Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1995-2001
Autor: ~andrzej
Kategoria: układ chłodzenia
Przepala się 1 i 2 spirala rezystora.
Komentarze
~metiu
14 lat temu
0
yacq ma 100 % rację. Najlepiej wymienić te "druciki" na oporniki. Na forach civica są instrukcje. Problem jest banalny choć bywają komplikacje z zakupem odpowiednich oporników.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi o przepalanie się rezystorów drutowych odpowiadających za poszczególne prędkości dmuchawy nawiewu.
Rezystor o najmniejszym przekroju drutu ma 1.8ohm, nastepny w kolejności 1.2ohm i najgrubszy 0.6ohm.
Najlepiej wymienić je na ceramiczne rezystory o mocy 10W.
Praktycznie najlepszy okazuje się układ szeregowy dwóch rezystorów o mocy 5W i odpowiedniej rezystancji tak by w sumie odpowiadały w przybliżeniu wartościom podanym powyżej (np. dla rezystora 1.2ohm dobieramy dwa rezystory ceramiczne 0.56ohm 5W).
postaraj się o drut oporowy. w miejsce przepalonego rezystora( też wykonanego z drutu) wlutować nowy. czas pracy około 30 minut. potrzebne narzędzia to klucz 10 i 9 wkrętak krzyżowy i lutownica.
drut oporowy powinieneś dostać w sklepie elektrycznym.
mój kontakt p.szreder4@wp.pl jakby coś nie tak
Komentarze
Rezystor o najmniejszym przekroju drutu ma 1.8ohm, nastepny w kolejności 1.2ohm i najgrubszy 0.6ohm.
Najlepiej wymienić je na ceramiczne rezystory o mocy 10W.
Praktycznie najlepszy okazuje się układ szeregowy dwóch rezystorów o mocy 5W i odpowiedniej rezystancji tak by w sumie odpowiadały w przybliżeniu wartościom podanym powyżej (np. dla rezystora 1.2ohm dobieramy dwa rezystory ceramiczne 0.56ohm 5W).
drut oporowy powinieneś dostać w sklepie elektrycznym.
mój kontakt p.szreder4@wp.pl jakby coś nie tak