- Autor: ~Walmil
- Kategoria: zawieszenie
Po przejechaniu na oponach Yokohama dwudziestu tysięcy kilometrów opony stały się głośne. stwierdzono wystąpienie zjawiska „ząbkowania” Zaradczo dokonano przełożenia kół, co nie poprawiło jakości jazdy i zasugerowano, żeby jeździć z obciążeniem np., workiem ziemniaków.
Komentarze
2. Tankuj do pełna.
3. Zmieć amortyzatory na Bilstein B6 SPORT i zapomnisz o ząbkowaniu tylnej osi.
Podcieranie opon występuje zawsze przy hamowaniu, gdy tylne koła są słabo obciążone. Dobry amortyzator plus dobry rozkład masy zapobiega zjawisku odrywanie się tylnych kół od nawierzchni podczas hamowania. niemniej jednak w samochodzie przednionapędowym zawsze będzie to występowało. Należy co jakiś czas zamieniać opony lewą i prawą z tyłu, odwracając ich bieg. Za każdym razem po przejechaniu 1-2 tys. km, bieżnik się wyrównuje i na jakiś czas jest cicho.