Szukaj

Turbosprężarka i dym
Ford Mondeo IV Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW 2007-2014

  • Autor: Stefan
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 206 tys. km
Turbo po regeneracji po 1.5 tys km, na postoju po kilku minutach oraz przy dojeżdżaniu do świateł dymi na niebiesko. Kolejna regeneracja i problem pojawił się ponownie po 100 km...

Komentarze

To, że na turbinie pojawia się olej, nie musi być związane z turbiną. Trzeba sprawdzić drożność odmy olejowej, stan intercoolera (być może tam zalegają znaczne ilości oleju), a także drożność katalizatora i filtra DPF - każdy z powyższych elementów może powodować dysfunkcję działania turbiny.
Odpowiedz
Na niebiesko to chyba uszczelka a nie turbo. Przy turbo dym jest ciemny/czarny
Odpowiedz
Dokładnie jak dymi na niebiesko tzn. że spala płyn chłodzący.
Odpowiedz
Przyczyna regeneracji turbosprężarki? Przy takim przebiegu turbo nie powinno wymagać naprawy i obstawiam że element współpracujący z turbosprężarką niepoprawnie funkcjonuje powodując jej uszkodzenie.

Bez znalezienia przyczyny możne ją Pan sobie regenerować w nieskończoność. Regeneracja turbo to koszt około 1,7k .
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,50 zł
10,4
l/100km
13,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Kombi