Szukaj

Stuki z przodu z lewej strony (tylko podczas skrętu w lewo i kilku km/h)
Hyundai i30 I

  • Autor: ~bigaster2@op.pl
  • Kategoria: zawieszenie
Jestem po klejeniu odbojników ... niska temperatura szkodzi autu! ;) - opinia z serwisu!
Klejenie pomogło na stuki w nadkolach ... ale pozostał stuk z lewej strony kierowcy przy skęcie kierownicą w lewą stronę. Czy ktoś u użytkowników i30 ma już zdiagnozowany problem .... u kumpla jest to samo, a serwis rozkłada ręce. :(
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 7
Nie wystąpiła: 1

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Kris_99
Szansa jest tylko jedna WYMIANA KOLUMNY KIEROWNICZEJ. U mnie też bawili się zestawami naprawczymi które pomagały na 3-4 m-ce. Po roku od I-szego zgłoszenia wymienili cała kolumnę kierownicza na gwarancji. To było w lutym 2013, obecnie mamy styczeń 2014 i nie ma żadnych problemów od strony stuków w kolumnie. Też miałem stuki przy skręcie mocno w lewo.
WALCZCIE O WYMIANE KOLUMNY ! najlepiej na gwarancji bo to sporo ponoć kosztuje
Odpowiedz
Bo Viamot to partacze i zlodzieje. U mnie rozkrecali McPhersona bo wymieniali odbojniki. Po wyjedzdzie z prawego przedniego kola zaczely dobiegac gluche odglosy podczas zjezdzania z kraweznika alob wpadania w dziure. Wrocilem do Viamotu i dowiedzialem sie ze to poduszka amortyzatora sie sama ZUZYLA i nie podlega gwarancji. Auto przebieg niecale 20 tys i akurat sie zuzyl po wyjechaniu od nich ta czesc, ktora rozbierali.
Odpowiedz
Aby wykluczyć stuki, których powodem jest mocowanie klocków hamulcowych proponuję zwrócić uwagę, czy występują one przy delikatnym wciśnięciu hamulca podczas skręcania.Stuki nie występowały przy hamowaniu bez skręconych kół. Stukało po obu stronach zazwyczaj przy skręcaniu w lewo np. przy parkowaniu. Przy gwałtownym zahamowaniu nawet podczas skręcania stuki nie występowały. taka upierdliwość....
Odpowiedz
W moim i30 stukało podobnie. Odwiedziłem serwis 5-krotnie. Wymieniono mi przekładnię kierownicy,coś w kolumnie kierownicy, przekładano amortyzatory. Ostatecznie okazało się, że stuki powoduje zbyt luźne mocowanie klocków hamulcowych. Po rozmontowaniu i powtórnym zamontowaniu udało mi się przejechać bez stuków ok. 2 tys. Teraz stuki powróciły. W serwisie odmówiono usunięcia usterki powołując się na zapis w warunkach gwarancji mówiący o tym,że gwarancji nie podlegają wady niezagrażające bezpieczeństwu. Za taką wadę uznano właśnie stuki przy mocowaniu klocków. (seriws Viamot, Zakopiańska w Krakowie) Nie chce mi się tego nawet komentować....
Odpowiedz
Wada konstrukcyjna kolumny kierowniczej a dokładnie ukłądu wspomagania. Podobno wymieniaja w zależnosci od miejsca produkjci auta - jeżeli i30 z Korei wówczas wymieniaja jakąs cześć (chyba zebatka) natomiast Czeskie to leca całe kolumny kierownicze !!!!! Piszą o tym użytkownicy. Ja tez mam stuki przy skrecie w lewo szczegolnie na kostce brukowe przy dużych nierównosciach na drodze czy przejeździe kolejowym. Wiec podpisuje sie pod ta WADĄ ale narazie nie zmieniam bo do serwisu mam 70 km i trzeba autko zostawic na dłuższa narawe
Odpowiedz
Mam Chevrolet Captiva , tez tak stuka z przodu po lewej podczas skrecania w lewo !!! nikt nie wie co to jest !!!
Odpowiedz
do Sławka, dzięki za radę ... zasugeruję coś takiego w ASO. Generalnie wydawaje mi się , że limit "rad" dla serwisantów już wyczerpałem - ale mogę im podpowiedzieć i to ..... może będzie tym razem trafne?
A ktoś mi mówił: "nie bierz auta" składanego u Czechów! ;)
A może to po prostu kolejna wersja "sprzętu" na Polskę ? :)
Odpowiedz
Jest szansa, że przy klejeniu odbojników klej dostał się do ruchomych elementów kolumny McPherson i je unieruchomił.Teraz trzeszczą przy kręceniu kierownicą. Tylko nie daj się namówić na smarowanie. Żądaj wymiany odbojów na nowe.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
5,8
l/100km
8,9
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I