- Autor: M.kas
- Kategoria: silnik
- usterka wystąpiła przy przebiegu 13 tys. km
Pierwsza awaria wystąpila przy niespełna 2000km, temp. zewnętrzna poniżej -5st uległ uszkodzeniu uszczelniacz na wale głównym od strony koła pasowego- z silnika po przejechaniu 3 km został wyrzucony olej , pojawiła się kontrolka nieprawidłowego ładowania akumulatora. Po niecałym roku awaria się powtórzyła. Samochód dobę stał nieużywany temp na zewnątrz -8st . Auto odpalone , 10 minut na wolnych obrotach popracował, po przejechaniu 2km pojawienie się zapachu oleju i delikatny dym przed maską. Zatrzymałem się na poboczu , otwarcie maski komora silnika znów zapluta olejem. Według serwisu te silniki tak mają, wada fabryczna , serwisant twierdzi , że wał silnika nie jest współosiowo z uszczelniaczem i raczej awaria się powtórzy.
Cieknie z uszczelniacza wału od strony koła pasowego. Wymieniany uszczelniacz w obudowie rozrządu i po następnej wymianie oleju to samo :( ktoś poradził sobie z tym problemem ? Niedługo robię rozrząd a tam wymienia się obudowę razem z wyprasowanym uszczelniaczem mam nadzieje że będzie lepiej bo co ja powiek na przeglądzie ? Wada fabryczna ? :) to jakoś żart