Zużywają się łożyska klapek sterujących dopływem powietrza. W skrajnych przypadkach urywają się powodując spustoszenie w silniku.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 46
Nie wystąpiła: 15
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~mikolaj
10 lat temu
Rozwiązanie problemu
14
Ja właśnie jestem w trakcie remontu silnika mojego mondiego spowodowanego urwaną klapką z kolektora dolotowego (2.0 PB). Niestety u mnie nie było słychać żadnych stuków, puków czy innego hałasu wszystko działało do ostatniego momentu kiedy to wspomniana klapka wpadła do komory spalania rujnując zawór ssący, urywając końcówkę świecy zapłonowej a na końcu niszcząc tłok. Powiedziałem mechanikowi aby nowych klapek nie zakładał tylko je całkiem zdemontował, zobaczymy jak będzie jeździć po remoncie.
Miałem problem z szarpaniem silnika przy 3-4tyś obr a pużniej jak się nagrzał gasł wiec pojechałem do magika, podpioł pod kompa wyszedł błąd OBDII ale nie mogli skasować . więc do innego a ten wymienił cewke prądową i jak ręką odjął, ale po 2 tygodniach nawróciło więc pojechałem do trzeciego, a ten stwierdził kolektor wywaliił klapki mundek 1.8 Duratec 225 tyś i zobaczymy jak to się sprawdzi.
w Katowicach jest gościu co wiele usterek potrafi szybko i sprawnie naprawić mi naprawiał obroty dziwnie skakały i problemy z mocą jak coś to podaję numer 884-689-903
ja mam 180 000 i zajrzałem do klapek przy okazji robienia uszczelniaczy i pierścieni bo brał mi ok 0,5 l na 300 km (tydzień) i pręt jest jak nowy a klapki wyrobione więc zdemontowałem - jak na razie ok a moze kiedyś kupie jakis kolektor z polifta
Nie wiem czy mi ktoś na ten temat poradzi ale denerwuje mnie w moim Mondeo to ze jak urochomie w nim silnik to po jakimś nie za długim czasie zaczyna mi falować,z początku pracuje równo a po dłuższej pracy zaczyna falowanie 248tys(2,0 136km,93r) nic nie puka nic nie stuka tylko jak sie nagrzeje to zaczyna falować.
Jak ktoś jest nieodpowiedzialny i lekceważy stuki i inne odgłosy z silnika, to niech potem nie bajdurzy, że ford gowno wort, bo plecie bzdety. Gdybyś kolego od razu zareagował i kolektor zdemontował, to być nie miał 3 tałzenów w kieszeni mniej. Rozumiem, że jak w samochodzie coś stuka w kole albo jeździsz na kapciu, to też olewasz i jeździsz aż koło się urwie, a potem znowu ford gowno wort? Porażka...
Owszem, ktoś dał ciała w pierwszych modelach, ale nic się na to nie poradzi. Ja teraz ten problem przerabiam przy 84 tysiącach (1,8 110 kM, 2002 r.) TYLKO ŻE JA OD RAZU ZAREAGOWAŁEM. Generalnie sprawa jest prosta, bo klapki są (44 zł/szt), uszczelki też (20 zł/szt), ale pręta nikt nie sprzedaje, a u mnie pękł na 3 części. Co ciekawe przetarł się trąc o plastik :) Wszędzie szukam, ale albo mają stal zwykłą, budowlaną, albo rozmiarówka do przetoczenia (szlifu). Jeśli ktoś zna namiar gdzie taki pręt z wytrzymałej stali (narzędziowej?) można nabyć, niech pisze.
Drugi mondek taki sam, tylko z 2004 roku, nabite 140 tys. km i cisza. Po liftingu nie ma problemu.
Mondeo 2002 kupiony w salonie
Przy 120tys klapki juz bylo slyszac ale zignorowalem to.
Teraz 135 tys klapki wpadaja do srodka. Remont serwis BOSH 2900zl. dodam ze to Benzyna 1.8 125ka
Padające klapki w kolektorze dolotowym, zwłaszcza w początkowych modelach. Zdarzają się przypadki pęknięcie metalowego pręta przechodzącego przez klapki i wpadnięcia jego do cylindra = remont silnika lub wymiana. Już po pierwszym lifcie było lepiej z nimi, ale jeżeli zaczynają klepać na wolnych obrotach, nie ma co się zastanawiać i trzeba je wywalać.
jezeli zapala sie kontrolka odswiec i samochod gasnie to napewno trzeba podlaczyc pod komputer, oczywiscie na 90% jest to czujnik polozenia walka rozrzadu, koszt w serwisie okoio 90 zl i nie radze kupowac urzywanych, wymiana 5 minut i problem z glowy, co do spatkow mocy to przedewszystkim kontrola filtrow wszystkich i regularna wymiana, kontrola rur interkulera i kontrola turbiny poniewaz w mondeo o czym nikt nie pisze jest ona bardzo wadliwa, wymiane proponuje w tarnowie podornym koszt okolo 1200 za nowa, czyli bardzo malo, co do wtryskow to oczywiscie tankowanie paliw ultimate, v-power, czy innych podobnych to wielki blad, sa to paliwa zbyt oczyszczone i odtluszczone a z tym wiaze sie brak smarowania i szybki koniec ich dzialania, posiadam mondeo jako drugi wlasciciel i naprawde sie przy tym samochodzie narobilem ale nie tyle co poprzedni wlsciciel ktory jezdzil tylko na wyzej wymienionych paliwach, a wiec kupilem z przebiegiem 136 tys km silnik 2.2 tdci sprzedalem z przebiegiem 340 i wtryski stan idealny super moc, dynamika, spalanie przy agresywnej jezdzie na pozimie 5.9-6.9, w czasie uzytkowania 3 awarie rura interculera, rozpadla sie kompletnie turbina, co wiazalo sie z opruznieniem karalizatora bo dostal sie olej, koszt wymiany katalizatora w serwisie to kolo 5500, lepiej oproznic i moc wzrasta 0 okolo 10%, no i trzecia awaria czujnik polozenia walka rozrzadu, a no i 4 awaria co przy tym przebiegu nie powinna nikogo dziwic to alternator trup, koczt nowego 1000, uzywany okolo 300-400 po regeneracji, ja to auto polecam, jak sie odpowiednio dba to naprawde jest ok
moj 1.8 benzyna ma przebieg 48500 mil mieszkam w anglii i mam problem z obrotami na luzie?a w czasie jazdy na przy dodaniu gazu pojawiaja sie dlawienie czy ktos moze mi powiedziec na co powinnienem zwrocic uwage bo tutejsze warsztaty nie koniecznie musz byc szczere ?z doswiadczenia...
Do : Hej kolego.od miesiaca mam mondeo i mialem ten sam problem(niestabilne wolne obroty i brak mocy)Pierwsza rzecz to silniczek krokow(mozna wyjac,wyczyscic i rozruszac,niekoniecznie natychmiast trzeba kupowac nowy)Rzecz druga klapki w kolektorze,one powodowaly brak mocy,nie otwieraly sie dostatecznie i mulilo go,nie wkrecal sie piwyzej 4000obr.wyciagnalem pret,klapki poszly do smieci,problem zaniku mocy znikl!Pieknie pali,zadnych problemow.Mysle ze inzynierowie przkombinowali z tymi klapkami,potrzebnymi calkiem do niczego!Zalecam usuniecie(tym bardziej ze potrafi sie to to urwac,ulamac i bidy narobic)powodzenia ,pozrawiam
Witam,
czy demontując klapy wyciągacie również tuleje z pomiędzy kanałów wlotowych i pręt?
Czy pręt i tuleje zostawiacie?
W ogóle prosiłbym o opis demontażu na stałe tych klap. Może ma ktoś jakiś filmik albo foto.
U mnie klapka pękła przy przebiegu 160.000. Zrobiła masakrę w jednym cylindrze. Teraz niestety czeka mnie kapitalka. Wg opinii mechaników klapki nagminnie pękają Mondeo MkIII beznzyna. Mądry Polak po szkodzie ...
wszystko jest z plastiku z czasem plastik sie wyciera robi sie luz i z tad ten halas wszystkie klapki sa polaczone jedna prowadnica nie odpadna tylko halasuja moze przy przebiegu 500.000
Po prostu zostaw sobie 1000 zł zapasu na ewentualną naprawę i już. Awaria kolektora Cię nie zaskoczy. Dużo wcześniej klapki zaczynają hałasować i jest trochę czasu na wymianę. Taki zapas jest dużo mniejszy niż na wtryski i turbinę w dieslu...
Chciałem kupić benzynowe Mondeo 1,8, ale się zastanawiam. Diesla nie chcę bo wiele kiepskich opinii - głównie o turbo i wtryskiwaczach. Czy naprawde z tymi kolektorami jest tak źle?
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu