Szukaj

Wibracje całej karoserii podczas przepalania DPF i na zimnym silniku
Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 125KM 92kW 2014-2023

  • Autor: Jacek
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Częste przepalanie DPF co 10km dosłownie. Jazda po mieście. W serwisie Ford wgrali nowe oprogramowanie częstotliwość przepalania zmalała. Jednak wibracje karoserii i kokpitu nadal występują. Wykonane czynności. Czyszczenie DPF wyjęty i wyczyszczony chemicznie. Wymiana EGR - ponieważ międzyczasie też padł i auto nie jechało. Wymiana wtryskiwaczy 2 sztuki podczas testów pokazywały błędy. Rzadnych komunikatów o błędach. Przebieg auta 160 tys. Większość w mieście. Serwis rozkłada ręce.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 3
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Hejka.. A tak się napatoczyłem na wpis..

Oto mój opis..

Posiadam dokładnie ten sam model. 2013r. 2.2 - 125 KM, L2H2, kupiony w salonie w 2014.02.
Pierwsze 6 lat trasy Europa, autostrady. przebieg ok 150tys. Potem już miasto raczej, trasy sporadycznie. Obecnie 215 tys.
Wypalanie DPF też nagminne od 2 lat było. Trzepanie budą, ale tylko na wolnych obrotach ok 900, jak podejdzie 950 975 trzepanie ustaje.. Dziwne bo przy wypalaniu DPF trzyma obroty powyżej 1tys, więc wtedy kompletnie nie ma jak trzepać..
Trzepanie budy to mechanicy mi mówią, że to koło dwumasy ma bicie..
Mam to tylko na mega zimnym silniku, po rozgrzaniu jest ale tragedii nie ma...
Podczas wypalania DPF to już kompletnie nie drga bo za wysokie obroty.
Zainwestowałem 1000PLN w czyszczenie DPFa, do tego koleś wyczyścił jakiś 5ty wtrysk, bo tak się robi.. (nie miałem żadnych błędów wtrysków). Od tego czyszczenia nagminne wypalanie DPF zniknęło. Robi się raz na ruski rok..
Zawór EGR też mi padł ok 210tys. Był zawieszony na amen, ale auto śmigało, kilka razy zdarzyło się, że w korku zgasł i brak mocy.. Ale po odpaleniu śmigał.. Pojechałem tak do Danii, wróciłem, i dopiero potem wymieniłem.
Wtedy też wymieniłem pasek, jakąś rolkę bo zaczęła piszczeć. Nic więcej przy silniku nie było robione od nowości.
Aha... Ten DPF już mnie tak wnerwiał, ale jak już pojawiła się kontrolka WYMEN OLEJ, który wymieniłem 2000km temu, coś było nie tak.. Okazało się, żę przez to częste wypalanie DPF, stan oleju się podniósł na tyle ze był ponad stan.. Kontrolka lepkości oleju.. Wchodzi tam 6.5 L.. Na serwisie koleś upuścił 4L !!! i dopiero wrócił stan na bagnecie !! Dlatego zrobiłem to czyszczenie DPF.. Od tej pory, cisza, spokój, olej w normie. 2 lata temu poszły przeguby, raz wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu, klocki ham 2x. I to wszystko co padło w tym aucie przez 10 lat i 215tys.. Pzdr
Odpowiedz
Czesc a rozrzädu nie wymieniales? Gdzies wyczytalem ze w tym modelu trzeba wymienic po 150 000 ciu tys.
Odpowiedz
Ford Transit Custom I