Szukaj

Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
Hyundai Tucson IV

  • Autor: Marek
  • Kategoria: układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć):
https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768
https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/
www.facebook.com/groups/629971641641118/
https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 232
Nie wystąpiła: 27

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Klauddio ,na to pytanie nie odpowiem aby się nikomu nie narazić. Pomijając reklamę którejś marki ,dzisiaj zakup auta to loteria. Proponuję przed zakupem poczytać opinie użytkowników na forach internetowych lub na tej stronie. To są najbardziej miarodajne opinie. Życzę dobrego zakupu. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Najgorsze auto pod względem problemów i awarii !! Moje 3 nowe auto i już sprzedaje . Obsługa w kia to porażka . Albo uśmieszki i hasło WIESZ CO KUPOWALES ale chcą pieniądze za usterkę choć auto na gwarancji . Wiec gwarancja w kia to oszustw....
Odpowiedz
Nie wiem czy jest sens nadal zabierać głos w dyskusji. Po co podgrzewać atmosferę i dalej tłuc temat gpf. Przecież wiemy że będzie coraz gorzej. Jedne koncerny oszukują na normach czystości spalin,inne nie mogą uporać się z gpf, który sprawia problemy po przejechaniu paruset km. Klienci ,mimo że czytają opinie o wadliwych samochodach, w dalszym ciągu je kupują a później narzekają jakie to badziewie. Niestety,dzisiaj po prostu nie ma dobrych samochodów. Wypalanie sadzy przy wysokich obrotach powoduje nieodwracalne zmiany w silniku i skraca jego żywotność. Ameryki tutaj nie odkryłem,wystarczy zapytać dobrego mechanika. Najważniejsze,że interes się kręci,a że jakość kiepska. Przecież to my klienci za wszystko płacimy . Finansujemy poczynania inżynierów. Ręce opadają.
Odpowiedz
Daro ....To powiedz co kupić ???Żeby zaniechać problemów ???
Odpowiedz
Wypalałem 2 razy w roku. Przełączyłem na „normal” bo tak sugerowali w serwisie. 9 miesięcy spokoju do dzisiaj. Wcześniej wypalanie zajmowało mi od 30 do 45 minut, a dzisiaj 5 GODZIN !!!!!! i do tego bezskutecznie. Zastanawiam się co zrobić (auto jeszcze na gwarancji)
Odpowiedz
Wstaw zamiennik. Hyundai dokładnie wiedział, że to co zamontował nie będzie działać więc sam filtr jest na czterech śrubach bez kłopotu się go wyjmie, jak masz kanał to zajmie ci to 15 minut. Pytanie jaki zamiennik wstawić, polecam GM Motors patrz na Allegro. Robią dwie wersje tańsza około 600 zł (zwykła rura przelotowa) i droższa około 1250 z tłumikiem. Jeżdżę na tej droższej z tłumikiem, doskonały produkt z nierdzewki zdecydowanie polecam. Nie musisz nic zmieniać w oprogramowaniu, które widzi zamiennik jak oryginał.
Wymieniłem trzy korespondencje z Hyunadai Motor Poland około 5 stron maszynopisu i cały czas zadawałem pytanie jak mam jeździć bym mógł użytkować pojazd w mieście, bo taką mam pracę. Ale dla Hyundaia pytanie jest za trudne bo nie udziela mi odpowiedzi.
Odpowiedz
Hyundai Tucson i Kia Sportage dwa bardzo ładne suwy . Są chętni na zakup takowych ,jednak ignorowanie problemu oraz klientów wpuszczonych w kanał przez oba koncerny jest niedopuszczalne. Jeździłem wcześniej HT rocznik 2018 z przed liftingu bez gpf-a. Zdarzało się,że jeździłem odcinki po 500 m ,sporo w mieście i twierdzę że to był ostatni model auta, który nam służył. To ja byłem panem i decydowałem gdzie i kiedy chcę jechać, logiczne. Dzisiaj to samochód decyduje za nas i coraz częściej doprowadza nas do rozstroju nerwowego. Zrezygnowałem z odbioru KS 5, który to czekał już na mnie w salonie i wybrałem nie z miłości,ale z rozsądku hev z Japonii. Jeżdżę nim półtora roku i jak na razie bezproblemowo. Życzę użytkownikom tych felernych aut ,aby udało się rozwiązać Wasze problemy i abyście wreszcie mogli cieszyć się swoim nabytkiem. Już nie wspomnę o ekologii aby się nie rozpisywać. Tak na marginesie,to Europa jest już (dzięki mądralom z Unii) coraz mniej opłacalnym rynkiem zbytu.
Odpowiedz
https://allegro.pl/oferta/gpf-delete-hyundai-tucson-iv-z-silencerem-tak-16694594681
to jest link do strony z Allegro gdzie sprzedają zamienniki filtra. Producent RM Motors, może to być prosta rurka lub z tzw. silencerem czyli tłumikiem. Mam zamontowany w swoim Tucsonie z tłumikiem. Nie trzeba zmieniać oprogramowania bo druga sonda ukryta jest w rurce przez co wskazuje niższe ciśnienie spalin tak jak w oryginalnym filtrze.
Efekty:
1. Nic się nie zapycha.
2. Większa moc silnika (nieznacznie większa).
3. Mniejsze zużycie paliwa (o około 0,6 l).
Jestem pokoleniem 60+ więc prędkości pojazdu mniejsze niż u mojego syna, który na trasie szybkiego ruchu używa na ogół tylko lewego pasa bo nie zdąży zjechać na prawy. Zużycie ET na poziomie 7-8 l.
U mnie na tej samej trasie 6- 6,5
Odpowiedz
Bardzo proszę o wskazówki jak to zrobić, bo już mam dość. Co kilkaset kilometrów ten sam problem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Hyundai Tucson IV
Średni koszt przejechania 100 km
63,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Tucson IV