Szukaj

Mrugająca kontrolka - spirala.
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

  • Autor: ~jacek
  • Kategoria: silnik
Jadąc ponad ok 120km/h lub gwałtownie przyspieszając zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych ( spirala) auto wtedy traci moc nie reaguje na pedał gazu, wtedy gaszę samochód zapalam z powrotem i jakby nigdy nic jadę dalej aż do ponownego przyspieszenia powyżej 120km/h poniżej tej prędkości nic się nie dzieje. Nie wiadomo jaka jest przyczyna.

Komentarze

ALE ZEM SIE NA MINE WJEBOL,KUPIEM AUTO Z PALACA SIE SPIRALA
Odpowiedz
bodo33
witam a u mnie te same objawy ... a banalna przyczyna pęknięta rura od interculera 2,0 TDCi ... najczęściej puszcza ta z prawej strony patrząc w kierunku jazdy pomiędzy chłodnicą a blokiem silnika i schodzi pionowo w dół lub ta gumowa z metalowymi pierścieniami wzmacniającymi z lewej u dołu bezpośrednio nad dolną osłoną silnika wymiana banalnie prosta nowa ruta dwie obejmy i po sprawie ... silnik odzyskał wigor i brak błędów ... pozdrawiam
Odpowiedz
witam mam forda 2tdci z 2004 roku w tamtym roku miałem tą samą sytuacje zapalała się kontrolka świec i samochód gasł po przekroczeniu 2 tyś obrotów niestety padły 3 wtryskiwacze, po regeneracji okazało się że silnik pracuję nierówno po głębszej analizie okazało się że są skrzywione korbowody wyśmiałem serwisantów. Jak się okazało była to prawda po remoncie silnika jeździł jak trzeba do zeszłego tygodnia. Znowu ta kontrolka byłem załamany po podłączeniu do komputera wykazało awaria 1 wtrysku.po diagnozie regeneracja ,lecz przed podjęciem decyzji pojechałem do mechanika tzw.garażowego komputer wykazał ten sam błąd lecz gość z praktyką zaczął wyciągać wtyczki elektryczne z wtryskiwaczy poczyścił podoginał złączki pokasował błędy i autko chodzi jak nowy koszt naprawy 30 zł. pozdrawiam
Odpowiedz
witam ja mam podobny problem tyle, że u mnie auto nie gośnie a ciężko odpala.wymieniłem koło pasowe i po pewnym czasie zapaliła się sprężynka.byłem na 3 komputerach i pokazuje błąd {P2338}-wtryskiwacz cylindra 3-błędu nie można skasować, co można z tym zrobić?pozdrawiam Darek
Odpowiedz
Jadąc w pewnym momencie coś w silniku psztyknęło tak jak pękająca guma, spadek mocy nie reaguje na pedał gazu. Znalazłem pękniętą rurę od filtra powietrza, rurę zalepiłem klejem i nic dalej brak mocy. Odłączyłem akumulator i też nic. Silnik odpala bardzo ładnie i ma 900 obrotów więc pracuje równo. Nie wiem co może być przyczyną.
Odpowiedz
mam podobny problem co Jacek,jutro jadę do mechanika.Wymiemiłem wtryski.świece,i po4 -cach znowu to samo
Odpowiedz
Witam. Przyczyn może być kilka. Auto może łapać np. lewe powietrze co się rzadko zdarza. Miałem ten sam problem co Jacek i autor.Gdy wracałem tym autem z Holandi zaczęła migać kontrolka poczym silnik gasł, wrzucałem luz i podczas jazdy na autostradzie po podgrzaniu świec odpalałem ponownie. Problem nie znikał , a się nasilał. Gdy dojechałem na miejsce samochód już nie odpalił. W moim przypadku okazało się niestety że to common rail czyli układ wtryskowy na listwie. Przy common rail ciężko wyczuć który wtrysk nawalił. Ja musiałem dać do regeneracji 4 wtryski+wymiana świec żarowych+filtr paliwa.Naprawa mnie wyniosła około 2500. Od naprawy , ani razu kontrolka świec się nie zapaliła,a silnik chodzi bez zarzutów. Pozdrawiam Dawid.
Odpowiedz
Hej. Miałem podobny problem tylko doszło większe spalanie i zaczął dymić. Byłem na Chorwacji i tam w serwisie okazało się że to jest coś takiego jak EGR-WENTIL jakaś pompa co spręża powietrze i miesza z paliwem przynajmniej tak ich zrozumiałem. Wymienili i chodzi jak nowy.
Odpowiedz
jaculka1
Od niedawna kontrolka zaczyna mrugać coraz częściej, auto traci moc przy mocniejszym przyspieszeniu na biegu 3,4,5,6 czy to mogą być wryski czy coś innego? Proszę o pomoc.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi