Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
verez
5 lat temu
0
Witam mam forda mondeo mk3 z silnikiem 2.0 tdci i jest mianowicie taka sytuacja że podczas wciśnięcia sprzęgła i wrzucenia biegu nie mam napędu auto w ogóle nie rusza mimo że na silniku podawane są obroty w zakresie 1500 - 2000 czy to może być awaria sprzęgła czy skrzyni biegów . na wyłączonym aucie mogę ruszać skrzynią biegów nie wciskając sprzęgła .
Witam mam proble w fordzie mondeo mk3. Gdy go zapalę stuka mi sprzęgło gdy je wcisnę przestaje stukać . Co może być nie tak czy to trzeba wymienić pojedyńczom część?
Witam, Mam problem od kilku dni. Gdy wciskam sprzęgło, wyraźnie słyszalny jest pisk. Poza tym , wszystko działa. Czy ktoś ma pomysł, co to morze być. Czyż by to był poczatek sypania sie sprzęgła ? A może jeszcze coś ?
Do rob: Czyli że jak kupie w kraju auto z salonu, pojeżdze nim 100 tyś km to on tak na prawde ma 200 tyś? ... Bo krajowe to cofnięte? Eh... Niemieckie potrafią mieć 300 tyś cofnięte i się sprzedają ;) więc to nie tylko polski problem.
ja mam 170tys na liczniku 2.0 tdci 115km ... ale juz mam nowy dwumas do założenia ... do tej pory nic w nim nie robiłem oprócz żarówek i oleju klocki i 1x tarcze
A WŁAŚCIWIE KOŁODWUMASOWE. SILNIK TDCI 2,2 155 kM 410Nm momentu obrotowego dwumasa 180tys. POWIEDZCIE MI, ŻE W PASATACH 2,0 140KM nie wymieniją przy 150 tys. koła dwumasowgo! Pączki B6 rozkładają się same na części pierwsze po 150tys.
Do ZNAWCA: Mondeo 2.0 tdci 140 2005r 230tys. Pompa CR, wtryski sprzęgło 2x, turbosprężarka pusciła olej, wentylator że o zawieszeniu nie wspomne. W porównaniu do mojego b6 2.0 tdi 140 z wadliwa pompa oleju to zrobiłem narazie tylko ją i nic po za tym a auto 2004r 270tys oba kupione w salonie w PL więc nie wiesz co mówisz...znafffco
Witam.Mi właśnie padło sprzęglo z kołem dwumasowym:( myślę że naprawa to ok 2tyś.Rocznik 2004 diesel 130KM 2 litrowy silnik i prawie 200 tyś. na liczniku.Ogólnie to auto mam niecały rok a wymieniłem już w nim prawie wszystko jeszcze tylko czas na turbinę i bedzie komplet "usterek" typowych dla mondziaka ale co zrobić wiedziałem co kupuję:( Pozdrawiam
2.0 tdci 2003 6 biegow 130 KM, 209 tys .... wymienione łożyska kół, rura intercoolera (na zamiennik 2 lata temu), łączniki stabilizatorów - wszystkich, tarcze wszytkie i przednie amory. A i pompka od spryskiwacza 2 tyg temu. Gniły drzwi u dołu ale na gwarancji perforacji wszystko zrobili i jest ok.
To ja się moim mondolotem pochwalę ;-) 2.0 TDCI 130kM ma przejechane 312 tys. dwumasa śmiga bez zarzutu słychać za to łożysko oporowe więc i tak trzeba całość zrobić ale to rekord prawie z tego co czytam... wtryski po 230 tys. wymieniłam i z zasadzie niewiele więcej poza eksploatacyjnymi naprawami ...
Koło dwumasowe w każdym nowszym dieslu siądzie ok. 80-250 tyś. km zależy od stylu jazdy. No chyba, że automat to nie mamy się czego obawiać. Kupując diesla musimy się przygotować na koszty wcześniej czy później siądzie: koło dwumasowe, turbina, zawór EGR, wtryski, filtr cząstek stałych jeżeli jest.
