Mam ten sam problem w i40 auto z 2016 roku 15000 km, czy jest taka opcja ze problem może być taki sam jak w i30 wina odbojnikow, zamek tylnej klapy, czy pas niedociagniety?
Do : W moim Hyundai i 30 wagon 2015 rok po 4000 km zaczęło słychać stukanie na nierównościach w tylnej prawej częsci pojazdu.Byłem przekonany że stuki są od zawieszenia.Udałem się do serwisu hyundai, gdzie sprawdzono zawieszenie, bez uwag.Następnie pojazd poddano badaniu do tapicera, który w ciągu kilkunastu minut rozpoznał przyczynę.Dociągnął pasy na kratce oddzielakącej przestrzeń bagażową oraz ręcznie przesunął do przodu zawias zamykania klapy bagażnika.Efekt ? Zero stuków.Facet miał pojęcie.Polecam.
mam I30cw 1,6 cvvt z 2009r i od jakiegoś czasu dochodzą dziwne dżwięki z silnika, jakby zawory albo ocierający łańcuch rozrządu czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Serwis twierdzi ze jest ok.
WItam, w hyundai i30 1.6 CRDi 2008. Jadąć samochodem co jakiś czas pojawiają się dziwne wibracje i szum coś w stylu ocierającej opony. Wibracje ustępują same z siebie po ok 5 min. Co to może być?
Witam, ja mam i30 cw z 2009 r. auto mam już 72 tyś. km, niestety stuka z przodu i z tyłu - ponoć te odbojniki amortyzatorów pękają i należy je wymienić, niektórzy jakoś je kleją ale nie wiem czym - ma ktoś jakiś sposób na to? Dodam jeszcze że rdzewieją drzwi, piszczy sprzęgło, i kierownica zacina się w trakcie jazdy - masakra..pomocy...
Mi kierownica tez sie zacinala 1.6crdi 2008.. Po wymianie sprzegla nagle zaczela plynnie dzialac. Mechanik tylko uprzedzil ze zdjął sanki do sprzegla i mam udac sie na ustawienie zbierznosci, ponieważ moglo sie cos przestawic.
Witam, może ktoś pomoże, przy prędkości około 90,95 km/h pojawiają się dziwne wibracje i szum coś w stylu ocierającej opony. Dźwięki dochodzą z tylnego zawieszenia są dosyć głośne i pojawiają się raz na jakiś czas. Wszystko znika jak trochę zwolnię, dodam iż byłem na st.kontroli poj. i zawieszenie jest ok, brak luzów. Opony są sprawdzone i wyważone. Co to może być? Hyundai i30CW 1.6 CRDI 2009R
Witam. posiadam I30 z 2007 roku wersja Belgijska. Auto ma zrobione 36000 km jak na razie żadnych stuków w zawieszeniu nie ma, jedynie co to hamulce do wymiany, jedynie co mnie martwi to pojawiająca sie rdza na tylnej klapie zauważyłam to kilka dni temu.
Przyklej je sam w ciepłym garażu i pozostaw auto na przynajmniej 12 godzin efekt murowany a satysfakcja większa że w ASO nie potrafią a TY tak.Oczywiście użyj dobrego czarnego kleju.
Mi podkleili odbojniki w ubiegłym tygodniu, nie stukało jeden dzień. Teraz stuka nadal- wprawdzie nie tak mocno jak przed naprawą, ale muszę pojechać jeszcze raz. Pytanie: czy ASO musi wpisać naprawę do książeczki gwarancyjnej? U mnie uparli się, że nie wpiszą, bo to "w ramach ogólnopolskiej akcji serwisowej"
Odwiedziłem to forum przypadkiem .Mam Hyundaia i30 rocznik 2009 kupione w lutym,pierwsze auta z Czech
.Rocznik 2009.Już w marcu po miesiącu 500km z zawieszenia usłyszałem
niepokojące stuki.Ponieważ mam garaż i kanał oglądnąłem zawieszenie istotnie
odbojniki amorów opadły.Ja znalem usterkę ale serwis nie potrafił określić co
jest przyczyną owych stuków.Wystarczyło 10 zł i pięć minut pracy nie na mrozie
potem dobre schnięcie w cieple.Teraz jest Super.Dziś mam 20 tys przebiegu nic
nie stuka nic się nie psuje zero wizyt w serwisach bo dziś prawdziwych
Mechaników już nie ma.To jest taka konstrukcja taki urok tego auta trzeba kleić wymiana nic nie daje.Po wklejeniu cisza z zawieszenia i można się cieszyć dalej swoją i30.Pozdrawiam.
