Szukaj

Rdza.
Hyundai i30 I

  • Autor: ~sławek
  • Kategoria: nadwozie
rdza na obrzeżach klapy bagażnika po ponad rocznej eksploatacji ! 18 tyś. przebiegu. Samochód jest w reklamacji.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 45
Nie wystąpiła: 22

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Rocznik 2007 produkcji koreańskiej sprowadzonyz niemiec. Rdza na tylnej klapie przy świetle stop i tylnym nadkolu. Dla porównania teść ma aster 96rok zero rdzy. Blacha do bani
Odpowiedz
Do : Uwaga!
Odpowiedz
Przy przeglądzie po 3 latach - rdza na klapie. Jeszcze się dokładnie nie umawiałem, ale mam nadzieję, że zaliczą na gwarancji. Natomiast niedługo po zakupie ktoś mi (pewnie dzieciak rowerem) zrobił wgniotkę w bocznych drzwiach. Lakier się trzyma do dziś i nic się złego nie dzieje z tym.
Odpowiedz
I30 2009 r. hb, przebieg 35000 i rdza już po 1 roku na klapie po drugim roku na progu, po trzecim roku (2 miesięce po upływie gwarancji) ponownie rdza na klapie lecz tym razem widoczna pod dolną krawędzią szyby prawie na całej długości. Serwis się oczywiście w....ł.
Odpowiedz
Witam
Mam I 30CW1,6 CRDI COMFORT+z 2010., przebieg 39000. Do chwili obecnej miałem następujące usterki:
1) Wymiana plastikowych obwódek lusterek bocznych (popękały i dziś zauważyłem że znowu są pęknięte);
2) wymiana lewej szyby w drzwiach kierowcy (była skaza);
3) wymiana maglownicy (stuki podczas kręcenia kierownicą);
4) wymiana radia (traciło pamięć)
5) wczoraj zauważyłem oznaki korozji na tylnej klapie przy trzecim świetle STOP
6) Szyba po wymianie ciężko się domyka a czasem staje.
Ponadto zauważyłem oznaki pocenia się silnika oraz miski olejowej w jednym miejscu.
Jutro jestem omówiony na serwis więc wytknę im trochę.
Tak poza tym autko nawet fajne, zastanawia mnie tylko jak ktoś potrafi w mieście osiągnąć spalanie 6l, mi osobiście nawet na trasie nie udało się zejść poniżej 6l.
Odpowiedz
Korozja w nowych Hyundaiach i 30 to niestety prawda.Mam I30 cw crdi z 2010r, odbierałem z salonu w styczniu 2011r. i niestety po dwóch latach przy przebiegu 53tyś. pojawiła się rdza na tylnej klapie przy środkowym świetle stopu.Pomalowali mi w serwisie w ramach gwarancji lecz "po bólach" górną część klapy. Zauważyłem teraz pęcherzyki rdzy pod oświetleniem tablicy rejestracyjnej. STRACH myśleć co będzie dalej.
Odpowiedz
2,5 roku i niestety ma rdzę na tylnej klapię.
Odpowiedz
Moj rocznik 2007 92000 za soba i jedynie kolo 3 swiatla stopu cos sie pojawilo rdzawego ale szybki demontarz swiatelka lekkie podczyszczenie i zamalowanie i po klopocie nie widze w tym nic strasznego
Odpowiedz
Witam wszystkich!

Na swoim i30 też znalazłem ognisko rdzy oraz pęcherzyki. Posiadam to auto w wersji CW(kombi) z 2008r. produkcja koreańska. Auto aktualnie jest tydzień przed zakończeniem 36 miesięcznego okresu gwarancyjnego. Jako że to ostatni dzwonek na ew. reklamacje zacząłem przyglądać się autu i wyszukiwać usterek które mogę zareklamować. I tak między innymi znalazłem rdzę.

Niewiele poniżej tablicy rejestracyjnej na tylnej klapie ponadto po obu stronach trzeciego światła STOP były wyraźne pęcherzyki. Udałem się z tym do serwisu, pan powiedział, że nie ma problemu pomalują mi całą klapę bo ten problem tyczy się wielu egzemplarzy i jest im znany.
Mam umówioną na to wizytę na wtorek i w czwartek ma być odbiór - zobaczymy. Dość dokładnie obejrzałem karoserie i niczego więcej się nie doszukałem.

Kolega który pracuje w lakierni Hyundaia powiedział, że chodziły słuchy iż klapy tylne były malowane poza fabryką z jakiegoś tam powodu i dlatego z tym są takie klocki. Wiele osób pisze, że blachy są nieocynkowane, powiedzieli mi że już od kilku lat na rynku pierwotnym nie da się kupić auta z nieocynkowaną blacha i I30 jak najbardziej jest ocynkowany (chociaż panowie nie byli w stanie powiedzieć w jakim stopniu oraz czy wszystkie elementy) - i jest to ponoć oficjalna informacja Hyundai Polska.
Co do reszty to przez te trzy lata było kilka przygód, zaczęło się od częstych wymian żarówek H7 - stwierdziłem założę żarniki xenonowe i pomogło (ps. są ustawione i na pewno nie oślepiają innych). Następnie miałem problem ze sprzęgłem - piszczało podczas wciskania pedału, to było jak auto miało półtora roku, wymienili na gwarancji i jest OK.

Też mam tak że od wyjazdu z salonu ciągle coś mi stuka w układzie kierowniczym. Powiedziałem o tym przy okazji pierwszego przeglądu - wymienili sprzęgiełko w układzie maglownicy i stukanie znacznie się wyciszyło ale ciągle jest słyszalne do teraz... . Głównie słyszę do przy mały prędkościach i nagłych skokach amortyzatorów (nawet niewielkich) jak jazda po kostce brukowej. Zauważyłem też ciekawą zależność od niedawna jak gaszę silnik to słyszę taki dźwięk jakby uderzał w maskę (ale na pewno nie uderza. To samo dzieje się gdy włączę klimatyzacje - na chwile obroty spadają silnik bardziej się trzęsie i słychać to pukanie - wydaje mi się że jest to to samo pukanie co podczas jazdy po kostce.

Kolejna usterka która pojawiła się miesiąc po trzecim przeglądzie - trochę mnie zszokowała - przerdzewiała chłodnica klimatyzacji, naprawa 1600zł ale na szczęście załapałem się jeszcze na gwarancyjną naprawę.
Odpowiedz
Hyundai i30 I