Szukaj

Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
Hyundai i30 III

  • Autor: Hyundai i30, 2020 r., MY 2021, 1.5 DPI, COMFORT
  • Kategoria: inne
  • usterka fabryczna
Witam

Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie:
wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki
1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie:
AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C
AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C.
2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne:
AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C
AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C.
3. Kierunek nawiewu na twarz:
AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C
AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C.

Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika).
Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam).
Na moje to kwestia oprogramowania i tyle.

Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 3
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 III
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
6,1
l/100km
8,3
l/100km
7,1
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 III