Szukaj

Niedogrzany silnik
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

  • Autor: damien_r
  • Kategoria: układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma

Komentarze

U mnie to samo, 2 lata jeździłem na zimnym silniku przekonany, że wskaźnik uszkodzony. Okazało się - obudowa termostatu pęknięta! Po wymianie wszystko ok
Odpowiedz
Ja mam takie same objawy ale po wymianie obu termostatów nic sie nie zmieniło
Odpowiedz
To wymień go na oryginał. Przed założeniem najlepiej zagotować go kilka razy w garnku.
Odpowiedz
Ewentualnie mogą być to zimne luty w liczniku
Odpowiedz
Ford Mondeo III Kombi