Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
Autor: gość
Kategoria: silnik
usterka fabryczna
wadliwe sprzęgła na zimnym silniku trzęsie kabiną i szarpie wymiana sprzęgła pomogła na 1000 km
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 17
Nie wystąpiła: 1
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Tomasz F
2 lata temu
0
U mnie występują identyczne wibrację. Do tego szarpie podczas dodawania gazu, redukcji biegów oraz hamowania w okolicach 1100 obrotów. Auta ma 26 miesięcy i 26000 przebiegu. Szarpanie pojawiło się pół roku temu, wibracje pierwszy razm poczułem po około roku. Zgłaszałem problem do ASO wiele razy, ale nie potrafia wskazać gdzie leży problem. Poszedłem o krok dalej i z tytułu rekojmi zażądałem wymiany na wolny od wad. wg nich auto nie posiada usterek i odmówili. Proponuje zebrać się i wspólnie uderzyć do Hyundai o rozwiązanie tego problemu.
Ja mam tak że jak na biegu jałowym przygazuje tak do 4tys. obrotow i puszcze gaz to przy ok. 3tys. obrotow pojawiają się przez chwile wibracje/drgania, widać to zwłaszcza jak się otworzy drziw kierowcy i czuc tez mrowienie po siedzeniu? Tez tak masz?
Mam Hyundai Elantrę VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW rok 2019, przebieg ok. 9 tys. km i nic się nie dzieje, przy obrotach nawet 1500 rpm piąty czy szósty bieg bez żadnych drgań i stuków. Przy przyspieszaniu nic nie trzęsie do 6500 rmp. W korku na dwójce bez gazu normalnie jedzie bez drgań nie ma z tym żadnych problemów. Przy ruszaniu zero szarpnięć i problemów, bez falowania obrotów. Jestem w szoku czy te problemy dotyczą pojazdów z większym przebiegiem? Jeżdżę głównie w mieście.
Jarku nie ma szans żebyś tego nie miał. Podnieś machę i niech ktoś leciutko, powoli naciska na gaz żeby było 2250, 2500 rpm. Wystarczy spojrzeć na poduszkę silnika jak się szarpie. Sprawdzilem w serwisie kilka Elasiek i wszystkie mają to samo. Przebieg u mnie teraz 13000 km. Elka ma to od początku.
Witam.Mam elantre z 2016r. Salon od nowości. W grudniu 2019r. Na wymianie opon w salonie zgłaszałem zgrzyty przy skręcaniu kierownica w obie strony podczas ruszania i czasami w czasie jazdy w zakrętach.Niby przedmuchali wyczyścili układ kierowniczy i było ok.W sierpniu po serwisie rocznym i wymienieniu opon na nowe wielo sezon strzykanie wróciły. Czy może to być spowodowane poluzowaniem jakiś śrub w układzie czy co innego? Pytałem 2 znajomych mechaników podejrzewają że to maglownica. Czy w salonie mogą mnie zbywać? Elantra jest jeszcze na gwarancji co redzicie? Z góry dziękuję.W chwili obecnej mam 66tys przebiegu i do tej pory nie narzekałem.
