Szukaj

Bierze olej
Hyundai Tucson III SUV 1.6 GDI 132KM 97kW 2015-2018

  • Autor: Sebastian
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 115 tys. km
Przy przebiegu 115 tys zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Zrobiłem dolewkę i dalej w trasę. Było to przy około 6000 km od poprzedniej wymiany. Dojechałem do kolejnej wymiany przy 120 tys. Powymieniać podobna sytuacja. I tak cały czas. Teraz jest 135 tys i znowu ta sama kwestia. ASO mówi ze w normie, wycieków brak, nie kopci. Będę obserwował dalej ale chyba coś nie tak, przecież to młody samochód jest.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 19
Nie wystąpiła: 2

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Pisze to ku przestrodze innych. Nie dajcie sobie wmawiać bajek. Bierzcie wszystko jako dowód na papier bo uczciwie nie da się w naszej Kochanej Ojczyźnie. Historia w skrócie poniżej:
-Mój Hyundai Tucson III SUV 1.6 GDI 132KM 97kW- 2017r wg mnie od nowości brał za dużo oleju. Pierwsza dolewka już po 2-3 tys km. Pracownicy salonu -ASO. mają do perfekcji opanowaną sztukę ściemniania i manipulacji. Zwodzili mnie darmowym olejem i historyjkami zaopatrzonymi minami wielkiego zdziwienia, że to niby ja jestem jedyny przypadek z jakim się spotkali. Tak mnie zwodzili skutecznie przez 5 lat aż udało im się przez moją naiwność dotrwać do końca gwarancji. Nawet kilka msc przed końcem gwarancji wmówili mi, że 2 litry oleju na 1000km to norma, bo oni robili test i przy jeździe do 70km auto nie bierze oleju tylko powyżej. Dziś to śmieje się ze swojej głupoty, że połykałem taki kit. A „norma” sukcesywnie w tempie geometrycznym rośnie. I teraz najlepsze. Właśnie chciałem w tym samym czarodziejskim salonie zostawić jedynego w swoim rodzaju Tuscona i w rozliczeniu i wziąć rocznego. I Uwaga! - auta nie wezmą w rozliczeniu bo auto bierze za dużo oleju! Da się? da.
Odpowiedz
konradowski
Mój bierze stabilnie 0.4 - 0.5L oleju / 1000KM. Przy jezdzie głównie po mieście ze spalaniem benzyny ~9L (na komputerze pokładowym mówi że 8L).
Przebieg 130 000km i tak sobie siorpie ten olej bez zmian od 2 lat a robię ok 15000km rocznie. Przynajmniej nie pogarsza się :D

Zawsze co 2500km dolewam mu flaszkę 1L i idealnie wchodzi cała.
Odpowiedz
Tak, jak pisałem w pierwszym poście, mój Tucson 1.6GDi z 2018r brał olej jakieś 1l/1000km, 2 miesiące przed zakończeniem gwarancji auta, przy przebiegu ok. 190tyś km, przy przeglądzie zgłosiłem to (wcześniej tez zgłaszałem), złożyłem reklamację, auto zostało przyjęte na sprawdzenie czy faktycznie silnik bierze olej, po tygodniu ASO potwierdziło zawyżony pobór oleju i zostało zakwalifikowane do naprawy. Naprawa polega na tym, że zostaje wymieniony praktycznie silnik na nowy, no prawie nowy, blok, korbowód, tłoki, dół i góra silnika są nowe, reszta zostaje przełożona ze starego jak wtryski, rozrząd, świece. Operacja trwała 3 miesiące, ale dostałem auto zastępcze. Kazałem tez wymienić łańcuch rozrządu na nowy, ale już za to płace z własnej kieszeni. Reszta w ramach gwarancji.
Odpowiedz
Silnik do naprawy. Mam ten sam problem. Po wymianie oleju robię maks 10 tys i brakuje 1,5 - 2L Oleju. Problem wystąpił przy 44tys km. Serwis sam robił dolewki na swój koszt żeby sprawdzić zużycie oleju. Teraz mam 60 tys. Na liczniku - od wymiany minęło 10 tys i znów kontrolki złego ciśnienia oleju + kontrolka stanu oleju. Gwarancja jeszcze pol roku.
Odpowiedz
U mnie to samo, ale juz po gwarancji. Wiadomo co bedzie obejmowac naprawa?
Odpowiedz
Wiec byłem w Hyundai i wypieli się na mnie. Stwierdzili teraz, że 2 litry na 10 tys km to super wynik i gratulują mi tak niskiego zużycia oleju. A jeśli chce auto które nie zużywa oleju to proponują elektryka. Od tego momentu rozmowa już nie była przyjemna. Więc odradzam wszystkim silnik 1.6 Gdi Hyundai tucson.
Odpowiedz
Ten silnik ma tendencję do gromadzenia nagarów na zaworach ssących. Po każdej wymianie zalecam czyszczenie mechaniczne zaworów i kolektora ssącego lub czyszczenie bez demontażu preparatem czyszczącym na oborach 2500 tyś lub dodatek czyszczący do paliwa tunap
Odpowiedz
Silnik gdi nie posiada zaworu EGR opary oleju wracają do kolektora ssącego. Gromadzi się nagar na zaworach ssących gdyż to silnik z bezpośredni wtrysk paliwa. Przy każdej wymianie oleju mechaniczne czyszczenie zaworu ssące lub preparat tunap na obrotach do kolektora ssącego lub dodatek do paliwa czyszczacy wtryski Shell tunap itp.
Odpowiedz
I JAK TEMU ZAPOBIEC ?
Odpowiedz
nie kupuj tego silnika... a jak juz go masz to szyb ko sprzedaj :)
Odpowiedz
Bezpośredni wtrysk paliwa to nagar na zaworach ssących i kolektorze w gdi nie ma zaworu EGR opary oleju wracają do kolektora ssącego. Po każdej wymianie oleju czyszczenie mechaniczne zaworów lub bez demontażu preparat tunap na obrotach do kolektora lub dodatek do paliwa Tunap lub innego producenta np Shell dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy.
Odpowiedz
Hyundai Tucson III SUV