Szukaj

Dziwna praca silnika
Hyundai Kona I Crossover

  • Autor: Użytkowniczk Kony
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 1000 tys. km
Witam, przy przebiegu około 6000km silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki, mianowicie przy odpalaniu bardzo głośno chodzi, słychać jakby stukanie i tak jakby pracował jak diesel (a jest to benzyna silnik 1.0). Później cichnie. Samochód był na diagnostyce w serwisie i nie stwierdzili nic dziwnego, auto było podłączane pod komputer. Wcześniej nic takiego się nie działo, samochód chodził cichutko. W serwisie Pan stwierdził, że to taka przypadłość. Odgłosy są bardzo denerwujące i przeszkadzają bo autko jest nowe a odgłosy wydaje jak stary. Może ktoś coś poradzi.

Komentarze

Wymiana kpl rozrządu na gwarancji
Odpowiedz
Dokładnie. Po prawie 2 latach olewania problemu mojej kony przez różne ASO (pieprzenie o 3 cylindrach i "TTTM", trafiłem na nowy serwis w Bydgoszczy, który z potwierdził moje niepokojące spostrzeżenia i natychmiast zakwalifikował Konę do wymiany kompletnego rozrządu w ramach gwarancji. Za kilka dni odstawiam auto. Oczywiście napiszę o efektach. Nie dajcie się zbyć, gadaniem że "ten typ tak ma" (ja byłem tak zbywany przez prawie 2 lata). W silnikach 1.0 z początku produkcji występuje wada rozrządu (napinacza), i jest to do usunięcia bez problemu w ramach gwarancji.
Odpowiedz
Wymieniony kompletny rozrząd (była wada napinacza). Silnik już pracuje cicho.
Odpowiedz
Witam, jako właściciel Hultaja i10 z 2009 roku z silnikem 1.2 po poczytaniu Waszych przygód jestem zachwycony swoim autem, 13 lat i chodzi jak zegarek. Widzę, że nie mam co się spieszyć do kupna nowego, prawdopodobnie tandetnego auta. Pozdrawiam
Odpowiedz
W mojej Konie po 8000 tyś zaczął być słyszalny szum od strony rozrządu. W serwisie stwierdzili że wszystko ok. Teraz auto ma 19000tyś i szum się pogłębia, dlatego za radą zaprzyjaźnionego mechanika postanowiłem wymienić rozrząd, ponieważ okazało się że jest to najprawdopodobniej wada fabryczna napinacz i wystąpiła nie tylko w moim samochodzie. A tak nawiasem to w serwisie na pewno o tym wiedzą i jest bardzo nie w porządku takie podejście do klienta. Drugi raz nie kupił bym Hyundaia. Pozdrawiam
Odpowiedz
Jeżdzę Hyundai Kona 1.0 120km . Od przebiegu ok 5000 wystąpiły słyszane od strony rozrządu dziwne odgłosy tarcia. Zgłosiłem to w serwisie. Wymienili ślizgi łańcucha,napinacz oraz tuleje i wszystko wróciło do normy. Silnik pracuje cicho i nie słychać żadnego tarcia.
Odpowiedz
Witam.
Właśnie byłem na darmowej rocznej ocenie stanu mojej Kony i mam dobrą wiadomość.
Sam zmagam się z tym problemem i mimo wymiany łańcuszka przy 9000 km dziwne dźwięki powróciły.
Okazuje się że jest takich przypadków więcej i Hyundai wymienia napinacz łańcuszka rozrządu na jakiś zmodyfikowany, który ma wyeliminować te dziwne jakby tarcia przy rozruchu i podczas jazdy.
Swojego wstawiam 14.09. na wymianę.
Odpowiedz
Jestem już po wymianie napinacza na zmodyfikowany.
Problem ustąpił i teraz silnik pracuje jak pszczółeczka, cichutko i bez tego dziwnego szumu.
Przejechane ok. 800 km i jest świetnie.
Odpowiedz
Czy naprawa była uwzględniona w gwarancję? Czy musiał pan ponieść dodatkowe koszta?. Mam ten sam problem j zamierzam też udać się do serwisu
Odpowiedz
Żadnych dodatkowych kosztów, na czas wymiany otrzymałem samochód zastępczy.
Naprawa trwała 2 dni, zostawiłem auto po południu aby mieli zimny na rano i odebrałem po dwóch dniach po pracy.
Gezet Serwis Hyundai Gorzów Wielkopolski
Wszystko w ramach gwarancji, a w zasadzie to powiedziano mi że to akcja serwisowa.
Odpowiedz
Witam
problem mam ten sam,zasegurowalem sie twoim wpisem odwiedzilem gezet Gorzów,czekam na wymiane slizgu rozrzadu,dzieki za podpowiedz
Odpowiedz
Witam. W mojej Konie mam chyba to samo. przy obrotach wyższych niż jałowe słyszalny jest wyraźnie łoskot/tarcie (głośniejszy niż typowy warkot silnika). Mam 30 tys km i problem się nasila. Oczywiście na przeglądzie, meldowałem o tym ale diagnoza : TTTM (ten typ tak ma) "ma pan gwarancję, więc jeździć aż klęknie na amen, tylko wozić z sobą książeczkę gwarancyjną, bo jest potrzebna do Assistance". Paranoja. Chyba też zwrócę się do Gezet, chociaż do Gorzowa mam ponad 200 km (kujawsko-pomorskie).
Odpowiedz
Pogratulować poczucia humoru mechanikowi z serwisu.
Na Twoim miejscu skontaktował bym się ponownie z ASO i kategorycznie zażądał interwencji.
Podejście jeździć aż klęknie jest mało profesjonalne.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Dziennik kosztów dla Hyundai Kona I Crossover
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Kona I Crossover

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.