Witam, u mnie pojawiły się piski na sprzęgle podczas jazdy na biegu, przy wciśnięciu sprzęgła piski ustępują zmiana biegu "zrzucenie sprzęgła" pisk na biegu powraca być może łożysko oporowe(mechanicy serwisu hundai nie są pewni)za 2 tyg umówiony jestem na rozebranie sprzęgła, oględziny i walkę o naprawę na gwarancji. Moja Eśka 2017 rok 52000 przebieg w terenie płaskim miejsko-wiejskim. co do szarpania trochę szarpie od samego początku ale nie ma jakiejś masakry w porównaniu z innymi autami
Witam. Sprawa się ostatecznie wyjaśniła jaka jest przyczyna tych wibracji przy 1250 i 2500 obr/min. To samochód. Dzięki uprzejmości serwisu i salonu Hyundaia w Płocku wraz z pracownikiem serwisu sprawdziliśmy 3 całkiem nowe Elantry z przebiegami ok. 15 km, oraz inne 2 używane z przebiegami ok. 20 - 40 tyś. Wszystkie mają to samo. Wibracje w podanych wyżej wartościach obrotów silnika. Problem zapewne do rozwiązania ale systemowo przez Hyundaia. Poduszka hydrauliczna zamiast zwykłej gumowej, ewentualnie zmiana softu dla silnika. Skoro softem można było rozwiązać problem DieselGate to na pewno można zmniejszyć ten efekt poprzez zmianę parametrów pracy silnika dla tych zakresów obrotów. W tej sprawie z pewnością będę kontaktował się z importerem/producentem. Jeśli macie Państwo takie objawy, a na pewno macie w Elantrze VI bo wszystkie mają, to bezwzględnie zgłaszać to na przeglądach. Może coś z tym razem zrobimy.
Hej, Panowie. Dalej walczę ze swoją Elaśką. Za miesiąc przegląd i ponowie zgłoszę drżenie silnika przy 1250 i 2250 RPM. Generalnie przy wyższych obrotach też lekko wibruje tylko się tak nie zdudnia. Może ktoś w okolicach Warszawy +100 km posiada może Elantrę 1.6, model obecny, to porównamy czy to cecha auta i masaż jest gratis czy moja jest (tak sądzę) uszkodzona. Proszę śmiało pisać bo w pojedynkę z serwisem nie wygramy. tomek@pseudonim.pl
Witam. Posiadam Elantrę VI 1.6 MPI 2017 r. zakupioną jako nową w salonie, obecnie 40 000 km. Szarpanie na zimnym silniku podczas ruszania wystąpiło na początku 2020 r niedługo po przeglądzie. Na pierwszym przeglądzie zgłaszałem dziwny dźwięk podczas zmiany biegów (przy odpuszczaniu sprzęgła lekkie zgrzytnięcie) z niższego na wyższy, który jest cały czas - usterki nie stwierdzono. Lekkie wibracje występują niezależnie od temperatury silnika przy 1250 i 2500 obr/min, czasami na zimnym trudno ruszyć (szarpie), na ciepłym ok . W tym roku pojawił się wyciek spod pokrywy rozrządu (olej widać na bloku silnika od grodzi i spływa na osłonę i wahacz), oraz dziwne zgrzytnięcie tylko przy skręcie w prawo.
Moja Elantra nadal trzęsie przy 2250, 2500 RPM. Czy na zimno czy na ciepło nie ma znaczenia. Nie ma znaczenia czy dodajesz gazu czy schodzi z obrotów. Luz, bieg, wciśnięte sprzęgło nie ma znaczenia. Podczas jazdy przy tych obrotach czuć jak drży i wibruje pedał gazu, drążek zmiany biegów i kierownica. Legionowo, Warszawa okolice. Chętnie porównam czyjeś autko że swoim, żeby zobaczyć czy ten typ tak ma. Ktoś chętny to podam email. Elantra VI, 2019 r. Pojedyńcze nic z serwisem nie zdziałamy, tylko szarpania.
tomek(at)pseudonim.pl
I teraz najlepsze. Znajomy posiada i20 w którym 2 razy robili sprzęgło, raz tarcza, raz cały komplet. Przejechał może z 10k po mieście i szarpie mu przy ruszaniu. Jeśli chodzi o drgania to przy ok. 2200 rpm, też zaczyna mu lekko wibrować karoseria i silnik. Ale powiedzmy, że nie na taką skalę jak w Elantrze. powiedzmy, że jest to wyczuwalne, a nie oczywiste.
