Szukaj

Zaworek nagrzewnicy.
FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988

  • Autor: Tabur
  • Kategoria: układ chłodzenia
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 1
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Wycieki spod konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność.
Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające.
Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy.
Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Hatchback