- Autor: ~darson
- Kategoria: silnik
tzw.klepanie zaworu,nierówna praca podczas ruszania,spadek mocy,silnik szczelny,świece ładnie wypalone,przebieg 125 tys.km. poprzednik miał w silniku stary,przepalony olej bdd na min.slnik został przepłukany rzadkim olejem elf 5w30 /500 km/,po czym okazało się,ze prawdopodobnie zostały rozpuszczone osady czyli cały brud - wylałem smołę z silnika ale wcześniej usłyszałem klepanie.Poszedł pierwszy zawór ssący a konkretnie tłoczek kasujący luz zaworowy tzw.popychacz zaworu. po zdjęciu pokrywy zaworów nacisnąłem pierwszą z lewej krzywkę zaworu ssącego i miała wyczuwalny luz.Wszystkie pozostałe były sztywne i to było moje szczęście bo po wykręceniu śrub mocujących ten wałek - wysunąłem go w prawo/trzeba delikatnie puknąć parę razy pobijakiem /miedziany,wygięty pręt/i już krzywkę miałem,okazało się,że tłoczek wcale nie trzymał ciśnienia.
Montaż był odwrotny ale uwaga!Przy wsuwaniu wałka w ostatnie gniazdo/prowadzenie/jego końcówka minimalnie jest podniesiona ku górze,wbijanie wałka na siłę uszkodzi gładż,druga osoba musi docinąć krzywkę z wałkiem do dołu przez np.twarde drewno ale już za pomocą dżwigni wykonanej wg własnego pomysłu.
Pokrywa zaworów kwalifikuje się w takich przypadkach do umycia/spływający przy montażu olej skutecznie uniemożliwi uzyskanie szczelnosci na uszczelce.Ale to nie wszystko- w górnej części pokrywy pod blachami/mocowanie na blachowkręty i silikon/wytrąca się sporo brudu/czarny smalec/ a oprócz tego wychodzą z pokrywy dwa króćce w jednym z nich jest zawór zwrotny i warto sprawdzić czy nie stanął- przepłukać,przedmuchać i udrożnić.Jak pokrywa jest czysta i sucha zakładamy nową oryginalną uszczelkę /tamta twarda i popękana/.Wymiana oryginalnych części ok.125 zł.Silnik odpalił na dotyk,pracuje jak w zegarku a tak między nami - warto mieć czysty silnik ,dbać o olej bo wtedy wiemy czym jeżdzimy i nie boimy się żadnych rozszczelnień,podobnie jest ze skrzynią biegów - olej musi być wymieniany!
Średni koszt
przejechania 100 km
34,50 zł
Komentarze