Witam mam Mondeo z 2001 TDCI 130 km przebieg 22600 2masa chyba już bije. Pare dni padł układ chłodzenia termostat i pompa wody, podobno warto zainwestować i kupić lepszą. Dwa tygodnie temu pękł tylny wachacz, sforznie i tuleje przy okazji , a dziś czujnik spalin skokowy . FORD MONDEO fajny auto ale bardzo drogie w utrzymaniu.
563000 i żadnej wymiany oprócz oleju i podstawowych pierdół końcówki poduszki pod śilnikiem itp.sprzęgło i2M zero objaw2001r. 2 litry TDCI 90% zależy od kierowcy podkreślam że mam to autko od nowego 1 właściciel
2.0 116 km tdci 2004 180000 km jka ruszam ok jak odpalam tez jest ok jak jade i schodzi z wysokich obrotów to szarpie jak cholera czy to moze byc dwumasa??
2.0 TDCI 130km, 2004r - zaczęło się odzywać pół roku temu przy przebiegu ponad 190tys., w tej chwili (202tys.) już zaczęło przenosić drgania nawet na sprzęgle. Zakupiłem komplet za 1530, jak na wersję 6-bieg cena ok. Wymiana w stolicy 400-450zł
2.0 tdci 2005r. 95tys mil(czyli okolo 150tys km) a zaczelo przy okolo 70tys mil koszt wymiany calego sprzegla 550funtow
nie wliczajac tego sprzegla to autko smiga od 3 lat super
zrobilem nim ponad 50tys mil i tylko wymiany oleju filtrow i klockow i zero dymka z tylu
ciagnie pieknie na kazdym biegu ;)
Mam mondeo hatchback TDCi 115 KM, 2 litry diesel,7mio letni.. 200000 km przebiegu, dwumas od pół roku wesoło gulgocze - niestety to powoduje (wg. mechanika), że syfy spadajace ze sprzęgła zaśmiecają rozrusznik i bendiks do wymiany.Stuki i zgrzyty z tyłu - tuleje pływające do wymiany. No ale po tylu kilosach to chyba nie tragedia ( nie mówię o wymienianych tarczach i klockach).Generalnie dobrze się jeździ mondziawką - do 190 km/h jeszcze poleci ;)
u mnie właśnie wczoraj wymieniali - 185 tys; 1800 + 400 robota, tyle że jak już go złożyli to nie chce odpalić, cierpliwie czekam na telefon, że ruszył...:(
mondeo 2.0 TDCI 130KM 2003,pierwszy właściciel, kupiony w kraju, przebieg 101 tys. km.
Czytając komentarze właścicieli fordów mondeo stwierdzam, że i tak macie dużo szczęścia. Ja wymieniałem pierwszy raz koło dwumasowe+sprzęgło po 44 tyś km (2300 pln). Drugi raz wymiana przy 100 tys.km (2800 pln- koło, sprzęgło plus łożysko wyciskowe sprzęgła). Poza tym wszystko ok. Większość przebiegu zrobione na krótkich dystansach. Poza tym rdzewieją drzwi, ale to niewielki problem , bo ASO naprawy blacharskie robi na gwarancji. Myślę za rok kupić nowe auto, niestety obecne turbodiesle mają filtry cząstek stałych, co w moim przypadku może tylko sprawiać problemy, natomiast z turbobenzynami też są problemy. Pozdrawiam.
A ja mam pytanie w moim mondeo 2002 tddi 140 tyś szykuje się dwumasa do wymiany czy ktoś to mieniał na zamachowe sztywne i jak pracuje silnik na tym podobno ono jest na stałe i później jak co to tylko sprzęgło się wymienia proszę pomóżcie bo to spory wydatek
Narzekacie na Forda Mondeo /sprzęgło/ , nie radze nikomu wsiąśc do Opla Vectry sprzęgło wysiadło po 100 tys, amortyzatory z zawieszeniem po 110 tys, alternator po 80 tys, itp wiele drobnych rzeczy.
Do koch: u mnie sprzęgło w Fordzie Mondeo IV generacji z datą produkcji 2010r. padło po 60000km, a tylko po okresie gwarancji na usuwanie usterek tego samochodu wydałam co najmniej 8000zł. Nigdy więcej Forda, a jak mnie zabierał teraz Pan na lawecie, bo kolejna awaria to oznajmił, że on żyje z przewożenia awarajnych fordów. Na marginesie jeżdżę samochodami od 1986r. codziennie i nigdy takiej sytuacji nie miałam, bo samochody zmieniałam co 5, najdalej 6 lat. Dlatego ostrzegam wszystkich przed Fordami.
do tadeo 38 mnie też coś terkotało i okazało się że wibrowała osłona akumulatora a że to takie pudło plastikowe niosło po całym aucie zdjąłem i jest ok
Posiadam 2.0L benzyne i musiałem wymienić sprzęgło + dwumase miesiąc temu. Koło tylko oryginał Motorcraft`a, nie ma zamienników do benzyny, koszt 1600zł + komplet sprzęgła LUK 750zł + wymiana = 3400zł. Stan licznika w dniu wymiany to 235tys km.
Żadnych wieści optymistycznych, a ja właśnie kupiłem MK III 2.0 2002r TDCI z 185.000 km i boję się wyjść nawet do garażu jak przeczytałem te wiadomości.
mam 130KM mondeo 2002 i to jakieś nieporozumienie, w ciągu 4 lat wymieniłem napinacz do klimy z łożyskiem, rozrusznik, pompę wspomagania, wtryski, a ostatno padła pompa wtrysku paliwa, przepaliło się część drucików ogrzewających tylnią szybę, cieknie spryskiwacz, a przy 130 lata kieronica, to minusy plusy to fajny design i wygoda jazdy, ale generalnie to jest totalny złom a nie samochód, niestety
242tys. km 2003r. i wymieniłem w MK3 komplecik choć mogłem tylko docisk gdyż zaczął trochę piszczeć.. 2M była nawet w dobrej kondycji..nic nie gruchotało oraz nie szarpało, tylko delikatny luz miała.. na upartego mogłem nie wymieniać.. koszt--> sam materiał 2.3 komplet z tarczą,dociskiem i 2M..
Wszystko zależy od techniki jazdy i kto jak puszcza sprzęgło. W 90% problem istnieje po stronie fotela kierowcy, trzeba się nauczyć płynnie ruszać i zmieniać biegi, to będzie lekarstwo na tą przypadłość. Pozdrawiam
ja juz wiem co do czego , jak tyka na wolnych obrotach i przenosi drgania na bude to 2 mas do wymiany i zalecana jest wymiana jak najszybciejsza , 2 mas przenosi drgania na wal i moze spowodowac zatarcir silnika , a jak jest problem ze sprzeglem i nie odbija do konca albo nie wyciska to po prostu jest zapowietrzone , ford mondeo mk3 2.0 ma sprzeglo chydralliczne , no i jak to duzo znajomych mi powiedzialo ma wadliwe 2 masy , co prawda niby mozna zastapic 2 mas zwyklym kolem zamachowym . ale tego to jeszcze ja sam nie jestem pewien . pozdrawiam
mam pytani . jak bede jezdzil na 2masie stukajacym to czy moze sie to przyczynic do zuzycie panewek a nawet doprowadzic do zatarcia silnika ?? . bo w sklepie z czesciami samochodowymi padla taka odpowiedz , tak po za tym to koszt sprzegla komp z 2masem dociskami do mondeo tdci2.0 130km nowe wycenili mi na 1780zl odpiszcie jak mozecie na mojego meila do czego moze doprowadzic zuzyty 2mas bardzo bym prosil . email: hajduk_m3@o2.pl
Ja wymieniałem koło dwumasowe przy ok. 190tys. km. Przy okazji wymieniłem też sprzęgło mimo, że wytrzymałoby jeszcze trochę. Z tego co mówił gostek w serwisie, to problem z kołem 2M polega na gumowym amortyzatorze pomiędzy stalowymi tarczami. Kiedy wszystko jest nowe samochód rusza gładko. Z czasem guma się wykrusza i samochód zaczyna strasznie szarpać przy ruszaniu i redukcjach.
