Tak to prawda. Mam silnik 1.5 114 koni, i ....pęknięty kolektor. Nie opłaca się kupować oryginalnego chyba że ktoś uprze się na katalizator (jest zespolony z kolektorem). Za 350 - 400 zł można dostać już 4-2-1 co da lepsze efekty i wygląd.
pytanie podstawowe-czym byl spawany kolektor bo jesli elektroda weglowo-zeliwna to powodzenia,najlepiej zwyklym automatem do stali zwyklej i oczywiscie kolektor musi byc grzany palnikiem,nie spawac na zimno,to moja metoda.
Tak samo kolektor jest zintegrowny z katalizatorem silniku 1.6 D16y7. U mnie mam pęknięty, ale był spawany i pęk ponownie. Teraz montuje kolektor 4-2-1 :)
Dokladnie naczesciej peka kolektor od silnika 1,5 (ten z Kat-em) na wysokosci sondy lambda :-( koszt nowego w ASO ponad 3000,- , uzywany trudno dostepny. do silnikow 1,4 uzywka kosztuje od 40,- do 100,- pln
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu