Szukaj

Migająca kontrolka świec żarowych.
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

  • Autor: ~złotarączka
  • Kategoria: silnik
Po przekroczeniu 3 tys. obrotów silnik traci moc i nie wkręca się na obroty. Jedzie jak zwykły diesel bez mocy. Zapiekające się cięgło odpowiedzalne za sterowanie zmienną geometrią łopatek turbiny. Jeszcze tego nie naprawiałem, ale najlepszym rozwiązaniem jest jazda zróżnicowana. Najwięcej usterek tego typu występuje w autach mulonych przez właścicieli bojących się wkręcić silnik na obroty i tak pyrkają sobie te 2,5 tys. Ja mam autko z drugiej ręki, kupiłem od niemca i ten problem kilka razy mi wystąpił po czym wziąłem furkę na przejażdżkę, dałem po garkach i jak ręką odjął problem zniknął lub pojawia się bardzo sporadycznie. Od dawna wiadomo, że silnik potrzebuje obrotów do życia, że tak to nazwę. Pomyłką jest dla mnie jazda z predkąścią 70 km/h z zapiętym 5 biegiem, to woła o pomstę do niebia. Teraz co do naprawy można spróbować wyciągnąć turbo, ułożyć, że tak powiem w dogodnej pozycji, zalać miejsce cięgła naftą i pozostawić spokojnie na noc. Jak wiadomo nafta ma właściwości penetrujące i na pewno sobie wszędzie wlezie, po czym zalać olejem. Założyć i można dalej spokojnie gonić te 130 km.

Komentarze

witam w moim modziaku też zapala się kontrolka od świec i zaczyna migać
auto wtedy traci na mocy lub gaśnie tak jakby odcieło paliwo ale po ponownym uruchomieniu silnika auto śmiga jak nowe moge go przegonić ale troche pojeżdże i znów to samo nawet jak błędy usune:/miałem regenerowane wtryski i ponownie programowane auto nie kopci i pracuje równo jak sie rozgrzeje bo jak zimne to tak 1000ma a potem już 900 jak coś wiecie dajcie znać
Odpowiedz
Przyczyną jest wyskakujący wtrysk. Wystarczy podjechać na kompa i go wpiąć.
Odpowiedz
Witam. Moze ktos mi podpowie co moglo stac sie z moim Mondziem...
Jechalem jakies 120km/h. Silnik stracil moc, automat zaczal redukowac biegi, po zatymaniu na poboczu silnik zgasl. Odpalilem ponownie i wszystko dziala jak nowe. Podczas calej sytuacji miglala kontrolka swiec zarowych.
jest to Mondeo 2,0tdci 2003r automat
Odpowiedz
Panie Dawidzie- jak sama nazwa silnika wskazuje- wysokoprężny nie oznacza, że silnik wkręca się na wysokie obroty. To po prostu woła o pomstę do nieba! Oczywiście- nowoczesne silniki Diesla względnie(!) wkręcają się na wysokie obroty, ale wysokoprężny oznacza tyle co wysoki pręż- czyli reasumując wysokie ciśnienie. Spowodowane to jest wysokim stopniem stopnia sprężania- dla diesli średnio jest to około 19-1 w porównaniu do benzynowego, u którego wynosi około 10-1 i mniej. Nie mniej jednak racją jest, że pogonienie przez jakiś czas silników i benzynowych i diesli raczej nie zaszkodzi.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Pierdolisz bzdury
Odpowiedz
korin
podobny problem miewałem z początkiem zimy - kontrolka swiec zarowych i gwaltowny spadek mocy do wylaczenia silnika wlacznie.
Problemem jednak bylo letnie paliwo w zbiornikach stacji i wytrącająca się parafina. Przy kolejnym tankowaniu samochód wracał do normy.
Odpowiedz
Witam ja mam podobny problem nie zależnie od temperatury silnika silnik sam sobie gaśnie wtedy zaczyna mrugać kontrolka od świec ,wyłącze zapłon i włącze zapłon zapalam i jadę jakiś czas i jest dobrze ale nie zawsze nie raz znowu zgaśnie a nie raz jadę i nic podobno to czujnik poziomu wałka rozrządu -pozdrawiam
Odpowiedz
Ja w takim przypadku wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu na oryginał
Odpowiedz
Zgadzam się z opinią. Mam taki sam model Forda. Jak sama nazwa silnika wskazuje jest to silnik wysokoprężny , także jazda 70km/h na piątym biegu pozostawie bez komentarza.Zmiana biegu na około 3tys. obrotów. Polecam także obroty podwyższyć do 1tys. Jest ciszej i silnik lepiej pracuje.A wracając do tematu . Migająca kontrolka świec żarowych niestety może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. Mnie na przykład po jakimś czasie od zapalenia się świec żarowych silnik gasł. Okazało się że zarówno świece były spalone jak i wtryski do wymiany , a co za tym idzie duże koszta ponieważ jest tam listwa common rail i nie wiadomo które wtryski do wymiany. koszt regeneracji wtrysków to ok. 1600zł.Pozdrawiam Dawid
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi