Mam problem Rano na zimnym silniku skacze na obrotach przez dobre 10 sekund do tego pusci chmure bialego dymu Po czym wszystko sie stabilizuje Zas potem rozgrzane autko pali bez problemu bez skokow obrotow
Mój Mondek 2.0 TDCI 130KM Kombi ma 270tys przejechane szczerze od 2005r. Problemów z wtryskami nie mam. Może za 30tyś , ale oby nie:)
Za to mam problem z falującymi obrotami wraz z załączającą się klimą cyklicznie. Klimatyzacja jest nabita, ale przyczyną prawdopodobną jest nieszczelność. Jadę niedlugo ,żeby to potwierdzić. Mam go od 3 lat i jedyne co w nim zrobiłem to wymiana sprzęgła z dwumasą przy ok 250tyś. Ale traktuje to jako część eksploatacyjną mimo kosztu naprawy.. Poza tym to leje Vervę z Orlenu . Nigdy nie schodzę do rezerwy, żeby nie pchać syfu przez wtryski.Olej z filtrami zmieniam co 12-14 tys km. Tak mniej więcej wychodzi 2 razy do roku.
NIE BYŁO POMPO WTRYSKIWACZY! W MODELACH Z SILNIKIEM TDDI POMPA I WTRYSKI ! - TEN UKŁAD NIEZAWODNY.
W TDCI POMPA SZYNA COMON RAIL I WTRYSKIWACZE - WTRYSKI I POMAPA DELPHI PADAJĄ JAK MUCHY !!!!
1. Ford NIGDY nie miał pompowtryskiwaczy; ktoś to myli z innymi silnikami.
2. Nie widziałem 5 letniego mondeo w dieslu, sprowadzonego z przebiegiem 100 000 km. One za granicą robią od 40 do 100 tys. rocznie.
3. Wtryskiwacze podczas normalnej eksploatacji bezproblemowo wytrzymują 300000 km. Dlatego za granicą są sprzedawane zanim osiągną ten przebieg, a w Polsce skręcone do 90 000 i do ludzi!!!!
W Fordzie nie ma żadnych pompowtryskiwaczy. Pompowtryski to wymysł Vw, z którego po kilku latach walki z całym światem, że mają najlepszy system na świecie po cichu zrezygnowali jakby nigdy nic.
Delphi system jest ok,tylko paliwo do d....py.Jak nie chcecie awarii systemu paliwa polecam co kazde tankowanie 0.5l oleju MIXOL dodac do paliwa.Stosuje tak od momentu zawieszenia sie 1 wtrysku.koszt nie maly.wimienilem tylko 1,a pozostale maja przebieg 345 tys.wymiana oleju co 10000 tys.oraz wszystkie filtry i mam spoko bez problemowo.ale to jest moj sposob,przetestowalem ,dla nie ktorych moze smieszne ,ale ja wiem swoje.
2,0 TDCi 130 kM od pewnego czasu występuje dziwne zjawisko samoistnego przyspieszania samochodu w momencie kiedy powinien hamować silnikiem (na biegu, bez dodawania gazu) Serwis nie jest w stanie ustalić przyczyny. Nie pomaga przeprogramowanie, kasowanie błędów. Nasila się to podczas upałów, przy włączonej klimatyzacji.
Kupiłem Forda Mondeo 2003.Mam pytanie.Na wolnych obrotach falują obroty silnika.Co z tym zrobić i czy to mogą być wtryski?Samochód nie ma dużego przebiegu.Czy jest możliwe,że jest to błąd w kompie?
Niebieskie zabarwienie spalin sugeruje spalanie oleju silnikowego, ale skoro trwa to tylko chwilę i nie ma innych negatywnych objawów to stawiam, że jednak jest to dym bardziej czarny i jest to normalne zjawisko przy rozruchu; im niźsza temperatura otoczenia, tym jest ono bardziej widoczne, dochodzi do tego konstrukcyjna zasada zapołonu silnika ZS - wieksza dawka rozruchowa paliwa, niższy ladunek powietrza, niedogrzany motor. Po opisie nasuwa się wniosek, że wszystko jest OK.
Mam 2000 TDCI przy zapalaniu zimnego zakopci na moment na nibiesko świece wymienione tankuje dobre paliwo parametry i osiągi idealne czy te zakopcenie to coś z wtryskami czy może świece bo mechanik założył czeskie iskry ale czy tak było to mu do końca nie ufam czy zmienił wszystkie 4 dodam że oleju nie bierze proszę o komentarz i pomoc
Ten model w silniku diesla TDCi nie ma pompowtryskiwaczy tylko wtryskiwacze firmy Dephi, która dopiero w 2004/2005 poprawiła trochę jakość swoich wyrobów układów wtryskowych. Jakość paliwa w małym stopiu wpławała na usterki układu paliwowego, bardziej marna jakość.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu