lampka pali się ale silnik nie gaśnie). Po ponownym zapłonie lampka gaśnie ale po chwili znów się zapala - po podpięciu komputera wyskoczył błąd "brak sygnału prędkości z licznika do...
Oczekuje na rozwiązanie
Gaśnie przy zimnym i ciepłym silniku.
  • Opel Astra F Hatchback
  • silnik
Czujnik indukcyjny podczas sprawdzania miał przejście, ale tak się wytopił że powstał luz na magnesach (czujnik latał, ruszał się w gnieździe w poziomie) gdy ułożyły się prawidłowo auto chodziło.
Oczekuje na rozwiązanie
Hałas z okolic alternatora i zapach spalenizny.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Charakterystyczny hałas przypominający ryk silnika elektrycznego oraz dobywający się z okolicy alternatora zapach spalenizny. W modelach z silnikiem MPI powodem takiego zachowania jest pęknięta obudowa alternatora. Objawy nie muszą występować cały czas. Dźwięk jest łatwy o odróżnienia od np.zużytych łożysk alternatora, bowiem jest znacznie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozrusznik nie oddaje pełnej mocy.
  • FSO Polonez Caro Plus
  • instalacja elektryczna
Po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon rozrusznik zakręci ze dwa razy nie oddając pełnej mocy i nie odpala, efekt jest taki jak by był rozładowany akumulator. Powodem usterki jest wadliwy automat na rozruszniku! Po wymianie automatu z denkiem rozrusznik chodzi działa jak nowy.
Oczekuje na rozwiązanie
Nie działa układ elektryczy sterujący szybą przednią od strony kierowcy.
  • Volkswagen Vento
  • instalacja elektryczna
Reszta szyb podnosi i opuszcza się bezproblemowo. Dodatkowo co jakiś czas przepala się bezpiecznik zabezpieczający układ elektryczny sterowania szybami. Gdy spali się bezpiecznik warto sprawdzić czy działają tylne światła. Jak nie to należy sprawdzić kable do włącznika wstecznego znajdujące się w skrzyni biegów. Są one dosyć napięte i obcierają...
Oczekuje na rozwiązanie