Dziś kupił bym i30 jeszcze raz.Kto nie wierzy niech się przekona.
a jesli chodzi o te osłony od amortyzatorów to są wykonane z plastiku jak na długopisy to co mają nie stukac i pukać :))) sprawdziłem osobiście i na wizycie w serwisie im to powiem. Już przeginają koreańce z tą oszczędnością na materiałach do produkcji . Szkoda trochę - bo psują sobie niepotrzebnie markę na którą tyle lat pracowali .
Hihi , ja na pierwszej przejażdzce na stacje paliw sie przeraziłem ( włosy mi stanęły dęba , chociaż ich nie mam za wiele już:)) ) co to za szrota mi przywieźli za 51000 Pln.
Jeden wielki koszmar z tym zawieszeniem .Mam na liczniku 150 km ( tłucze , stuka , puka ) Hihih , aż sie śmiać chce. Zawieszenie coś skopali masakrycznie - zero wytłumienia nadkoli,stuki, puki na nierównościach jakby części od pamiętnego oltcita zamontowali :):)
.Jadę jutro do serwisu i mają mi to zrobić bo oddaję wózek jak coś nie tak to zwrot kasy musi nastąpić :)A jeszcze wam coś powiem - przywieźli mi wózek z innego miasta na lawecie i po otawarciu znalazłem karteczkę od producenta że nr taki i taki ( a na odwrocie że malowane lewe drzwi przednie-starasznie mnie to zastanowiło i pomyślałem ze to nie od tego auta karteczka :) diler mi mówi ze nic o tym nie wiem - wierże mu bo aż taki głupi by nie był i by tą karteczkę usunął z pojazdu takze dzieja sie takie numery gdzieś na etapie importu z czech :) . A że posiadam miernik grubości lakieru to sprawdziłem i okazało sie to prawdą:) grubośc lakierowanych drzwi to 380 mikronów, gdzie oryginalny lakier ma 150-180 mikronów:)). Oczywiście wpisałem to w protokół odbioru auta :) Mają ciepło teraz- zobaczymy jak sie to skończy !!! . Jak coś to sąd zostaje i oczywiście fajaną reklamę im zrobię którą jestem w stanie im załatwić, nie wspomnę o NIK i UOKiK - zobaczymy - na razie mnie ściemniają że mi bezpłatny serwis dadzą na 150 tyś km :):).Także trzeba wszystko sprawdzać Panie i Panowie - nigdy bym nie wpadł na pomysł zeby nowy wózek sprawdzać na grubość powłoki lakierniczej- wpadli przez karteczkę :)
Już o oponach ( kartoflach ) nie wspomnę , ale z tym sie liczyłem że będą szumieć jak zimówki :)
Ale nie narzekając aż tak to w sumie autko pod innymi względami jest oki jak na tą cenę- sympatyczne wręcz :) pozdrawiam i życze miłej jazdy naszym autkiem jak mi wszystko ponaprawiaja to tez będe sie cieszył miła jazdą
Słuchajcie, to nie są stuki zawieszenia, tylko stukają osłony amortyzatorów.Jest akcja serwisowa w całym kraju i musza być wymienione:odbojniki, osłony amortyzatorów i płyta przeciw kurzowa.Byłem, wymienili bez problemu i na razie mam spokój.Pozdrawiam wszystkich użytkowników Hyundaia i 30.
Kilkla razy zgłaszałem stuki w okolicy tylnego prawego koła słyszalne głownie w zimie (w leccie ok) cały czas w ASO słyszałem że wszystko jest ok. potem nagle stwierdzili żo to uszkodzone odbojniki, kótre wymienili (lub skleili) no i oczywiście stuka dalej jak stukało, juz ręce opadają auot ma 10 000 i cału czas jak glupi jeżdze do ASO a oni twierdza ze nic nie słyszą
zbliża się drugi przegląd , przejechałem 33 tyś i powoli zadowolenie z samochodu salonowego odchodzi w zapomnienie, przebieg prawie rzaden a pojawiły się irytujące stuki gdzieś w okolicy chyba skrzyni biegów na nierównościach styka jak w furmance - przerażające
I byłem w viamocie. Przednie odbojniki, które mi przykleili odkleiły się i trzeszczały podczas skrętu kierownicą: stąd hałas. Nie wypadły więc nie robili nic- chcieli kleić, ale powiedziałem żeby juz to zostawili i wymienili. Teraz czekam aż przyjdą bo zamówili. To dziwne, że w niektórych miastach np Bydgoszcz już są a w Krakowie nie. Zauważyłem pierwsze większe rysy na lakierze (czarna perła)- aż zbladłem.
Ja także tuż po wyjeździe z salonu po 300 metrach zauważyłem stukanie, posiadam wersje czeską comfort. Myślałem że to normalne ale dzieki wam przekonałem się że tak nie jest:)Jade wymienić. Napewno napisze jak się zachowali i co zrobili. (Przebieg 2000km)
Opadające osłony amortyzatorów i stuki w zawieszeniu to wada fabryczna wszystkich i30. Klejenie osłon to czarowanie klienta.
Porządna firma powinna wymienić wadliwe elementy na nowe wolne od wad i nie stresować właścicieli tych pojazdów. Ja byłem z tym uszkodzeniem w ASO i powiedziano mi, że nie gwarantują, że po wklejeniu osłon będzie dobrze. Moi znajomi mają też taki problem i nie zgodzą się na klejenia w nowym samochodzie. Nie rozumiem dlaczego
Hyundai podchodzi do tej sprawy tak obojętnie, widocznie nie zależy mu na sprzedaży tych samochodów. Myślę, że kompetentni przedstawiciele wiedzą jak zachować dobrą opinię o firmie.
Do jurek: nie wszystkich bo mój przechulał 90k mil na nauce jazdy i dopiero mi coś stuka - z przodu, robiony w czechach na rynek UK jeśli to coś zmienia.
ditu, nie daj się zbyć. To nie kabriolet żeby jeździć tylko latem - bo zimą stuka. Ma być dobrz przez cały rok i niech robią, aż zrobią. Cokolwiek to jest. Ja też czekam na odbojniki.
No i kolejne odkrycie, otóż przy prawie maksymalnym skręcie kierownicą w miejscu słychać dziwne odgłosy w układzie kierowniczym, ale także podczas jazdy przy tak skręconych kołach po nierównościach odgłosy dają się słyszeć. Jeśli chodzi o te odbojniki to słychać lekkie postukiwania na dołkach, według tego co powiedzieli w ASO są to odbicia gumowych odbojników o plastik osłony amortyzatora czy jakoś tak i to przy ociepleniu pogody powinno ucichnąć. Wybieram się do serwisu i ciekawe co powiedzą.
Ja cały czas czekam na amortyzatory, bo jeszcze nie przyszły. Serwis po raz drugi potwierdził wymianę amortyzatorów. Klejenie czy poprawki nie powinny mieć miejsca w ASO.
mój ma przejechane 1700 km od samego początku dochodziły z tylnego zawieszenia lekkie stuki ale z kwestią czasu było coraz głośniej pojechałem do serwisu wszystkie 4 odbojniki wypadnięte z gniazda w którym powinne być Serwis oczyścił je i przykleił stuki ucichły ale coś jeszcze lekko słychać ale może to już takie zawieszenie ale jest pytanie jedno czy oni nie powinni wymienić tych odbojników bo one wkońcu mogą znowu spaść. Piszcie co o tym sądzicie i jka u was problem załatwiono
Mój ma przejechane 2900km. Byłem w Viamocie zrobili odbojniki z przodu ( chyba przykleili, powiedzieli, że z tyłu nic się nie da zrobić, bo tam jest wszystko tak jak powinno być. Pojechałem na jazdę próbną, słychać było lekkie postukiwanie (takie jak plastik o gumę) na większych dołkach. Wróciłem sprawdzali jeszcze raz i dalej to samo powiedzieli. Mam nadzieję, że to przy ociepleniu pogody ucichnie. Teraz się zastanawiam czy nie domagać się całkowitej wymiany odbojników. Pozdrawiam
Potwierdzam źródło stuków: Są to wadliwe odbojniki amortyzatorów. Dźwięk tego problemu przypomina odgłos tłukącego się np. śrubokręta pozostawionego w kieszeni w drzwiach. Dziś byłem w serwisie i zostały wymienione na gwarancji wszystkie 4 obojniki. Żeby wymieniać całe amortyzatory, to chyba przesada. Samochód po naprawie chodzi jeszcze ciszej niż w momencie odebrania go z salonu. Pozdrawiam!
To niestety prawda. Auta produkowane w czechach mają skopane zawieszenie. W serwisie nie byłem pierwszy z tym problemem. W przyszłym tygodniu będę miał wymieniane amortyzatory z tyłu i jeszcze jakieś poduszki czy osłony z przodu. Stuki są tak duże, że czuję jak by auto miało się zaraz rozpaść.
Jedż do serwisu bo jest ogólnopolska akcja serwisowa Hyundaia dla samochodów które maja stuki z przodu i z tyłu.Ja dzisiaj byłem i do wymiany są odbojniki,osłony amortyzatorów i płyta przeciwkurzowa.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu