Ford Mondeo III Sedan 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
Autor: ~erni3012
Kategoria: silnik
Cześć. Wczoraj zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych. Samochód jest bardzo słaby i kopci. Co może być przyczyną?
Komentarze
~Fordfan
14 lat temu
0
TDCI 2003: samochód gasl w trakcie jazdy (servo przestawalo dzialac).
U mnie sprezynka oznaczala sensor na górnym walku. Sensor mozna samemu wymienic - bardzo latwo.
cześć, właśnie u mnie to samo zaczyna się dziać. 2 razy zasłabł + kontrolka. SEBA spr. sposobu twojego mechanika tylko (2.0.TDCI) zastanawiam się - bo u mnie silnik raczej delikatny i zawsze miałem zdanie żeby niczego tam nie dodawać? (slawus.ooh@wp.pl)
Samochód wszedł w tryb serwisowy (odłączył turbinę). Najprawdopodbniej wtryski do wymiany (ok. 3300 zł.) lub regeneracji (ok. 2000 zł.).
U mnie podczas spokojnej jazdy było ok. jednak kiedy dodałem gazu (tak w podłogę) pojawiała się "sprężyna" i taki sam objaw co u Ciebie. U mnie po ponownym rozruchu "sprężyna" znikała.
Musisz zdiagnozować problem przez podpięcie do komputera. Jendak najpierw zastosuj metodę mojego mechanika, u mnie pomogło.
Dolej do pełnego zbiornika paliwa środka do czyszczenia układu paliwowego, a następnie co drugie tankowanie do pełnego zbiornika dolewać 50 ml oleju do dwusuwów (kiedyś to był mixol). Ma to na celu smarowanie układu paliwowego (Polski olej napędowy jest zbyt suchy dla układu CR).
W moim przypadku po zastosowaniu tej rady przejechałem ponad 10 tys. i wszystko jest w najlepszym pożądku.
U mnie sprezynka oznaczala sensor na górnym walku. Sensor mozna samemu wymienic - bardzo latwo.