Szukaj

wzrastajace oroty silnika podczas zatrzymania sie...
Ford Mondeo III Kombi 2.0 16V 145KM 107kW 2001-2007

  • Autor: ~BRODA
  • Kategoria: silnik
Witam serdecznie
Mam maly problem z moim fordem.
Podczas jazdy jest ok ale kiedy zatrzymam sie do zara obroty silnika wskakuja na 2000 obrotow i spadaja na 900. Jaka czesc jest uszkodzona?? Czy to jest silniczek krokowy??
Druga sprawa do dziwne stukanie w silniku i nie jest to łozysko oporowe olej w skrzyni wyminiłem i nadal to samo . Szukam pomocy bo mechanicy tylko kasai kasa !!!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 10
Nie wystąpiła: 1

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

@Broda

mam te same objawy, samochód jest w chwili obecnej u mechanika - stwierdzili, że przy kolektorze siłownik jest do wymiany i nie zamykał klapek dodatkowo wymienią mi też uszczelki.

Same klapki u mnie są OK. Ale co wyczytałem na różnych forach, że jeśli słychać dziwne stukanie to może być, że są klapki w kolektorze ssącym do wymiany. One mogę się urwać i zdemolować tłok a za tym idzie remont silnika co jest bardzo kosztowne. Więc warto sprawdzić stukanie. Pozdrawiam
Odpowiedz
Miałem podobne objawy. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego oraz przewód odpowietrzenia silnika i wszystko działa jak należy.
Odpowiedz
mam takie same auto i ten sam problem Dodam tylko ze jak temperatur na dworze jest -1 i wiecej jest ok. Bylem u mechaniora na kompie -błędu nie bylo zadnego Sprawdzil kompem wtryski -Byly na minusie Zekl ze trzeba je regenerowac Koszt okolo 2000 zł Ja mysle ze to moze jakis czujnik temperatury ( plynu , powietrza ,paliwa , czy jakis inny )ktorego komp nie wykryl ( moze ma slaby program do mundka? )bo na chlopski rozum jesli to wtryski to nie ma znaczenia czy jest to zima czy lato skoro leja to leja i mundek powinien caly czas rwac do przodu bez dotykania gazu Moze ktos to juz przerabial i moze pomoze
Odpowiedz
Nie będzie rwał do przodu bo zalewa cylinder i brak odpowiedniej proporcji paliwo tlen. Zato wypala tłok i prowadzi do uszkodzenia tłoka i korowodu. Moje 2,0tdci właśnie w ten sposób wywaliło kopyto
Odpowiedz
Ford Mondeo III Kombi