Szukaj

Obroty silnika
Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW 2017-2020

  • Autor: Marcin
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco.
Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego.
Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 46
Nie wystąpiła: 14

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witajcie,
Miałem podobny problem, ale to była Octavia I po lifcie 2002r.
Po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu (bez różnicy z jakiego na jaki) również na rozgrzanym silniku (na zimnym było OK), auto samo wchodziło na obroty 5000-6000.
W moim przypadku padł czujnik cieczy chłodzącej (wykazał to również komputer chociaż 'checkengine' nie zaświecił się, po wymianie było dobrze.
Odpowiedz
seba020
Na tyle na ile mi udało się potestować, to za każdym razem pomaga wyłączenie klimatyzacji (tzn. A/C) na minutę i po problemie. Gdy mam włączony tylko nawiew, bez klimatyzacji, to problem nie występuje. Według mnie, to obciążenie silnika kompresorem klimatyzacji jest źle obsłużone programowo (podejżewam, że w ogóle nie jest ) i kompresor obciążając silnik za mocno zbija obroty, dlatego komputer je podbija i tak w kółko.
Odpowiedz
Tak potwierdzam od marca 2020 wyprodukowane hyundaie i30 z silnikiem 1.4 100 KM Mpi lub później po lifcie 1.5 Dpi 110 KM nie ma żadnego ale to żadnego problemu z falującymi obrotami silnika, testowałem oprócz swojego 1.5 Dp[i jeszcze 2 z silnikiem 1.4 MPi 100 KM.Na chwile obecna tj koniec m-ca X 2022 nie ma możliwości zakupu Hyundaia i30 nawet z silnikiem 1.5 DPi , ekologia i tylko 1.0 T-Gdi 120 KM lub 1.5 T-GDi 160 KM tzw miękka hybryda 48 V, a tak z ciekawostek to nie wiem jak zachowują sie w tych 2 ostatnich silnikach filtry cząstek stałych GPF, osobiście kupiłbym też ostatni sensowny samochód Hyundaia Elantrę 1.6 MPi 123 KM w fajnej wersji smart bo to już ostatnie takie proste silniki bez turb inki i można bardzo łatwo zagazować je .Pozdrawiam wszystkie kierowniczki i kierowców za fajerą !
Odpowiedz
Co do Elantry 1,6 MPI- powodzenia w gazowaniu bo to silnik typu Gamma- mechaniczna regulacja luzu zaworowego, poroniony pomysł. Mam taki 1,4 i zimą to porażka pomimo regulacji zaworów póki się nie rozgrzeje to jest tragedia.
Odpowiedz
Żadnego problemu przy dobrej instalacji gazowej w Elantrze , coś misiu ściemniasz !
https://www.youtube.com/watch?v=HrLQt3x0Pzs&t=1s
Odpowiedz
W moim Hyundaiu i30. 1.4 benzyna, 2016r przebieg 21000 km. świeci się kontrolka check engine. Wszystko działa jak należy, więc chyba będę sobie jeździł nie patrząc na to. Serwis pewnie by mnie naciągnął na kasę, bo jak czytam komentarze innych właśnie tak robią. Dziwne, że przy tak małym przebiegu to coś świeci.
Odpowiedz
Takiej kontrolki nie należy bagatelizować ,trzeba podpiąć samochód pod kompa w jakimś warsztacie i zobaczyć co to za błąd, kolega tak jeżdżąc zajechał pompę paliwa i wtrysk , jeździł bardzo często na rezerwie, brak chłodzenia pompy paliwa w baku i paprochy mu zablokowały wtrysk.Pozdrawiam
Odpowiedz
Ja tam miałem w Skoda Octavia I 2010 kontrolna check engine na LPG. Jest to błąd który powoduje instalacja gazowa. 10lat jeżdziłem tak i nic się nie działo.
Odpowiedz
Ta sama usterka występuje w moim Hyundaiu i30 Go Plus z 2018r. Wcześniej tego nie zauważałem bo z reguły nie jeżdżę na luzie ale jak z 5 go biegu wrzucę na luz i puszczam sprzęgło to obroty silnika zaczynają falować między 1000-2000 obrotów. Jak puszczę sprzęgło i trzymam auto na biegu to obroty nie spadają do 800 -1000 obrotów więc usterka myślę występuje w większej ilości aut. Czy komuś ASO naprawiło tą usterkę czy dalej udają, że problemu nie ma?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III Wagon