Na razie nic w serwisie nie zdziałamy bo eksperci z Korei na razie nie mogą normalnie funkcjonować przez pandemię. Nie ma co się zrażać bo to fajne auto. Po prostu zobacz czy egzemplarz który wybierzesz ma tą przypadłość i tyle. Gdybym wcześniej to wiedział to z pewnością bym to sprawdził, a brałem gotowca z salonu.
Cześć, wczoraj tj. 11.03.2020 odebrałem samochód z serwisu ASO, był tam jeden dzień. Sprawdzali sprzęgło, dokładnie dźwięk, który był niepokojący, ale otrzymałem informację zwrotną, że usterka nie wystąpiła podczas sprawdzania i jazdy próbnej.. musi się nasilić aby otworzyć kolejne zlecenie. Odebrałem samochód i faktycznie się uspokoiło, tj. nie ma tego dźwięku. Do serwisu miałem 100km autostradą i zastanawialiśmy się czy przypadkiem coś się nie ułożyło.. . Tak czy inaczej mam się zgłaszać w razie nasilenia objawów. Sprawdzili olej w skrzyni, wszystkie parametry na komputerze i wszystko jest ok. Co do drgań na zimnym silniku - tak jak pisałem wcześniej czasem jest, ale sporadycznie i po ruszeniu ustępuje. Zjawisko, o którym wspomniał Antek - sprawdzałem u siebie, na zimnym silniku. Jak jest na ssaniu nie mam drgań, sprawdzałem w różnych zakresach obrotów. Po przejechaniu 100 km sprawdzałem na ciepłym - przy 1250 obr/min są bardzo delikatne, ledwo wyczuwalne. Na wyzszym zakresie nic nie czuć. Jechałem różnymi prędkościami i żadnych drgań w kabinie nie zauważyłem.
Tak czy inaczej będę zwracał na to szczególną uwagę i dam znać co będzie dalej.
Hyundai Elantra 2017 rok, przebieg 39.300 km.
Pozdrawiam
Moja Elka od 09.03.2020 r. w serwisie. Na razie nie popędzam i nie nalegam bo durna presja w pracy nie pomoga. Na podstawie wstępnej 2h diagnozy stwierdzili, że coś jest nie tak. Do tego wcześniej doszły parujące tylne lampy, w lewej dosłownie stalaktyty. Jestem dobrej myśli bo to naprawdę ładne i niesamowicie relaksujące w jeździe auto. Jak pech to pech.
Cóż, lepiej niech zdiagnozują i naprawią co trzeba niż ma się przez wyżej opisaną usterkę zepsuć/rozsypać coś innego. Jak coś, daj proszę znać jakie były działania serwisu w Twojej sprawie, jestem ciekawy, ale również dla doświadczenia. Co do auta się zgadzam, ładne i relaksujące.
Pozdrawiam
Witam. Mamy ten sam rocznik i podobny przebieg. Opisałeś jakiś dźwięk przy sprzęgle . U mnie dźwięk podczas zmiany biegów (przy odpuszczaniu sprzęgła lekkie zgrzytnięcie) z niższego na wyższy, który jest cały czas - usterki nie stwierdzono. Lekkie wibracje występują niezależnie od temperatury silnika przy 1250 i 2500 obr/min, czasami na zimnym trudno ruszyć (szarpie), na ciepłym ok . Chciałbym się jakoś skontaktować żeby wymienić spostrzeżenia eksploatacyjne.
Wstawiłem pierwszy post widzę że macie te same problemy u mnie wymienili sprzęgło kompletne i 3 razy tarcze obecny przebieg 32.300 .Zgłaszajcie problem do ASO moim zdaniem auto posiada wadę konstrukcyjną o czym doskonale wiedzą.
nic się nie zmienia drgania przy ruszaniu na zimnym silniku a na wstecznym cały czas...... jestem tydzień po wymianie 3 tarczy trochę mniejsze ale są ,problem tkwi gdzie indziej pytanie gdzie?