Koło dwumasowe to feler wszystkich TDCI u mnie wysiadlo przy 160tys km , ale nie piszcie ze czesci sa takie drogie gdzie wy je kupujecie w serwisie??? Na all....ro mozna komplet sprzegla tzn tarcza docisk i wysprzeglik oraz kolo dwumasowe tzw zamachowe firmy luko za 1,4tys kupic a luko jest montowane w fordach jako orginal przez producenta. koszt wymiany to juz do uzgodnienia ale nie powinien przekroczyc 400zl...
Witam posiadaczy forda mondeo mój ma przejechane 175tyś 2001 TDDI i mam do wymiany dwumase i wysprzeglik kupilem na alegro cale sprzęgło firmy LUK tarcze+lorzysko dociskowe+ wysprzeglik +dwumasa koszt 1675zł+560 wymiana wic okazja jesli ktos potrzebuje daje namiary
www.AUTO-MOTO.NA.ALLEGRO.PL
mi tez juz cyka od 140tys. ale w tej chwili mam 170 i dalej jezdze.kwestia tego by plynnie wrzucac biegi i nie dawac w pedal przy niskich obrotach a zrobilem juz 30tys na pykajacym i wogole wlasciwie nie slychac tego jak jezdze plynnie i nawet dynamicznie.ale fakt trzeba kolo i sprzeglo jednoczesnie wymienic, jak trafie na promocje to kupie czesci:-)na razie nie ma takiej potrzeby.
właściciele TDCI , sztuka w tym żeby znaleźć dobrego mechanika i jest ok. cena 5 tys zł za wymianę sprzęgła to dla ludzi którzy chyba nie potrafią wymienić koła na drodze, dla mnie max 800 zł plus części hej
jak wam stuka i puka to trzeba wymienić komplet: dwumasa, tarcza i wysprzęglik i jest ok. cena ok 2 tys LUKAS w zestawie plus robocizna - i tu zależy , ja zapłaciłem 600 zł, cena serwis to kosmos ogólnie 2,6 tys i w rure!
2004 TDCI w moim przypadku okolo 200000 koło dwumasowe, tarcza + łożysko dociskowe dotego kombo bo jeszcze rozrusznik padl , byla tez awarja pompy wspomagania , i pompa spryskiwaczy nie pytajcie ile bo duzo :( Ford nieeeeeeeeeeeeeeeee
Mondeo 2.0 TDCI 2005r. U mnie problem wystąpił przy przebiegu 148800. Na dodatek posypalo się wszystko co mogło. Ceny części ASO: koło dwumasowe, tarcza + łożysko dociskowe - 3900+1200 robocizna. Wydatek spory, ale jak czytam to słaby punkt tego modelu.
TDDI 170 000 km 2002 r wymienilem kolo dwumasowe sprzęgło docisk i łożysko bo trzeba w komplecie przy 160 000 km zaczęło szumieć najgorzej gdy był zimny w zimie, koszt 2400 zł no ale cóz taki urok wszystkie samochody się psują pytanie tyko kiedy?
Mondeo 2002 koło grucha od stanu 220tys a mam 260tys i jade jutro wymienic komplet. Jak ktos chce dam namiar na sklep gdzie do wersji 2.0 TDCI 130km skrzynia 5 biegów kosztuje komplet 1750zł. Wymiana 400zł średnio , bo czy sprzegło czy koło dwumasowe to jedna robota. maciekpiechota@wp.pl
Mondeo TDCI przebieg 142 tys.stuka koło dwumasowe, w kieleckim sklepie intermetowym Forda kompletne sprzęgło tj.koło dwumasowe, docisk, tarcza i wysprzęglik kosztuje 2382 PLN. Części firmy LUK i Motorcrafta.
witam chce zakupić Mondeo z silnikiem 2.0 DTDI.Czy w tym silniku wysiadają koła i wtryskiwacze??Słyszałem że akurat ten silnik DTDI nie jest podatny na te usterki.Kolejne pytane jak rozpoznać czy koło jest dwu lub ... masowe??.Proszę o szybką odpwiedź
mam 205 tys,juz cyka ale przedtem gruchało,koszt 900 PLN IC+ 400PLN wymiana.Ciekawe jak długo można na tym jeszcze jechać?Sprzęgło wymieniłem przy 195 tys+wysprzeglik a na koło miałem zaoszczędzić i kicha,..
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu