Szukaj

Siadnięty tył
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006

  • Autor: irekpod
  • Kategoria: zawieszenie
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 196 tys. km
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy.
Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 32
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Zgadzam się z kolegą kubala. Jest tak jak pisze. Pamiętajcie że wielowachacz jest podatny na przeciążenia. Fajnie że można wymienić same tuleje a noe całe wachacze jak to jest w innych autach gdzie jakiś jeden wachacz kosztuje 700zł lub więcej.
Odpowiedz
Drodzy Panowie,
poszukajcie górnych wahaczy z regulacją, montujecie coś takiego z tytłu i na geometri Wam to już ustawią.
Problem polega na wyrobionych tulejach w zawieszeniu tylnym - efekt siadającego tyłu (nawet bez obciążenia koła kładą się do środka). Eliminacja problemu polega na: wymienie wszystkich tuleii, albo zastosowaniu wahacza tylnego z regulacją.
Pozdro!
Odpowiedz
tylko zdjęcie spręzyn do pieca wydłużenie o 5cm i auto stoi jak tralala mam CRV 2 przejechane 350tys i bajka zero siadania tyłu w bagazniku gaz - mam drugą honde CRV 4i to samo po 100 tys i siedzi wizyta u pana co rozciaga sprzeżyny i sprawa załatwiona żadne pdkładki gumy czy wachacze regulowane nic nie dają
Odpowiedz
Tył siada koła się rozjeżdżą wina wyrobionych tulei, koszt nie jest wcale wielki, wszystkie tuleję na tył Hondy to koszt okolo1800zl. Jedyne duża tuleja dolnego wachacza w serwisie jest razem z wachaczem więc ratujemy się zamiennikiem bo występuje osobno. Pamiętajcie że Zawieszenie z tył jest wielowachaczowe które nie jest stworzone do dużych obciążeń. Jedna uszkodzona Tuleja wpływa na pozostałe, osłabia je. Wymieniając tylko jeden rodzaj tulei w 15-20 letnim aucie działamy półśrodkiem bo pozostałe mają już swoje lata i nie działają już tak jak powinny. Tyczy się to wszystkich aut
Odpowiedz
Bez urazy ludzie, ale jest przysłowie szkłem dupy nie podetrzesz. Tył siadł, kupcie części w ASO, zamontujcie w niezależnym warsztacie, wystarczy na kolejne 15 lat. A jak ktoś chce uprawiać druciarstwo, to potem szuka ratunku na forach, bo wydaje mu się, że do samochodu za 15-20 tys części powinny być równie tanie. Nie ma tak dobrze. Chcecie tanio, zostaje Fiat Punto. Polecam.
Odpowiedz
Co to za auto druciarzu! Jak musisz sprężyny wymieniać przy 5o000 tyś.
Odpowiedz
Zależy po jakich drogach przejechałeś te 50k km i jak obciazałeś auto. Crv to nie pickup na resorach
Odpowiedz
Po zmianie sprężyn na nowe było to samo. Założyłem kolejne tzw wzmacniane i teraz jest ok.
Odpowiedz
Czy te sprężyny HRR-133 Lovells pasują do poliftingowej CRV II z 2006 r.?
Odpowiedz
jak najbardziej pasuja
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
10,9
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V II