Sprawdziłem dokładnie. To nie trzęsie na zimnym tylko cały czas. Po prostu wolne obroty na tzw. ssaniu są 1250 i tu trzęsie i przy 2500. Nawet na rozgrzanym jak dodam gazu w okolice tych obrotów to robi delirkę budą. Trudno. Dziś, tj. 9.03.2020 serwis ma to oglądać. Nie jest to zapłon bo jak schodzi z obrotów np. 4000 do wolnych to szarpie w okolicach 2500 i 1250. Kolega ma nowego i20 i miał podobnie. 2 razy sprzęgło wymienili, za drugim razem komplet i jest ok.
Dzisiaj tj. 09.03.2020 również oddaje samochód do serwisu i mają oglądać co się dzieje. Pierwsze przypuszczenie jakie padło podczas rozmowy to łożysko oporowe. Na następny dzień mam umówiony termin tj. 10.03.2020. W moim przypadku również były odczuwalne drgania przy ruszaniu na zimnym, czy ciepłym, ale nie było to zjawisko codzienne.
Jak będę znał już diagnozę i dalsze postępowanie to też dam znać.
Dzięki za spostrzeżenia!
Sprawdzali wypadanie zapłonów i takie tam. Ich robota. Choć to dziwne, bo mówię, że jak auto schodzi z wysokich obrotów to rzuca budą, a wtedy silnik nic nie spala. Ostatecznie zaproponowali żeby jeździć bo jak coś jest, to się pogłębi. Dziękuję za takie rozwiązanie. Powywala poduszki, wodziki, albo panewkę na wale jak to jest od niewyważenia jakiegoś. Ostatecznie auto zostało. Będą sprawdzać zachowanie na zimno i kontaktować się Hyundaiem. Mechanik zrobił jazdę próbną i mówi, że w zasadzie podczas jazdy nic nie czuć choć mam filmik jak widać, że przy około 100 km/h na 6 biegu zaczyna wnętrze wibrować szczególnie mocno. Generalnie silnik cały czas leciutko się 'szarpie' ale dźwięk pracy sam w sobie jest równy. Przy 2500 obrotów jak spojrzy się na otwarte drzwi to ich koniec skacze góra, dół z 1 cm. Chętnie wymienię się kontaktem bardziej bezpośrednim z osobami mającymi podobny problem. Może ktoś ma Elantrę VI i napisze czy motorek pracuje równo w całym zakresie obrotów co dla mnie powinno być oczywiste.
Witam w mojej elantrze po odpaleniu na zimnym trzęsie silnikiem przez około 2min później jest okej wrażenie jest takie jakby nie chodził na wszystkie cylindry obroty trzyma równo chętnie podyskutuje z kimś na ten temat pozdrawiam
Elantra 2019r. 1000km przebiegu
Sprawdź czy tylko na 100% na zimnym silniku. Też tak myślałem, ale po rozgrzaniu dodaj leciutko i równo gazu w okolicę 1250 i 2500 obrotów i zobacz czy trzęsie autem. U mnie tak jest przy przelocie 7 tyś. Ma chodzić równo.
Dzięki za podpowiedz jutro sprawdzę jak będę jechać do roboty :) Jestem umówiony na środę do ASO ale ten objaw mam odkąd wyjechałem z salonu myślałem że to normalne na zimnym silniku.
Witam, mam 39 tys. km zrobione i chyba czeka mnie wymiana na nowe. Minęły 2 lata i 4 m-ce od zakupu. Na zimnym silniku po odpaleniu słychać wyraźne "świszczenie" na biegu jałowym, po delikatnym wciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje. Podobnie jest jak wrzuci się bieg pierwszy, drugi i tak dalej. Na ciepłym silniku również to słychać. Z tego co czytałem prawdopodobnie jest to docisk lub łożysko.. więcej dam znać po wizycie u mechanika. Ponadto podobne objawy drgań jak wyżej napisał Antek, ale po około 20 tys. km.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu