Szukaj

Wycieranie się krzywek wałka rozrządu
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006

  • Autor: irekpod
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 196 tys. km
wycieranie się krzywek wałków rozrządu.

Komentarze

samochód jest z Polski, z obszerną historią z ASO, zakupiony przy 196 tys. Te silniki miały wadliwe, wycierające się wałki. Co ciekawe, w moim egzemplarzu jeden był wymieniony wcześniej (około 120 tyś przebiegu wg historii z ASO), drugi wymieniłem sam. Niestety regeneracja to strata pieniędzy, mi się udało w końcu znaleźć oryginlny wałek za 1750 zł w polskim sklepie (oczywiście nie ASO). Wymiana kosztowała mnie 300 zł plus uszczelka.
Być może masz rację, że zużycie było przyspieszone przez zaniedbanie.
Inna sprawa, że prawdopodobnie mogłem próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy, bo kupiłem auto od Hondy w Krakowie (Arher Honda) i od razu okazało się, że samochód ma tę wadę. Sprzedawca oczywiście zapewniał, że "silnik jest w bardzo dobrym stanie". Niestety nieznajomość swoich praw z mojej strony i postawa kierownika salonu ("Niech pani nie myśli, że my ot tak oddamy pieniądze. Myśmy o niczym nie wiedzieli i nie ponosimy żadnej odpowiedzialności") spowodowała, że poniosłem znaczne koszty. Tak to się człowiek uczy na własnych błędach.
Odpowiedz
irekpod
W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy, ale w google można łatwo znaleźć, nie ma wiele takich firm.
Regeneracja krzywek i prostowanie wałka - 300 zł, wymiana - 300 zł (2017 rok).
Póki co przejechałem z tym wałkiem około 35 000 km i nie ma tragedii. Tylko mechanik się zdziwił przy regulacji zaworów :)

Ewentualne alternatywy: nowy wałek rozrządu (zamiennik) około 1000-1100 zł, niestety na forach opinie są różne - trochę loteria.
Nowy wałek oryginalny w ASO (dzwoniłem gdzieś do Krakowa) - 2300 zł...
Odpowiedz
Źle dobrany olej (nieodpowiedni film smarny) brak regularnych wymian oleju oraz zaniedbanie regulacji zaworów w zalecanych odstępach czasu to krzywki polecą. Po za tym weź poprawkę na tzw. magiczną granicę gdzie znika 100-200 tyś przebiegu ze sprowadzanych aut. Wiem każdy ma igła sztuka Niemiec płakał jak sprzedawał.
Odpowiedz
samochód jest z Polski, z obszerną historią z ASO, zakupiony przy 196 tys. Te silniki miały wadliwe, wycierające się wałki. Co ciekawe, w moim egzemplarzu jeden był wymieniony wcześniej (około 120 tyś przebiegu wg historii z ASO), drugi wymieniłem sam. Niestety regeneracja to strata pieniędzy, mi się udało w końcu znaleźć oryginlny wałek za 1750 zł w polskim sklepie (oczywiście nie ASO). Wymiana kosztowała mnie 300 zł plus uszczelka.
Być może masz rację, że zużycie było przyspieszone przez zaniedbanie.
Inna sprawa, że prawdopodobnie mogłem próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy, bo kupiłem auto od Hondy w Krakowie (Arher Honda) i od razu okazało się, że samochód ma tę wadę. Sprzedawca oczywiście zapewniał, że "silnik jest w bardzo dobrym stanie". Niestety nieznajomość swoich praw z mojej strony i postawa kierownika salonu ("Niech pani nie myśli, że my ot tak oddamy pieniądze. Myśmy o niczym nie wiedzieli i nie ponosimy żadnej odpowiedzialności") spowodowała, że poniosłem znaczne koszty. Tak to się człowiek uczy na własnych błędach.
Odpowiedz
Honda CR-V II